Hae Anna.fi-sivustolta

Jutteletko

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä Aikuinen, 14.11.2005.

1. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen niin syvällä näissä läheisten asioissa, että sekoilen muissa kuten PAnin kamat laukkuun Tallinan keilamatkaa varten ,vaimo ihmetteli pitääko sitä kuukausi väistellä--kui annoit ainaki mulle ajan 20,5 ,no niinhän se oli..toinen minkä unohdan syödä painoin kaverin kuolin päivänä joulun alla 107 ja nyt 9 1,5,
    vaimo sanoi tilannensa mulle lääkärin , hän un on pku friikki pelkää ,että joutuu kärräämään ufin lodjuun.
    Kyllä olen koittanut olla avuksi huonolla taidoillanikin Vanhin veljeni kesä kk kun tättäisi 90v on sairaalassa eristetyssä huoneessa lääkäri sanoi ei voi mennä 90rikki mutta suuri ropleema on hänrn vaimo käytäytyy väliin hysteerisesti 53 vihkimisen jälkeen eivät ole erossa olleet viikkoakaan, vaatii eutanaasiaa., heillä on 2 poikaa korkeesti koulutettuja,matikan tohtorin arvo ei liioin auta.,heillä on aina arvostettu "omia asioita ei riekuta maailmalle" yksinäisys kertaantuu.
    Diakonissa sisareni jonka Kanttorimies kuoli joulun alla ei vielä saa oikein unta tunin päykiä.yritin kirjoiyella mutta t,kone on aina sekaisi,puhelut on usein auki kauan kuuluu vaan itkua,ei hyväksy koti sairaan hoitoa, ei vieraat ihmiset tarvitse meillä lampsia, pyrki valvutssa olossa nukkumaan sairaalaan, Savonlinnassa ei ole sllaista osastoa niin passitivat Mikkeliin kun kävi ilmi ,että se on mielisairaala...----minutko hulujenhuonelle ei tuu pakttia ja lähti kotin, kohta ei saa hoiyoa mistään kun sillat on poltettu.
    Tämä sappikivi veli passitetiin tänään kotiin 9 nen leikauksen jälkeen oli s anottu kerrankin tuntuu hyvältä maksa vuotaa nesteitään 400g pv avantiin mutta koko ajan vähenee, elämän halutkin oli löytynyt mutta puhuminen on vaikeaa muutama viikko kun joka leikkauksessa onollut se putkikurkussa,
    kyllä se siitä.
    Runoilia ystäväni kysyy onko aikasa olen niin puhki ja isä kuoli vvaik äiti oli meidän näkemyksen mukaan ns, sairas, Hän sammui 1,30.
    Tämä oli vaan pähkäilyä,pitää paikansa mökkinaapurin osanotto kaverin menetyksen jälken "Ei elämästä selviä hegissä# nukuin viime yönä 4 h
    mutta taas silmät kuiva hei minähän alan oppia, kun oppisi ne lääkeet nielee ilman kuvotusta olisi syöminen helpompaa. Päivän huuli "Sana minulle jotain
    liikutavaa<<<<JUOKSE. To

2. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    18,4 20,30 soi puh veljesi Niilo on menehtynyt sairaalan saatto huoneessa,ilmoitan pyynnöstä leski ei jaksa puhua..
    Se oli hänen elämän jana. Eitunnu kivalta mutta hänen poikansa oli lohduttanut äitiään Äiti muista olihänelle ainoa helpotus kun pääsi pois.

3. Aikuinen1 Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    " Kun hiljaisuuden vaunut kulkevat
    kynnyksesi yli,
    kun kaikki lamput majastasi sammuvat
    ja yksinäisyys tuijottaa ikkunoista,

kun suru käärii
    sokkoliinan silmillesi
    ja levittää silkinmustat siipensä
    ilonpuutarhojesi yli
    ja sinun on mentävä
    pimeäsi

läpi yksin,
    silloin , jos muistaisit:

ahdistuksista viimeinen
    riisutaan sinä päivänä
    jona Hän istuu valtaistuimelle
    ja sanoo:
    "Katso, uudeksi minä teen kaikki."

Eikä kuolemaa ole enää oleva.
    Ei yksinäisyyttä
    eikä eroa." (Anni Korpela)

Tuollainen teksti tuli vastaani eilen. Ja kun luin nyt juuri Osallistujan kirjoituksia, tuli mieleeni tuo kirjanen, jonka eilen käsiini sain.

