Juoko meidän 1v liikaa maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dina

Vieras
Tässä vähän osviittaa poitsun ruokailusta..
Aamulla 2dl maitoa + lautasellinen puuroa jonka päällä jugurttia, marjoja, sosetta tms
Lounaalla 2dl maitoa + lautasellinen ruokaa
Välipalalla 2dl maitoa + jugurtti,viili,sose tms
Päivällisellä 2dl maitoa + lautasellinen ruokaa
Iltapalla samanlainen puuroannos kuin aamulla + 2dl maitoa.. Sitten juo vielä joskus aamuyöstä 2dl maitoa.. Eli vuorokaudessa maitoa menee 1,2 litraa..
Oon vaan alkanu miettiin tota maitomäärää, kun niin monilta oon kuullu et 1v juo n. puolilitraa... Mitään muuta poika ei siis juo kuin maitoa ja vaipat painavat hirveästi eli pissaa tulee tosi paljon..

Kyllä meillä ainakin sanottiin 1 v neuvolassa, että litra olisi yläraja, joten sen mukaan tuo on liikaa. Perusteli niin, että se on sitten jo muilta ruoka-aineilta pois. Olen myös ymmärtänyt, että munuaiset (?) ei tykkää, jos maitoa juo liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Kyllä meillä ainakin sanottiin 1 v neuvolassa, että litra olisi yläraja, joten sen mukaan tuo on liikaa. Perusteli niin, että se on sitten jo muilta ruoka-aineilta pois. Olen myös ymmärtänyt, että munuaiset (?) ei tykkää, jos maitoa juo liikaa.

Ok, kiitos tästä. Jotain tän tyylistä olin muistavinani..

ei maidon juonnista muuten haittaa pitäis olla mutta jos juo noinkin paljon niin vältämättä ruuasta saatava rauta ei imeydy lapsen elimistöön tarpeeksi ja saattaa tulla raudanpuutetta,mutta senhän voi käydä tarkistamassa vaikka neuvolassa et ottavat hemoglobiinin lapselta niin tiedät onko ollut vaikutusta siihen.mielestäni juo aikas paljon maitoa tuon ikäiseksi.eikö saisi muutettua edes osaa vedeksi?vaatii totuttelua mutta kyllä onnistuu pitkäjänniteisyydellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tarviiko oikeasti aamuyöllä maitoa?

Nojaa, tuskimpa periaatteessa. Mutta unikoulua on yritetty 6kk, 8kk, 9kk ja nyt 1v ikäisenä ja mun hermot vaan ei kertakaikkisesti kestä sitä neljän tunnin huutoa yöllä, mikä lakkaa kuin seinään kun saan maitonsa :)

Yhteistyössä