Jumaliste kohta teippaan tuon saamarin tutin kiinni!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärf

Vieras
Hermo meneee! Saa sen miljoona kertaa laittaa tuttia suuhun yöllä kun vauva joko repii sen pois ja itkee tai se tipahtaa ja sit itketään. Meidän yöt menee ihan reisille tän takia. Tekis mieli vetästä jeesusteipillä kiinni tutti. Hyviä ideoita? Minkä ikäisenä teillä vauva on oppinut laittamaan itse tutin suuhun? *sitä odotellessa*

Meillä vanhempi poika ei ikinä laittanut itse tuttia yöllä suuhun vaikka olisi osannutkin =) Ongelma poistui siinä vaiheessa kun vieroitettiin tutista. Nyt nuorempi poika söi tuttia vain nelisen kuukautta eli 4 kk:n ikäisestä 8kk:n ikäseksi ja yöt kyllä huomattavasti rauhallisempia kuin esikolla.

meillä on kolme poikaa jotka ei oo ikinä syöneet tuttia ollenkaan. Aikani niille tyrkytin sitä tuttia mut se ei pysynyt suussa joten päätin sit olla antamatta ja hyvin ollaan pärjätty :)

Minkä ikäinen vauva?

Mun nuorin teki tota noin nelikuisena, raukalla olikin vain nälkä, kun ei mulla sitten maito ollu riittänykään.

Lisäruokaa saatuaan hävis ne tutin kanssa taistelutkin.

Meillä ihan sama juttu, osaa kyllä laittaa tutin itse suuhun, mutta ei yleensä löydä sitä itse öisin, kun on osittain unessa. Mä en oo suoraan sanottuna nukkunu yli vuoteen kunnolla, siis öitä ilman heräilyä, syystä jos toisesta, mutta siis tää meidän nuorimmainen on kova itkeskelemään öisin, välillä hampaiden tuloa ja välillä ihan vaan sitä kun tutti on hukassa.

Monta kertaa yössä joudun nousemaan laittamaan tuttia, onhan se rasittavaa, mut minkäs sille mahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ihan sama juttu, osaa kyllä laittaa tutin itse suuhun, mutta ei yleensä löydä sitä itse öisin, kun on osittain unessa. Mä en oo suoraan sanottuna nukkunu yli vuoteen kunnolla, siis öitä ilman heräilyä, syystä jos toisesta, mutta siis tää meidän nuorimmainen on kova itkeskelemään öisin, välillä hampaiden tuloa ja välillä ihan vaan sitä kun tutti on hukassa.

Monta kertaa yössä joudun nousemaan laittamaan tuttia, onhan se rasittavaa, mut minkäs sille mahtaa.

Niin ja meillä on pojalla ikää jo 1v 3kk

Alkuperäinen kirjoittaja Anu-78:
meillä on kolme poikaa jotka ei oo ikinä syöneet tuttia ollenkaan. Aikani niille tyrkytin sitä tuttia mut se ei pysynyt suussa joten päätin sit olla antamatta ja hyvin ollaan pärjätty :)

:) no tämähän on tosi hyödyllinen ohje....

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Minkä ikäinen vauva?

Mun nuorin teki tota noin nelikuisena, raukalla olikin vain nälkä, kun ei mulla sitten maito ollu riittänykään.

Juuri nelikuinen on! Kiinteitä saa jo kyllä. Pullosta ei suostu juomaan.

Meillä poika nyt 4kk, eikä syö ollenkaan tuttia. Tyttö nyt 1v5kk ja vieläkin öisin käyttää tuttia, tosin laittaa jo itse suuhun. Mutta kyllä minä muistan kans sen rumban kun yöllä heräs tuttia huutaen pahimmillaan vartin välein... Jaksamisia, kyllä se siitä sitten ajan myötä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Anu-78:

:) no tämähän on tosi hyödyllinen ohje....

eikös vaan;) mut näin meillä=)

Niin ja meillä on pojalla ikää jo 1v 3kk

:hug:
Huoh jos noin kauan vielä... :( Taitaa olla sitten vieroitus edessä. Mutta kun se on niin kätevä vekotin muulloin kuin yöllä ;)

Meillä tyttö (8kk) osaa laittaa tutin suuhunsa, mutta useimmiten sitä ei löydy sängystä. Viuhtoo niin paljon ympäri sänkyä, että tutti on useinkin kadoksissa. Joskus herää ja kaipaa tuttia öisin, sitä varten mulla on pinniksen vieressä aina varalla kunnon tuttiarsenaali mistä saa nopsaan heitettyä tutin suuhun eikä tarvitse hämärässä alkaa tutinmetsästykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Minkä ikäinen vauva?

Näin.
Ja muuten mun kummitädillä oli (tai on vieläkin, mut jo aikuisia) itkuiset kaksospojat. Ja niillä kanssa oli tuota tuttisembaloa. Kummitäti hankki yöpöydälle muovikulhollisen tutteja ja siitä sitten pisti aina uuden vauvan suuhun kun edellinen tippui. Helpotti sen verran ettei tarvinu aina pimeässä hamuta tuttia etsiskelemässä. Ja nyt on kummitätikin saanut nukkua jo monta vuotta ihan rauhassa =)