Kevät tekee tuloaan. Sain kuvaviestinä yhdeltä pojaltani kevään ensikukkasen hymyilyn. Voi miten se ilahdutti ja virkisti.
    Kohta lähden ulos, kävelylle katsomaan mitä luonnossa tapahtuu. Menen kuuntelemaan lintujen laulua ja hengittämään raikasta, sateen puhdistamaa ilmaa. Katselen, löytyisikö joku kevään kukka.
    Teille kaikille hyvää viikkoa , Osallistuja, Uusvanha, Diogenes, Saapasjalka, Saija, Maria ja kaikki jotka täällä käytte tupaa kurkistamassa.

4. diogenes57. Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei hyödytä yhtään, vaikka käytät voimasi
    elääksesi niin kuin kaikki jo olisi selvää.
    Kun Jeesus astui erään ystävänsä haudalle,
    Hän itki koko kylän nähden.
    Vain se selviää kyynelittä, joka ei rakasta.

Meidän aikanamme on erityisen vaikeaa
    elää läpi surun aikoja. Päivittäin kuulemme
    eri tahoilta maailmaa sattuneista onnettomuuksista,
    ihmisten kärsimyksistä ja kurjuudesta,
    ja me suojauduimme tältä kaikelta
    unohtamalla sen niin nopeasti kuin suinkin.

Samaa odotamme sureviltakin,
    ja he itse pyytelevät anteeksi,
    ellei heille vielä edes kuukauden perästä
    kuulu parempaa.
    Ystävät eivät ota enää ota asiaa puheeksi.
    On paras olla kajoamatta siihen, he sanovat.

Mutta aivan päinvastoin minä toivoisin , että
    löytäisimme sanoja puhuaksemme poismenneestä,
    kaikista pitkistä ystävyyden, rakkauden ja
    onnen vuosista, jotka ovat menneet
    ja jotka silti yhä ovat aivan lähellä.

Jostakin vain tuli mieleen nämä Jörg Zinkin lauseet. Sinulle, osallistuja, on taas kerran ladattu täyslaidallinen surua.
    Kuinka kauan, kuinka monesti sinun on vielä kuljettava läpi surun hämärän laakson? Sitä emme tiedä kukaan, mutta kaikki me silti toivomme, että jaksat kaiken tämän ja tulevan, muistoihin turvaten ja tulevaan uskoen.
    Oman valoisan luonteesi ja sairautesi kouluttamana olet, vuodesta toiseen kestänyt niin omasi kuin läheistesikin surut ja huolet.
    Ja mitä olet siitä palkaksesi pyytänyt?
    Se kaikki kuuluu elämään, on ollut asenteesi, elämä on kuitenkin ollut ja on kaunis.
    Kirjoitit, että on tyhjä olo. Kuinka moni olisi sanonut asian noin vähillä sanoilla ja kuitenkin tyhjentävästi.
    Siitä selkeästä ja yksinkertaisesta toteamuksesta lähtee taas hidas nousu kohti täydentuntuista elämää. Ja tuo tyhjyydentunnekin on täyttä, se on vain mielen suoja itselleen, kun murtuminen uhkaa.
    Sinulle, osallistuja, kuten myös kaikille muillekin , hyvää keväänjatkoa, aurinkopäiviä ja linnunlaulua. Ja tietysti myös keväisiä tuoksuja.
    Jaksetaan uuteen kesään!

5. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos tulin vaan hetkeksi ,halluan ssittenkin olla tuvan rauhassa tämä elämänrytmi on niin kiivas , että sen paiskonnasta on hyvä karata
    Vainaja veljeni ei kurittanut kiireellä itseään ,Hänen mottonsa oli meillä on tapamme ja vierat mukautuu taikka pysyväy poisa . Kuulin hänen mökkitiellä on kiusallinen kanto ja olin ins, everstin kanss a vene viety snne 6x6 hiappi auol tarjosin jos halua a niin vietäis se pois- joo ei nyt hätäillä puoli tuntia niin on ruoka aika kohta emäntä huusi käykäähän syömään min ä sanoin mekin kyllä kaveri meni autoon ja emäntä perässä kun minä sanon syömään se koskee kaikkia tällä tontilla onko iso meinaan tontti, 148 ht. Siltä istumelt heistä tuli kverit,se van kun tavattiin ekakertaa päivääää ja hän sanoo syömään<<se ajooitus sattu >>. Nyt on maailmn meno kiireinen ei ole virlä hautajaisten aika pysytty päättämään, minunko pitäisi puhua .Tytärtä toivoin kuskariksi hän oli Dupaisa ja nyt on kiire hän on silloin Eteä afrikssa sitäpaitsi kun ei ollut tietoa jaa harvall on. T o

