Kääk!! Töihin menosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hopeapaju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hopeapaju

Aktiivinen jäsen
22.11.2006
1 237
0
36
Eilen tuli ilmi mahdollisuus, että voisin mennä töihin syksyllä yhdelle koululle kouluavustajaksi. Tämä nyt riippuu siitä, mitä nyt valittu avustaja tekee (on sanonut, ettei tule). Toisaalta töihin meno kiehtoo, mutta toisaalta tuo meidän kuopus on vielä niin vauva!! Nyt hällä ikää 1v4kk, elokuussa siis vasta 1½ vuotias. Pitäs nyt osata päättää mitä teen, ilmoittaa opettajille olenko käytettävissä vaiko en. Sitten pitäs miettiä hoitopaikkaa, vieressä on kyllä ihana ppk... Hitsiläinen! Tuo olis kyllä sellainen homma mihin tahtoisin, säännöllinen työaika ja mulle riittävä palkka, työmatka just ja just kilometrin...

Ota paikka vastaan, jos kerran on paikka, jonka tahtoisit ja hyvä hoitopaikka on lähellä ja sulla on ilmeisesti aika lyhyt työaikakin. Minäkin olen menossa töihin ja poitsu on silloin vasta 1v1kk.

Ota ota vaan... :D Mä "jouduin" menemään töihin ja tyttö on 1v3kk... Arvaa surettiko??
Olin hysterian partaalla edeltävänä iltana... Mut kyllä se tästä on lähteny sujumaan! Vähä äitiäiti-kausi nyt on.. :D Ja torstain postis (jonka huomasin avata vasta tänään...) oli kirje,jossa tytön päivähoidon päätös tuli,että ens viikolla pitäs mennä tutustumaan... :o :o

Työajaksi tulis (jos vanhat ajat pittää paikkaansa) 8-16.30. Sinällään vielä tuttu paikka, että muutama vuosi on tullu oltua avustajana tuolla... Tuon pienen hoitoonvienti vain mietityttää, esikko olis kuitenkin "jo" 2v7kk siinä vaiheessa.

Ja just tuo hoitopaikan hakukin mietityttää. Kuinkahan pian sen saa? Sillä voi olla että saisin vasta edellisellä viikolla tietää pääsenkö töihin kun työt alkais. Eihän me ehdittäis kunnolla edes tutustua. Tuon pienen kannalta pitäs saada tehtyä huolellinen tutustuminen kun on niin mahoton vierastamaan.

Toisaalta, olis kiva tavata päivittäin muitakin aikuisia vaikka suurin osa "työtovereista" olisikin lapsia. Olis kiva saada enemmän rahaakin, sais iteki rahoitettua raksahommiakin ja kodinmenoja...

Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:
Työajaksi tulis (jos vanhat ajat pittää paikkaansa) 8-16.30. Sinällään vielä tuttu paikka, että muutama vuosi on tullu oltua avustajana tuolla... Tuon pienen hoitoonvienti vain mietityttää, esikko olis kuitenkin "jo" 2v7kk siinä vaiheessa.

Ai noin pitkä työaika kuitenkin. No, tulee minullakin olemaan 8:30-15:30. Olisiko sun esikko samassa hoitopaikassa? Silloin olisi paljon helpompaa kaikin puolin. Meillä oli kaks vanhinta samassa hoitopaikassa, mutta nyt tää kolmonen menee hoitoon jo vuosikkaana ihan yksin. Luotan kuitenkin, että kaikki menee ok. Tunnen hoitajan tosi hyvin, sama täti, joka hoiti noita vanhempiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:

Ai noin pitkä työaika kuitenkin. No, tulee minullakin olemaan 8:30-15:30. Olisiko sun esikko samassa hoitopaikassa? Silloin olisi paljon helpompaa kaikin puolin. Meillä oli kaks vanhinta samassa hoitopaikassa, mutta nyt tää kolmonen menee hoitoon jo vuosikkaana ihan yksin. Luotan kuitenkin, että kaikki menee ok. Tunnen hoitajan tosi hyvin, sama täti, joka hoiti noita vanhempiakin.

Juu, kuitenkin olis aika pitkä työaika, mulle ilmeisesti tulis joko siivouksessa avustaminen tai ip:n pito. Joten täysi työaika. Olis samassa hoitopaikassa. Ne hoitotädit on kyllä ihania ja mulle tuttuja, entisiä työkavereita että siinä mielessä luotan kyllä täysin heihin. :) Nyt näyttäis olevan kielteinen mieli... Tosin kyllä tässä vielä muutama päivä on aikaa harkita...

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:

Juu, kuitenkin olis aika pitkä työaika, mulle ilmeisesti tulis joko siivouksessa avustaminen tai ip:n pito. Joten täysi työaika. Olis samassa hoitopaikassa. Ne hoitotädit on kyllä ihania ja mulle tuttuja, entisiä työkavereita että siinä mielessä luotan kyllä täysin heihin. :) Nyt näyttäis olevan kielteinen mieli... Tosin kyllä tässä vielä muutama päivä on aikaa harkita...

Tuo olis kyllä ihan eri juttu, kun sun esikko olis samassa paikassa! Mutta tee miten itsestä hyvältä tuntuu. Kyllä se lapsen hoitoon vienti on silti aina haikeaa, olipa lapsi 1v. tai 4v. Kyllä mä tiedän, että itsekin stressaan, kun mun työhönmenon päivä koittaa, mutta aion ainakin kokeilla, miten homma lähtee sujumaan. Rahaakin tähän perheeseen tarvittaisiin suuren asuntovelan hoitoon ja muuhunkin tietysti.

Yhteistyössä