Kaavinta keskenmenon jälkeen ja ensimmäiset kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla todettiin pari viikkoa sitten keskeytynyt keskenmeno viikolla 7+2 ja kaavinta tehtiin pari päivää myöhemmin. Ensimmäiset päivät vatsa kouristeli aika voimakkaasti, mutta vuoto oli koko ajan lähinnä tiputteluvuotoa. Tämän jälkeen tilanne tuntui jo rauhoittuvan, mutta torstaista lähtien vatsa on taas juilinut kuukautiskipumaisesti ja eilisestä lähtien vuoto on ollut selvästi runsaampaa ja muistuttaa kuukautisvuotoa. Kysymys kuuluukin, että tietääkö kukaan voiko kuukautiset tulla jo näin pian kaavinnan jälkeen (lääkärini arvioi kuukautisteni tulevan 4-6 viikon jälkeen ) ja jos kyseessä on kuukautiset, niin saako yrittämisen aloittaa heti näiden kuukautisten jälkeen?

Kiitos kovasti jo etukäteen jos joku osaa vastata, haluaisimme kovasti aloittaa yrittämisen mahdollisimman pian uudelleen.

tuskin tulee. Koska kun on kaavittu kohdun pinta kihaskerrokseen asti, niin siihen ei ole ehtinyt kehittyä uutta limakalvoa. Joka siis on se joka kk-vuodon mukana poistuu. Lienee pelkkää kaavintaan liittyvää vuotoa. Mulla tuli ekat menkat 6 viikkoa kaavinnan jälkeen.

mulla tuli km:n jälkeen nopeesti...alle 4 viikkoa Km:stä. Kierto pysyi siis normaalina. Vuosin yhteensä 6 viikkoa välissä muutama kuiva päivä. Kyllä yhet menkat pitäs olla välissä ennenkuin uutta yrittää. Toiset suosittelevat 2 menkkoja.

Jälkitarkastus olis ensi viikon lopulla. En oikein itsekään usko noihin kuukautisiin jo tässä vaiheessa, mutta ihmetyttää vaan, että mistä tuollainen kuukautisvuotoa muistuttava limainen vuoto voi johtua ja kivut ovat lisääntyneet huomattavasti :-( Pitänee soittaa heti maanantaina lääkärille ja mennä käymään jo aikaisemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja koo:
tuskin tulee. Koska kun on kaavittu kohdun pinta kihaskerrokseen asti, niin siihen ei ole ehtinyt kehittyä uutta limakalvoa. Joka siis on se joka kk-vuodon mukana poistuu. Lienee pelkkää kaavintaan liittyvää vuotoa. Mulla tuli ekat menkat 6 viikkoa kaavinnan jälkeen.
Joo ei mulla ainakaan ollut.

Kiitos vastaajille, taidan soittaa maanantaina varmuuden vuoksi lääkärille, varsinkin jos vatsakivut eivät hellitä ennen sitä. Eiköhän kaikki lopulta ole kunnossa, olen vaan ollut ihan hermoheikko tuon keskenmenon jälkeen :(

Mulla sama juttu kuin kirjoittajalla ap. Kaavinnan jälkeen tiputteluvuotoa 4 vrk, sitten kuukautisvuotomainen runsas vuoto, jatkunut nyt 3 vrk. Pitänee huomenna soittaa lääkärille. Ei voi tosiaan kuukautiset olla, ainakaan mun kohdalla, kun jouduttiin tekemään ihan kunnon kaavinta eikä pelkkää imua (joka olis ollut hellävaraisempi), istukka kun oli sen verran "jumissa". Ahdistaa, niin paljon surua, kipua ja pelkoa mahtunut jo viimeiseen kuukauteen, en todellakaan kaipaisi enää lisää.

Yhteistyössä