6. Aikuinen1 Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys tuvankävijöille!
    Iloitsin siitä että olitte käyneet, Diogenes ja Osallistuja.
    Diogeneen kirjoituksessa oli paljon kaunista, puhuttelevaakin ja totta. Kiitos ajatuksista.Todella, täällä tuvan hiljaisuudessakin voi kertoilla, muistella hyviä asioita edesmenneistä, jos siltä tuntuu. Iloitsin että sinä Osallistuja olit käynyt ja kirjoittanut ajatuksiasi surujesi keskellä.
    Meillä on , uskoisin jokaisellakin, murheita ja iloja. Niitä tuppaa tulemaan vuorotellen tai joskus noin yhtäkyytiäkin suruakin niinkuin Osallistujalla. On hyvä, jos pystyy suruista kertomaan. Kyllä jaettu suru on enää puoli surua tai ainakin osa siitä haipuu kauemmas. En osaa sitä vanhaa sanontaa sen paremmin kuvata. Mutta kaikki me ymmärrämme jotain siitä.
    "Jaksetaan uuteen kesään", lainasi Diogenes vanhaa laulua.
    Kesä on ihan ovella. Tänään oli lähikoivuissa hiirenkorvat!!!

Luin tänään yhdestä runokirjasta kauniin tai hauskan runon. Laitan sen tähän:
    "Tein tutun aamukierroksen
    luo ystäväini hyväin.
    Näin kukon, kanat ahkerat
    ääressä suurusjyväin.

Näin pässin. Lampaat nauroivat.
    Ja kilipukki musta
    keikutti partaa minulle.
    Lammesta kurnutusta

voi kuulla ukkosammakon.
    Ja ylen onnellinen,
    kas, pääskyn venhe purjehti
    alatse taivaan sinen.

Mä viheltelin. Keppiä
    heilutin huoletonta.
    Oli ystäviä minulla
    niin hyviä ja monta."

Eihän minulle ole mitään tuollaisia mahdollisuuksia. Mutta pidän runosta. Toivon että olisin kiitollinen kaikesta siitä, mitä minulla nyt on, enkä murehtisi tai haikailisi sellaista, mitä ei ole.
    On paljon oppimista tässä elämässä, minulla ainakin. Joka päivä samoja läksyjä., laiskanläksyjä, kun on niin kova pää ...

Jaksetaan, niinhän!
    lämpimin ajatuksin Aikuinen

7. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos Aikuinen en pysty keskittymään nyt mihinkään pitempään kirjaan esim,huomn se on puolen h perästä kumollaan pöydällä.
    Kun jotain ajattelee ja päättää siitä ule fakta homma itse tykönä, minä olin eilen keila turnaaaukessa Lahdessa kisa meni harakoille,yks sun toinen kysyi mikä on kun sanoin kai neljä haudattua ja läheistä puolen vuoden sisällä ja yksi pakastssa kunnes papi joutaa on ottanut osansa,ai läheisiä vielä läheisemmäksi ei voi perhepiirinulkoa tulla kuin Tuomo oli yli 50 v vapusta veneiden nostoon kesätkiin suunniteltiin nyt ei ketään kiinnosta saari paikka se ikä on veneilyä haitaava. Sen päätin aiemmin ,että menen Tallinan turnaukseen,parkkis ystävät sai heräämään minulla on samana päivänä Veljeni hautajaiset,kumpi ei pitäisi olla kahta sanaa. Sain toisen hyvän neuvon "sano vaimolle et saa herätää <<elei talo ole tuessa,kännystä ym, akut pois enenkuin sekoot," Onko merkkeJä on jossuunnittelet keila t, veljen hautajaiste tilalle, sussa on merkkejä millään ei ole enää väliä--ELÄMÄ jatkuu hyvä mies.Kiitos

8. Aikuinen1 Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan pakko oli kirjautua ja kirjoittaa Osallistujalle.
    Olet vanha ystävä minulle - ajattele -jo yli kymmenen vuotta!
    Tuli ihan surullinen olo, kun luin tuota viime kirjoitustasi.
    En minä osaa oikein rohkaista. OLen senverran alakuloisuuteen taipuvainen, mutta ehkä Diogenes löytää jossain vaiheessa oikeita sanoja... vaikka hänellä taitaa olla melko kiireiset ajat meneillään jälleen. Ja onhan nuo hänen kirjoittamansa tekstit tuossa yläpuolella luettavissa aina uudestaan. Ne ainakin minua rohkaisivat ja ilahduttivat.
    On millään väliä. On. Olet tärkeä ihminen täällä tuvassa Osallistuja.
    Olen niin iloinen, kun kirjoittelet. Sinä olet taistelija ja selviytyjä.
    Tuolla aikaisemmassa kirjoituksessasi oli taas sellainen hauska juttu:
    "Sana minulle jotain
    liikutavaa<<<<JUOKSE."

