Juokohan vauva korviketta ja äidinmaitoa yhtäpaljon vai meneekö ämaitoa enemmän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miinaliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miinaliina"

Vieras
Ekaa kertaa valmistaudun lähtemään kaverille ilman vauvaa jos vain mahdollista maidon puolesta. Tähän asti olen täysin imettänyt ja vain kerran kokeiltu mitä tuumaa tuttipullosta. Maidon lypsäminen tuntuu olevan hidasta ja nyt mietin paljonkohan maitoa olisi hyvä olla pakkasessa varalla jos ilman vauvaa lähden. Olisin pois kotoa ihan maximissaan 9 tuntia eli siinä eli iltapäivästä lähtisin ja noin klo 23 olisin takaisin kotona.

Netistä löysin taulukoita joissa sanottiin, että 2-3 kk vauva syö korviketta 700-1000 ml/ vrk. Meneeköhän pumpattua maitoa kutakuinkin samanverran? Olen pakastanut maitoa 50-60 ml pusseihin, onkohan järkevä määrä? Ajattelin, että jos kerralla söisi 2 tämän kokoista pussia maitoa. Olisikohan järkevää pakastaa myös esim. 30 ml pusseja, jos esim 80 ml onkin hyvä annoskoko kerrallaan ettei mene maitoa hukkaan.

Eihän sun ole pakko sitä koko määrää mikrottaa, kyllähän se pakastettu maito seuraavaan juottokertaan säilyy siellä jääkaapissa. Ja mun ahmattivauva syö kerralla 200-300 ml, ja tätä siis parin.kolmen tunnin välein. Siis päivässä meni sellainen pari litraa ja siiten päälle vielä hukkamaito eli se mitä jäi pullojen pohjalle. Eli aikalailla kolme litraa meni päivässä. Toinen taas joi noin 1-1,5 litraa päiässä.

Mutta harjoitelkaa nyt hyvänen aika enemmänkin sitä tuttipullosta juontia, voi olla muuten että isukillac ja vauvalla tulee tukalat ja nälkäiset paikat. Ja ei se katastrofi ole juottaa pieniä määriä sitä korvikettakin, osta sitä nyt varalta pari purkkia. Toki sitä ei paljoa kärsi antaa tottumattomalle, mutta kyllä sille voi puoli purkkia illan aikana antaa sitäkin, jos loppuu maito kesken.

Juu korviketta löytyy kaapista, mutta sitä ei ole vielä kokeiltu kun ei ole ollut tarvetta. Olisikihan hyvä maistattaa korvikettakin etukäteen kaiken varalle?

Harjottelemalla sen näkee. Rintamaitoa menee todennäköisesti vähempi kun korviketta on helpommin saatavilla ja se sulaa huonommin, rintamaisdosta saa saman energiamäärän vähemmästäkin.

Yhteistyössä