Juurihoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iiik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iiik

Vieras
Lähden iltapäivällä hammaslääkäriin ja joudun todennäköisesti juurihoitoon. Pelottaa niin pirusti, kun muutenkin olen tällainen hammaslääkäri kammoinen.
Kertokaa nyt kokemuksia, mielellään hyviä. Selviääkö siitä hengissä?

No mä oon ainakin hengissä siit selvinnyt :D Oli todella hyvä hammaslääkäri ja osas puuduttaa loistavasti,ei tuntunut missään vaiheessa ikävältä kokemukselta.

Mulla ainakin jo hammaslääkärin persoona vaikuttaa tilanteeseen. Jos lekuri on mukava ja leppoisa huumori-ihminen, joka osaa ottaa potilaan huomioon, niin silloin ei jännitä/hermoile ollenkaan niin pahasti. Jos taas lääkäri on takakireä ja tiuskiva hapannaama, koko operaatio on paljon ahdistavampi ja tuskainen.

Niin... puudutuksella on iso merkitys siinä, onko juurihoito kivulias vai ei. Minulla ei ensimmäisellä kerralla ilmeisesti puudutettu oikeasta kohdasta (ihan alaleuan luuta pitkin menevästä hermosta) ja sattu ihan hemmetisti!!! Itkin... nyt, monta vuotta myöhemmin, oli todellinen ammattilainen asialla (Oulun Aapistien hammashoitola oli paikka :) ja kivuliainta mitä tunsin oli puudutukset! Oli aivan hämmästynyt. Kaksi käyntikertaa vain tarvittiin, eka kerralla hermo poistettiin ja laitettiin lääkkeet& väliaikainen paikka, toisella kerralla rassattiin kanavia ja laitettiin "nastat" ja paikka päälle. Ihmeellistä oli, että molemmilla kerroilla aikaa meni vain 10-20 minuuttia :) molemmilla kerroilla puudutettiin juuri tuolta alaleukaa pitkin menevästä hermosta asti niin, etten tuntenut sen jälkeen kipua lainkaan. Eli hammaslääkäristäkin on paljon kiinni! Taitavat tällaisissa isoissa paikoissa olla tunnollisempia ja kokeneempia nuo hammaslääkärit kuin pienissä terveyskeskuksissa. Näin ainakin minun kohdallani. Olin varautunut nyt paljon pahempaan!

-onnellinen ja vihdoin hammaskivuton nainen -83