Muistan teitä kaikkia , siis Osallistujaa, diogenesta, uusvanhaa, saijaa, mariaa ja saapasjalkaa... ja hyvin usein ajattelen myös Jutunjuurta eli Kuutamouimaria, vaikka hän ei enää tuvassa ole käynytkään.
    helatorstaiterveisin
    Aikuinen

9. diogenes57. Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Niin se on, maailma on kaunis. On se, vaikkei se aina meille niitä kauniimpia puoliaan tyrkyttäisikään. Silti, kun pysähtyy, sulkee silmänsä kaikelta siltä, mikä väkisinkin tunkee tajuntaan, elää elämäänsä, elää muistojen ja tunnelmien kautta sitä, mikä jo on jäänyt taakse, silloin sen näkee, oivaltaa ja uskoo.
    On vaikeaa löytää lohduttavia sanoja kun niitä tarvitsisi.
    Mutta Osallistuja, olet kuitenkin ollut ja tulet olemaankin läheisillesi se, jonka elämällä on väliä.
    Jokaisen elämässä tulee joskus aikoja, jolloin on vain kuunneltava itseään ja entistä ja tulevaa.
    Kun ei kerta kaikkiaan jaksa, on levähdettävä.
    Sinulle on viime aikoina annettu surua ihan uupumukseen asti. Kukaan ei voi sinua velvoittaa enempään kuin mitä jaksat.
    Sinulla on täysi oikeus tuntea olosi tyhjäksi, loppuunkäytetyksi.
    Täällä Tuvassa, mutta varsinkin todellisessa elämässäsi olet se, johon on luotettu, joka menee huumorilla läpi elämän rämeiden ja risukoiden.
    Nyt, kun suru uhkaa uuvuttaa, hyydyttää vauhtisi, lepää. Lepää elämäsi kauneimmissa muistoissa, niiden läheistesi kanssa, jotka vielä ovat luonasi.
    Hekin tietävät, että taakkasi on sinulle lähes liikaa. Kyllä he ymmärtävät, ehkä he vain eivät oman hätänsä keskellä tule ajatelleeksi, että nyt on sinunkin vuorosi saada levätä.
    Vielä tähän loppuun Ystävän laulu

Tämä pikku laulelma muistuttakoon teitä, meitä, kaikkia, miten tärkeitä me loppujen lopuksi olemme toisillemme. Pidetään siis toisistamme huolta.

10. Uusvanha Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys tupaan.
    Koneeni oli lainassa pari viikkoa. Olen seurannut kännykästä tuvan kuulumisia ja voisin kirjoittaa kännykällä, mutta on se aika haastavaa. Osallitujan taakka on raskas. Olen ajatuksissani mukanaelänyt.
    Aikuinen ja Diogenes ovat kirjoittaneet paljon puhuttelevaa ja lohduttavaa tekstiä. Katselin tekstejä Jörg Zinkin kirjasta "Hiljaisuuden rannalla", ja päädyin ajattelemaan samoin kuin aikuinen kirjoitti hiljaisuudesta joka pysähdyttää. Diogenes on tervehtinyt Ystävän laululla ja Irvinin kappaleella Maailma on kaunis.
    Kiitos niistä. Ja Aikuisen runot ovat kauniita, herkkiä ja hauskakin. Kiitos, että niitä saa lueskella ja myös ikään kuin kuunnella kuin musiikkia.

Olemme saaneet nauttia erityisen nopeasta kevään edistymisestä ja todeta, että maailma on kaunis. Luonnon herääminen on nyt sävähdyttänyt mieltä. Lintujen konsertti ja luonto hennon vihreässä asussa . Voiko kauniimpaa kokea.
    On juhlittu Helatorstai ja Äitienpäivä ihanassa keväässä. Ihmeellistä on kaikki tämä elämä huolineen ja murheineen ja toisaalta monine hyvine asioineen.
    Valkovuokkoja täynnä on maa. Jos osaisin lataisin tähän sen laulun " Anttila hän ampaisee kevätvuoteeltaan" tai jotenkin näinhän se alkaa.
    Keväisin ajatuksin tervehdin tuvankävijöitä.

11. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos ystävät!
    Olen vähän tosikko se tuli mieln kun luin Arto Paasilinaa,että s nauraa jossakin piilossa hähähää huijasin aikaasi,mitässait ainoa anti säilytin katoavaa lukutaitoa. "lukeminen kannataa aina.
    mitä jäi teidän kirjoituksista,ihana henkäys jossa on auttamisen halu
    puhalletaan poikaa siivilleen,on miellyttävä sekin kuulla,että pojat molmmat yli 50, haluaa hautajaisista juuri niinkuin vaainaja on tahtonut Hän ei käynyt eikä halunnut mitään surta juhlaa.
    Sisko soit aa<<<<<Kiitos teille T ;O

12. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oli päivä ulkona eilen antanut potkua uneen 5h paljon minulle. Sehän voi olla monelle tunne eikö ole parempaa aihetta TV hen parhaaseen katseluaikaan,kun kuolevista ja kuolemisesta,kuitenkin meitä on joille se on ajankohtaista täytyy lainata kaverin leskeä joka kertoi katsonensa kaukosäädin kädessä ,valmiina rääväsuut sammuttamaan kun rupeevat pilkkaamaan mutta anteeksi oli hyvä ohjelma.
    On se kumma mihin on huuhtoutuneet riimit päästäni mitä voisi jotka istuisi seppeleeseen, tuo ei se on kulunut entä ei raamatusta kopsattu entä onko sillä merkitystä nyt tuntuu ON.
    Kysyin kun soitti parkkis kaverilta ehdotusta paa jotain mikä on lyhyt virsikirjasta tu vaimo kopsasi veljelleen jotin,
    pääasia on,että on lyhyt kun nuoretkin lukee nykyisin sarjakuvia saa olla max 4 riviä jos on pitempi arvailevat ei millään malta kiire kuoleman
    vai mihin lie.Eletään kun on vielä elämää- T.o

13. -s- Vierailija

Ystäväni äiti teki melkein kolme viikkoa kuolemaa, kunnes sitten vihdoin päästi irti ja siirtyi tuonilmaisiin. Ikää oli todella paljon. Kyllä siinä ihmeteltiin miten voi henki pihistä vaikkei syö eikä juo kahteen ja puoleen viikkoon yhtään mitään. Ihokin muuttui läpikuultavaksi. Joku puolta nuorempi kopsauttaa pikkuisen päätänsä ja kuolla kupsahtaa siihen paikkaan, ihan yllättäen ja aivan liian aikaisin. Sellaista se on tämä elämä, arvaamatonta.

Muutto alkaa olla tehty, tavarat löytyvät jo aika nopeasti. Mukava on nyt mennä kotiin, ilokseni viihdyn siellä. Ja hyvä niin, nimittäin viime viikolla - hups vaan - menetin työpaikkani. Heinäkuun alusta paikkani täyttää joku muu, joka on muodollisesti pätevämpi kuin minä. Olen aivan puulla päähän lyöty, kuinka tässä näin kävikin! Onneksi tosiaan viihdyn uudessa kodissani, koska siellä tulen viettämään paljon enemmän aikaa kuin aikaisemmin. Nyt kai pitää ottaa selville kuinka työttämänä ollaan. Oman alan töitä olisi tarjolla vajaan 400 km:n päässä. Mutta kun on tuota jälkikasvua, joka vielä koulutiellä pari vuotta taivaltaa, en voi heitä juuriltaan repiä tosta noin vaan. Välillä itkettää, välillä kiukuttaa, mutta päälimmäisenä on valtava pettymyksen tunne:notworthy:. Tänään kyllä alkoi hiukan hymyilyttää, nimittäin ajattelin, että uskaltaisiko sitä joulun alla lähteä jonkun joulupukin matkaan tonttuilemaan ja joululauluja laulelemaan! Se voisi olla aika mukavaa, eikä lisätienesti haittaisi yhtään! Ymmärtänette, että mielentilani on nyt sen verran sekava, että ei kannata ottaa ihan vakavasti kaikkia höpötyksiäni. Mukava tietää, että joku täällä tuvassa pysähtyy hetkeksi lukemaan allekirjoittaneen kuulumisia, ehkä kommentoikin jollain lailla, myötätuntoisestikin. Hyvä on istua hetki tuvan hämärässä, katsella kuinka lehti puussa kasvaao_O. Ja kasvaahan se vaikkei sitä yhdellä istumalla huomaa.

Lämpimiä ajatuksia kaikille!

-s-

14. diogenes57. Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Alkukesää kaikille, tasapuolisesti.
    Elämä riepottaa... kirjoitti Kuutamouimari aikoinaan. Niin se tekee, elämä nimittäin. Tällä kertaa on, mokoma, viskannut kapulan -S-:n rattaisiin.
    Työpaikan menetys tai sen löytymättömyys ei ole mikään varsinainen ilon aihe. Ei varsinkaan tuossa iässä, kesken elämän ruuhkavuosien. Kun vastuut on kuitenkin pyrittävä hoitamaan.
    Tässä laulu juuri sinulle. Minusta siinä on ajatusta.

