KAATUMINEN RASKAANA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Olen raskaana rv38+6, kaaduin vähän aikaa sitten porraskäytävän rappusissa, en kovin pahasti mutta tökkäsin jotenkin inhottavasti omalla kyynärpäällä vasemmalle puolelle mahaan. Pitäisköhän sitä lähteä päivystykseen. Maha on arka mutta ei satu mitenkään kovasti. supisteluja mulla on ollu jo muutenkin joten en osaa sanoa supisteleeko enempi kun aikasemmin. Julmettu päänsärky alkoi vähän kaatumisen jälkeen mutta enpä tiedä liittyykö sekään tähän.
Mitenköhän hyvässä suojassa se vauva on tuolla mahassa?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Olen raskaana rv38+6, kaaduin vähän aikaa sitten porraskäytävän rappusissa, en kovin pahasti mutta tökkäsin jotenkin inhottavasti omalla kyynärpäällä vasemmalle puolelle mahaan. Pitäisköhän sitä lähteä päivystykseen. Maha on arka mutta ei satu mitenkään kovasti. supisteluja mulla on ollu jo muutenkin joten en osaa sanoa supisteleeko enempi kun aikasemmin. Julmettu päänsärky alkoi vähän kaatumisen jälkeen mutta enpä tiedä liittyykö sekään tähän.

itsekkin kaaduin pariin kertaan odotusaikana ja soitin silloin ä-polille ja kysyin mitä tehdä. Kävin myös näytillä ja ultrattiin ettei alkanut istukka irtoamaan. Mieluummin soittaisin ja kysyisin jos on vähääkään epävarma olo, eipä sitten tarvitse enää miettiä ja murehtia.

sullahan on jo niin paljon viikkoi että vaikka käynnistyis synnytys niin eihän se mikään keskenmeno olisi! mutta ehkä voisi soitto olla ihan hyvä(sen istukan takia). toisaalta minä liukastuin ulkona jäätä kun oli, 4:llä kuulla,eikä siitä seurannut mitään

Myös täällä vetäsin lipat portaissa ison mahani kanssa ja kävin lekurissa. Sanoi että jos olisi istukassa jotain niin vuotaisin ja olisin tosi huonossa kunnossa. Mutta oman mielenrauhasi vuoksi kannattaa käydä tai edes soittaa.

Soita, kyllä mä ainakin haluisin vastaavassa tilanteessa käydä näytillä! Pahinhan on että istukka irtoaa ja alkaa runsas verenvuoto ja vauva voi kuolla. Todennäköisesti ei kuitenkaan käyny mitenkään.

Mä kaaduin rappusissa ja tulin noin 7askelmaa kokonaan mahalleen ja menin heti lääkäriin.Vatsa oli arka yli viikon,samoin selkä ja niskat kipeät.Ei etes supistellu ja viikkoja oli 35 silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

piti tulla kysymään et soititko ja millanen vointi nyt.

Itse kaaduin noilla samoilla viikoilla liukkaissa varaston portaissa niin että löin oikeen komeasti vielä selkänikin. Supistellut mulla oli jo ennen sitäkin joten eroa siihen en osannut mitenkään sanoa, mutta selkään saaneen oloinen olin koko illan. Seurailin oloani, ei ollut vuotoa eikä muutakaan kipua sen enempää joten en käynyt näytillä. Isäni oli käymässä meillä ja oli hysteerisen hätääntynyt koko illan ja soitteli vähän väliä, itse muistelin vaan, että äitini lensi oikeen komean pyllähdyksen pikkuveljeä odottaessani kun olimme hiihtämässä ja vieläpä alkuraskaudessa eikä mitään tapahtunut isompaa joten olin ihan rauhallisin mielin. Vauva on aika hyvässä suojassa mahassa, istukka enempikin on herkkä, mutta jos vointisi on hyvä niin selviät varmaan vain säikähdyksellä.

Yhteistyössä