Juniorin 10 kysymystä ja siihen soittavat lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jep"

Vieras
Monta kertaa ennenkin olen kiinnittänyt huomion kuinka lapset eivät edes tiedä missä asuvat.
Juontaja kysyy missä asut tai miltä paikkakunnalta olet,
vastaa useimmiten monikin lapsi ikään katsomatta en tiedä? :O
Nytkin tuossa tuo pyörii ja juontaja kysyi 9vuotiaalta mistä hän on ja lapsen
vastaus en tiedä :O
Ei hyvää päivää jos kouluikäinen ei osaa tai tiedä missä paikkakunnalla asuu.

[QUOTE="a.p";26537037]Noin minäkin ensin luulin mutta kuitenkin osaavat vastata muihinkin kysymyksiin mutta tämä mistäpäin on saa nämä ihan hämilleen,en tiedä :O[/QUOTE]

jos ne ei odota joutuvansa vastaamaan sellaiseen kysymykseen? en mä tiiä.. =)

onko siinä lapsilla etukäteen kysymykset tiedossa? ovat valimstautuneet niihin vastaamaan ja sit yllättää kun kysytään jotain muuta.

Jospa lapsi ei tiedä mitä kysyjä kysymyksellä tarkoittaa. Siis pitäisikö vastata maa, kaupunki, kylä, katu, koti, kyläpaikka vai mitä. Joten vastaa en tiedä, kun jännittää. Tai voisiko sana paikkakunta olla lapsille vieras? Lapsi voi tietää olevansa vaikka kaupungista nimeltä Espoo ja serkku Rääkkylästä, mutta ei tiedä mitä sanalla paikkakunta tarkoitetaan, aika harvoin tuo arkikielessä tulee vastaan vaan yleensä käytetään vaan paikan nimeä tai sitten kaupunki, kylä tms.

meijän 4v käytti eilen lausetta, "se myös kuuluu meijän lahteen" ja mä olin ihan järkyttynyt siitä, koska en itse koe olevani lahtelainen (ollaan 2vuotta asuttu täällä) :D mutta siis joo, kyllähän näitä on, ettei lapset tiedä vanhempien nimiä/missä asuvat tai muuta oleellista, mutta eiköhän se kerro vaan vanhemmista....

Yhteistyössä