Olen itse kuunnellut sitä monesti, kun kaikki ei ole ollut ihan kohdallaan.
    Nykyaika ei juuri ihmisen huonovointisuutta näe. Ei voi nähdä, koska täytyy koko ajan rakentaa parempaa maailmaa ihmiselle. Tätä ideologian ja käytännön ristiriitaa en kai ikinä opi ymmärtämään, saati sitten hyväksymään.
    Ja sen pienen, ihan tavallisen ihmisen, tällä kertaa juuri sinun, -S-, on vain yritettävä. Jaksettava. Ties montako kertaa ja kuinka kauan. Yritettävä etsiä, löytää ja oivaltaa se pieni kipinä, usko itseensä, toivo tulevaan. Se pieni oksa rannalla, mihin virran viemä voi tarttua.
    Uskon, että sinä, joka olet jo niin monesta selvinnyt, löydät vielä tien omannäköiseesi maailmaan. Voi olla, että se ei ole helppoa ja että siinä menee aikaa, mutta tiedän sinut sitkeäksi selviytyjäksi.
    Tällaisena kesäisenkauniina lauantaiehtoona ei sitäpaitsi kertakaikkiaan voi epäillä minkään hyvän ja kauniin toteutumista.
    Uusvanha kaipaili Anttilan keväthuumausta, joten kaivelenpa sen jostakin esiin, tietysti Rautavaaran Tapsan esittämänä.

Siinäpä sitä oli valoa ja kukkien loistoa kaikille kevään ystäville.
    Ja tätä valoa, lämpöä ja kaikkeaympäröivää kauneutta toivon teille kaikille, tutuille ja tuntemattomille.
    Nautitaan tästä kauniista valon vuodenajasta, kukin tavallaan!

15. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Iltaa ystävät.
    Intterciti vie interciti tuo pikku rahan helsinkiin ison rahan luo laulaa keilakaverini
    trupatuuri Mikko Perkoila, vei ja toi minutkin Kerimäki Tikkurila 4h,pitivät vielä lätkässä ajan tasalla .Olin veljeni lämminhenkisessä siunaus tilaisuudesa ja vettä satoi koko ajan, kukaan ei tahtonut kappeliin kun vainajan tahto oli siunaus tapahtuu haudalla,Pappi oli koonnut niin ansiokaan ja asiallisen historiikin veljen elämästä,
    että sadekkin siinä menetti merkityksensä,sattui pieni kömähdys pappi sanoi hän
    työskenteli pidettynä sivumyymälän hoitajana tuli pieni tauko kun sate oli levittänyt musteen papin papereista,kanttori ilmoitti nyt veisattavan virren,pappi sanoi älähän hosu tilaisuus vielä jatkuu kun saan taskusta kuivia papereita tilanne jatkui luontevasti en vaan tullut tietämään tämän siirto työläis papin nimeä.
    Mokasin kun kysyin veljen pojalta veljesi on dip insi kävitkö sinä jotai koulua siellä Tampereella? Kyllä mutta keskenhän ne on kun on vuodessa 200 matka pv,v Kiina Korea jaUSA pääasiasa ja työ on? Tutkia no mikäs sinusta tulee<< väitöskirja on valmis kutsun sinut tilaisuuteen,hän pyyteli anteeksi kun ei olla tavattu aina ku on suku j uhlat hän on makoilla tuntui mahdottoman vaikeelta päästä Isän hautajaisiin
    hän vielä juoksee vaimonikanssa maratoneja, tuli vanhimman vejen leski vai on sussa tollanen tutia<<et kai sinäkään ihan trve ole ei mulla muuta kun on elämä ruvennut tntumaan turhlta ja ei oikein nukuta nyt jo pelkään vanhana siitä tulee riesa mitäs slla nyt on ikää eihän mulla ole kun 96v olisin ostanut kang aspuut mutta lapset esti plk ävät vanhaa sydäntä ei ole valittanut 40v,olen liian vanha yritän mitä thnsa ja liian terve kuolemaan kaikki kaverit on haudattu.
    Sappi veljeni ei ollut läsnä on Meikussa 10 leikkaus, ei voi puhua ne härpäket on
    kurkun pilannut. Olen taas oppinu T;o

16. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olin ohjelmaan merkitty puhujaksi lisensiaatin puheen jälkeen,en pöljä huomannut
    siitäkään se lisensiaatti oli veljen poika eikä pappi k uten luulin. Veljeni sanoi usein
    hauskan jutun j älken se pitäisi krtoa henkilön hautajaisissa Kerroin kuinka vaimolleni oli eämän ikäinen hupi muisto eka tapaamisesta kun Hänelle oli suurta herkkua Savumuikut ja karjalanpiirakat menimme syömään oli kirnupiimä ja krjala n piirakat vaimo sanoi kehtaisko vielä ottaa veli sanoi ota vaan niitä riittää vaimo
    on nämä siitä parempia kun savumuikut kun ei jää rumaa ruoto läjää kuten ilalla kyllä hävetti Veli otavaan 9 säs ei se mitän. T.o

17. Aikuinen1 Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys, oikein tällainen lämpimän vihreä. Viel' lämpimämmän vihreitä olivat pellot ja niityt eilen kun bussin ikkunasta katselin kolmen tunnin ajan.
    Tuvan ovi on käynyt ja pihan uuteen nurmikkoon tullut soma polku.

Kirjoitan lyhyesti, mutta haluan merkitä käyntini tupasessa.
    Sain tänään lahjaksi kirjan, jossa on ajatelmia.
    Sieltä tähän yksi lainaus:
    "Mitä syvemmälle pimeyteesi uskallat laskeutua,
    sitä korkeammalle valoon saat pian nousta."
    Ja tietysti vielä toinen(kun minä rakastan ajatelmia, syvällisiä nimittäin)
    "Jos sinulla on
    voimakas oikeassa
    olemisen tarve,
    muutu rakastavaksi.
    Silloin olet aina oikeassa."

terveisin Aikuinen

18. Aikuinen1 Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys, ystävät!
    Tällaisella Suomen lipun värillä tahdon kirjoittaa tämän tekstin. Toivotan teille kaikille hyvää suvea, kesää ja elämää.
    En sano että jäisin nyt kokonaan pois tältäpalstalta. Kuitenkin olen huomannut, että ei ole oikein sellaisia asioita, joita voisin tänne kirjoittaa.
    Olen kiitollinen ajasta, minkä olen kanssanne saanut kulkea.
    Toivotan teille siunausta, ihan jokaiselle.
    Muistan teitä varmaan vielä kauan rukouksissani.
    Kesäisellä laululla teitä tervehtien Aikuinen :)

"Oi katsohan lintua oksalla puun
    se laulaa niin kauniisti aina
    Se Korkeimman kiitokseen aukaisee suun
    sen mieltä ei huolet ne paina
    se laulan Luojaansa kiittää."

19. diogenes57. Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Leppoisaa alkukesää tai kesän alkua, miten vain kukin haluaa sen ajatellakin!
    Elämä vie, ketä mihinkin suuntaan. Tällä kertaa Aikuista poispäin Tuvastaan. Toivottavasti vain väliaikaisesti, mutta aikahan tuon näyttää.
    Joka tapauksessa hän oli, on ja tulee aina olemaan tämän Tupasen luoja ja ehdoton valtias. Siksi voimme vain toivoa ja odotella, että hän edes joskus vielä avaisi tämän oven.
    Edelleen voimme toivoa, että tämä Tupa pysyisi edelleenkin sinä, miksi se aikanaan muotoutui. Että täällä kohtaisivart edelleenkin ihmiset, rehellisen avoimesti ja toisiaan kunnioittaen.
    Kukaan meistä ei ole täydellinen, kukaan meistä ei aina jaksa olla parhaimmillaan. lemmehan sentään vain ihmisiä. Mutta jokainen meistä voi silti antaa tilaa erilaisillekin ajatuksille, kuunnella ja mahdollisesti saada joitakin uusia ajatuksia.
    Yli kymmenen vuotta, se on mahtava aika. Monia kävijöitä, kaikki he täältä jotakin kenties löytäneenä.
    Kiitos, Aikuinen, olet tehnyt täälläkin siunauksellista työtä!
    En osaa tällä hetkellä muuta kuin toivoa ja toivottaa sinulle kaikkea hyvää, mitä elämä vain voi eteesi tuoda.

