Just tossa laskeskelin (lasten kanssa olosta)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työssäkäyvä äiti

Vieras
... että mähän olen loppujen lopuksi paljon lasteni kanssa. Mukamas lapset ovat pitkää päivää, kun ovat klo 08-16 hoidossa...

Mutta siis lapset herää ennen seitsemää ja viedään kahdeksaksi hoitoon, ja minä haen lapset neljältä ja pienempi sippaa illalla aikaisintaan kahdeksalta, mä siis olen arkisin lasten hereilläoloajasta _vähintään_ viisi tuntia niiden kanssa. Ja viikonloppuisin koko ajan. Ja jos nuo nyt sitten vuorokaudessa valvovat maks. 12 tuntia, niin oon viikossa niiden kanssa vähintään 5*5+2*12=49 tuntia ja koko valveillaoloaika lapsilla on viikossa maks. 7*12=84 tuntia, siis ovat suurimman osan, siis vähintään 49/84*100%=58% koko valveillaoloajastaan mun kanssa.

Ja vertailun vuoksi, nukkuvat hoitopäivän aikana vähintään 1 tunnin päiväunia, eli ovat hoitotätien seurassa hereillä enintään (8-1)*5=35 tuntia viikossa, eli enintään 42% koko viikon hereilläoloajastaan.

Niin, että jäi multa ymmärtämättä, mikä tässä on sitten niin valtavan väärin, että aina pitää täällä palstalla parjata. Lapset 1v ja 2,5v, se sitten vissiin vaikuttaa.

oon lasten kanssa heräämisestä i.p. puoli viiteen jolloin mies tulee töistä. mä lähden töihin i.p. viideksi ja tuun illalla ysin maissa. lapset ovat nukkumassa ja alkaa mun ja miehen yhteinen aika. tää toimii loistavasti. kaikki on tyytyväisiä.

Yhteistyössä