Kääntäkää nyt mun pää!! (koira-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Siis muka olin jo pohdinnoissani valmis, että mein toyvilliksen kaveriksi tulee kääpiövillakoira, värikin valittu jne. Mutta nyt kuulinkin eräästä jo eläkeikän ehtineestä coton de tulearista, joka joutuu piikille omistajansa vaikean elämäntilanteen vuoksi. Tämän koiran omistajan kanssa juteltuani mulle tuli sellanen alkukantanen, vaistonomainen tunne, että juuri se koira mun pitää ottaa. Ihan väärä rotu ja sukupuolikin on väärä, ihan liian kaukaa joudutaan hakemaan ja ihan liian vanha koira. Mutta silti mulla on tunne, että se on mun koira. MIKSI? Mä en osaa itsekään selittää, mutta vahva tunne mulla siitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Siis muka olin jo pohdinnoissani valmis, että mein toyvilliksen kaveriksi tulee kääpiövillakoira, värikin valittu jne. Mutta nyt kuulinkin eräästä jo eläkeikän ehtineestä coton de tulearista, joka joutuu piikille omistajansa vaikean elämäntilanteen vuoksi. Tämän koiran omistajan kanssa juteltuani mulle tuli sellanen alkukantanen, vaistonomainen tunne, että juuri se koira mun pitää ottaa. Ihan väärä rotu ja sukupuolikin on väärä, ihan liian kaukaa joudutaan hakemaan ja ihan liian vanha koira. Mutta silti mulla on tunne, että se on mun koira. MIKSI? Mä en osaa itsekään selittää, mutta vahva tunne mulla siitä on.

Hae koira kotiin vain jos sinusta tuntuu, että voit sille hyvän kodin loppuelämäksi antaa. Ei ikä ole sairaus eikä ole yhtä ainoaa oikeaa rotua! Äitini koira eli yli 20 vuotiaaksi ja jopa leikki vielä vanhoilla päivillään silloin tällöin :)

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Vähän paha sanoa, mä kun ottaisin kaikki kotia vailla olevat meille :ashamed:
Onko teillä lapsia? Onko se vanha koira tottunut lapsiin?

Ensimmäinen lapsi työn alla. Ja on tottunut lapsiin. Mäkin olen kyllä aina valmis ottamaan kaikki kodittomat eläimet, mutta tän koiran kanssa olin jo päättänyt kaiken valmiiksi, torjunut muutama muuta kiireesti kotia vailla olevaa koiraa jne. Tämä yksi vain käänsi kaiken päälaelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Joskus täytyy tehdä niin kuin sydän sanoo, mutta jos koira on jo kovin vanha, kodin vaihataminen voi olla sille iso stressi.

Koira-asiantuntijan mukaan koira vaihtaa laumaa helposti ja hyvässä hoidossa kotiutuu täysin uuteen "laumaansa" jo parissa viikossa. Ihmiset ne niitä on jotka jäävät suremaan ja stressaantuvat, eivät koirat.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Joskus täytyy tehdä niin kuin sydän sanoo, mutta jos koira on jo kovin vanha, kodin vaihataminen voi olla sille iso stressi.

Koira-asiantuntijan mukaan koira vaihtaa laumaa helposti ja hyvässä hoidossa kotiutuu täysin uuteen "laumaansa" jo parissa viikossa. Ihmiset ne niitä on jotka jäävät suremaan ja stressaantuvat, eivät koirat.

Kyllä koiratkin surevat ja usein on käyny niin että vanha koira ei kestä kodin vaihtoa, vaan sairastuvat ja kuolevat pian.
Nuoret koirat sopeutuvat yleensä hyvin.

Tämä kyseinen rotu kyllä elää reilusti yli kymmen vuotiaaksi, että sinänsä ei ihan ikäloppu vielä ole, vaikka vanha onkin. Ja luonnollisesti, jos koira tulisi meille, niin sitten hommattais sellanen dap-feromoni haihdutin koiraa rauhoittamaan ja mahdollisimman pehmeästi tehtäis kodin vaihto. *apua, nyt mä puolustelen jo valintaa*

Yhteistyössä