20. Uusvanha Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Huomenia Tupalaisille.
    Kaunis kesäinen aamu houkuttelee luontoon. Avoimesta ikkunasta tulvii valoa ja kuuluu lempeää tuulen huminaa, sekä lintujen sirkutusta.
    Olen lupautunut hoitamaan pienimuotoisen juhlan järjestelyjä, joten vasta illalla ehdin konkreettisesti luontoa kuuntelemaan ja ahmimaan kaikilla aisteilla.
    Toivon minäkin, ettei Aikuinen hylkää meitä. Niinhän hän jo lupailikin.
    Hyvää kesää Sinulle meidän emohahmolle.
    Samoin kaikille Tuvankävijöille toivottelen hyviä kesäpäiviä.
    Vain näin lyhyesti tällä kertaa.
    Uusvanha

21. osallistuja 2 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys.
    Tänä aamuna puh soi veljeni soitti 5,00 tulee taxsi vie hänet kotiin ---yöllä <<niin on kelale halvempaa hänen oma vastuu on aina sama 25 e-- ja kunto ?<<niin hyvä ,että vaikea uskoa avannit pois ja syöminen ja puhuminen ainoa kipua kuulma kk verran

Olen ollut mökillä lankoni kanssa ja joudun tulemaan pois ajokortti vaatii lisää tutkimuksia keuhko sydän ym, ensin silmät sitten neurologi ja yleislääkäri kaikki ok paitsi kävi ilmi yläpaine 145-150 ei saa olla kun ALLE 135,huomaan itsekkin etten ole
    nuoruuden kunnossa nukuin viime yönä 3h ja ajoin 370 km olin niin väsynyt oli kuin olisi töissä käynyt , se vaan on linja nyt vanhoilta kortti pois kun nuoret ajaa kolarit.

TULIN INNOLLA KATSOMAAN mitä teille kuuluu, olen ollut äly känyn varassa pari viikkoa. Nyt kun luin Aikuisen mietteitä koin syyllisyyttä kun olen tuonut raskasta luettavaa,nyt kierrän kuin kissa kuuma puuroa mitä sanon,ei Aikuinen
    suutu jos kertoo niinkuin asiat on , nyt iski väsy. T:eek:

22. spj Vierailija

Tervehdys Tupalaisille, on varmaan kuukauden päivät siitä kun olen viimeksi käynyt täällä lukemassa (yleensä on lyhyempi väli), enkä tiedä mitä nyt kirjoittaisin . .mutta Aikuiselle erityisesti lämpimiä kiitoksia, ja tietysti anteeksi vaiteliaisuuteni . . .sitä aina liikaa pohtii että onko jotakin kirjoittamisen arvoista. Aina lämpimin mielin kuitenkin luen. Pidin kovasti Aikuisen jakamasta ajatelmasta, menikö se jotenkin näin "Jos sinulla on kova oikeassa olemisen tarve, opettele rakastamaan , niin olet aina oikeassa " . . tuo minun pitäisi opetella, rakkauden puute, se kai on perisyntimme. Juhannus lähestyy, olen ostanut itselleni lipun oopperaan. Näin ajattelin täällä kaukomailla tuota päivää juhlistaa. Turvallista ja virkistävää kesää kaikille, Osallistujalle hali ;)

23. spj Vierailija

Ja haleja ihan kaikille muillekin :)
    Nythän oli ihan tutkimustakin että kuinka tärkeää kosketus on ja että ihminen sairastuu ilman sitä. Onneksi myös lemmikkieläinten läheisyys auttaa. :)

24. -S- Vierailija

Lämmin tervehdys kaikille! Olipa mielenkiintoinen Hectorin kappale! olen H:ta kuunnellut aina mielelläni, mutta Meiran lauluun en ole koskaan aiemmin törmännyt, kiitos Diogenes. Mutta tiedättekös, että vointini alkaa kohentua. Siihen mihin verenpainelääkkeet eivät tehonneet, tieto työttämäksi jäämisestä tehosi: 165/105 on vaihtunut 134/85 lukemiin. Ainakin kolme vuotta on paineet olleet kovat, viime marraskuussa aloitettu lääkitys ei juurikaan auttanut, mutta nyt, vaikka omavaltaisesti puolitin annostuksen kaksi viikkoa sitten, paineet on normaalit ja olo aivan hurjan paljon parempi! Tämä siis tekee minulle vain hyvää, pakkohan se on uskoa:ROFLMAO:.

Jos O jaksat ja haluat, kerro Isot Kiitokset trubaduuri Perkoilalle, meillä on kuunneltu ja laulettu antaumuksella hänen musiikkiaan. Erityisesti lapsia nauratti kun revontulet polttivat pään kaljuksi pohjoisen ukolta. Ihmettelivät kyllä sitä, että miksi oman ukin hiukset on vain muuttuneet valkoisiksi, mutteivät ole tippuneet pois, vaikka lapissa se ukki aina kulki... ja se hienon hieno kappale Suru, se sopi kuunneltavaksi lasten kanssa, mutta antoi ihan yhtälailla helpotusta aikuisellekin. Suosittelen!

-Silkava Saija

25. -S- Vierailija

Tässä olisi linkki kappaleeseen Suru, esittäjänä Mikko Perkoila

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy