Jyväskylä (lutakko)

Hmm kallis alue, suurin osa taloista suht uusia. Näppärän lähellä keskustaa, huono ja hyvä asia alueella järjestettävät tapahtumat (isot messut, Neste ralli jne jolloin liikenne tökkii alueellla ja osa kaduista suljettu).

Lähellä keskustaa, uusia ja varmasti tasokkaita asuntoja. Siinä plussat. Miinusta on se, että Paviljongissa järjestettävät tapahtumat varmasti häiritsevät jonkin verran, ja itse en viihtyisi niin tiiviisti rakennetulla alueella. Rakentaminen muuten jatkuu vielä jonkin aikaa, että siitäkin syntyy melua.

Yllättävää kyllä, miten entiselle sahan jätemaalle ja puliukkojen kotikonnuille on saatu rakennettua noinkin viihtyisä ja suosittu asuinalue.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Lähellä keskustaa, uusia ja varmasti tasokkaita asuntoja. Siinä plussat. Miinusta on se, että Paviljongissa järjestettävät tapahtumat varmasti häiritsevät jonkin verran, ja itse en viihtyisi niin tiiviisti rakennetulla alueella. Rakentaminen muuten jatkuu vielä jonkin aikaa, että siitäkin syntyy melua.

Yllättävää kyllä, miten entiselle sahan jätemaalle ja puliukkojen kotikonnuille on saatu rakennettua noinkin viihtyisä ja suosittu asuinalue.

Kiitos vastauksesta :wave: Ihmettelinkin, että mikä se paviljongi oli :whistle:

ihan pakko vielä kommentoida, kun olen itse tuolla alueella asustellut...Ja ei oikeastaan ole hirmuisesti mitään pahaa sanottavaa. Suuret tapahtumat ei meitä ainakaan juuri haitanneet, toivat lähinnä vaan hieman lisämaustetta arkeen;) Alueella on aivan loistavat ulkoilu mahdollisuudet ja nythän sinne on rakenteilla kiva puistokin. Lapsia alueella (ainakaan meidän talossa) ei juurikaan ollut, mutta kyllä leikkikenttiä silti löytyy...Keskustaan on kätevä kulkea ja on juna-asemakin lähellä.

Huonoja puolia on tosiaan suht kalliit asunnot ja alueelle rakennetaan vielä paljon, joten siitä syntyy kyllä jonkin verran meteliä. Ihan sen Kuokkalan sillan vieressä olevaan taloon en muuttaisi, jos ikkunat olisivat tiellepäin, koska liikennettä on siinä paljon. Me asuimme n.200m päässä sillasta ja silti meteli kuului varsinkin öisin sisälle, vaimeana tosin.

Meidän asuntomme oli aivan rannassa ja suuret ikkunat järvelle päin ja on pakko sanoa, että kesällä siellä oli tukahduttavan kuuma! Mutta asunto oli muuten aivan ihastuttavan valoisa. Itse muutimme pois sieltä, koska halusimme omistusasunnon ja hinnat olivat meille ainakin liian korkeat.

Eipä tule enempää mieleen, mutta rohkenen suositella...

Mä en ikinä maksaisi sellaisia hintoja asunnosta, joka on rakennettu jätemaalle.. :whistle:
Eihän siitä kauaa edes ole (siis vain joitakin viikkoja), kun KSML:kin kirjotti aiheesta, että epäilevät että siellä on maaperässä jotain p*skaa joka ei ole ihmiselle terveellistä ja miettivät että mitenkä menetellä, talot kun on uusia kuitenkin (eihän koko asuinaluetta ole ollut kun muutaman hassun vuoden) ja paikan vetovoima kova..

Mutta joo, se on niin ahdas paikka ja liikennettä siitä on läpi aikalailla. Parkkipaikat hakusessa, vieraspaikat olemattomat, kadun varressa parkkeeraa lähes kaikki tutut jotka siellä asuu ja koskaan ei autoa saa mihinkään kun kylässä käy.

Upealla paikalla ne korkeat talot ihan siinä järven rannassa, mutta sikahintaiset asunnot.

Upeat maisemat tosiaan hivelee silmiä Lutakossa ainakin parhailla paikoilla. Tuo jäte/täytemaa juttu onkin sit asia erikseen. Rullaluistelijan ihannealue, kun voi kiertää jyväsjärveä sydämen kyllyydestä hyvällä päällysteellä. Mummot ja vähän nuoremmatkin käy aamuisin uimassa aamutakkisillaan. Tapahtumien keskiössä saa olla: kaikenmaailman messut ja karnevaalit on kiven heiton päässä, halusit tai et. Liikenneruuhkaa siis löytyy. Jos tykkää menosta ja meiningistä niin sinne. Asukaskunta ymmärtääkseni kaikenikäistä - kohtuu hyvin toimeentulevaa. Hintataso on kyllä melko kova ainakin mun mielestä. Mut jos haluaa lähelle keskustaa niin siinä yksi hyvä alue.

Yhteistyössä