Mulla on sekä että kokemuksia! Mulla tuulimuna tyhjennettiin lääkkeillä noin rv10 ja se meni loistavasti. Sain esilääkkeen perjantaina ja lauantai-illalla alkoi jo hieman vuotaa. Sunnuntaina menin sit polille, jossa cytotecillä tyhjennettiin. En ollut juurikaan kipeä, vuodin heti hyvin ja kaikki oli iltapäivään mennessä ohi.
Mun keskeytynyt keskenmeno yritettiin myös lääkkeillä tyhjätä. Sain esilääkkeen perjantaina ja menin jo lauantaina polille taas cytotec-tyhjennykseen. Vuodin ihan älyttömästi ja isoja hyytymiä, mutta kipee en ollut mitenkään älyttömästi. Valitettavasti kohtu ei kuitenkaan tyhjentynyt täysin ja sain lisää cytoteciä kotiin seuraavaksi päiväksi, mutta ne ei lisännyt vuotoa. Seuraavana päivänä jouduin vielä kaavintaan.
Kaavinta oli mielestäni erittäin helppo ja kivuton. Käteen laitetaan se kanyyli tippaa varten ja nukutuslääkettä varten. En tykkää piikeistä, mutta en kokenut kauheaksi...Kaikki meni mulla tosi nopeesti. hieman kliininistä toimintaa se oli, mut tosi nopeesti mut nukutettiin ja sit mä olinki jo heräämössä. En ollut kipeä ollenkaan toimenpiteen jälkeen ja vuoto ei ollut läheskään yhtä paha kuin lääkkeeellisen tyhjennyksen jälkeen.
Eli mulla on hyviä kokemuksia molemmista tavoista. Lääkkeellinen on tietenkin se luonnollisempi ja kohtua säästävämpi vaihtoehto, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos vielä samaan tilanteeseen joudun, niin valitsen kaavinnan. Mä oon molemmilla kerroilla tehnyt niin kuin lääkärit suosittelevat, enkä siis ite oo päättänyt mitään.
Oikein paljon tsemppiä sulle!