Kädet kuivat korput

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2+3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2+3

Vieras
Miten hoidatte korppuisia talvikäsiänne? Meillä ei koskaan ennen ole ollut moisia talviongelmia, mutta nyt tänä talvena + uuden paikkakunnan talousveden myötä on perheemme kädet pahalla tolalla.

- Mikä olisi paras voide, ongelmat ovat siis käden selässä ja rystysissä.
- Millaista saippuaa käytätte käsien pesussa?
- Oisko jotain muita apuja?

Nyt olemme siis voidelleet iltaisin käsiämme apteekista saatavalla melko rasvaisella voiteella, joka tuntuu hyvältä ja hiukan helpottaa, mutta ongelmat eivät oikeasti poistu.

Kiitos!

mulla ei auttanut kuin käsidesin osto ja käsienpesun vähentäminen.
olen siis vuosia kärsinyt talvikuivista käsistä,,tätäkään ongelmaa ei ole jos pesen pidemmän aikaa esim. järvivedellä mökillä.

Kannattaa välttää käsien kastelemista, siis vedellä lutrattaessa talous- tai kertakäyttöhanskat käsiin aina kun mahdollista. Ja jotain kevyttä, nopeasti imeytyvää rasvaa päiväkäyttöön, yöksi rasvaisempaa ja puuvillahanskat päälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Kannattaa välttää käsien kastelemista, siis vedellä lutrattaessa talous- tai kertakäyttöhanskat käsiin aina kun mahdollista. Ja jotain kevyttä, nopeasti imeytyvää rasvaa päiväkäyttöön, yöksi rasvaisempaa ja puuvillahanskat päälle :)

Tiedättekö onko lapsille olemassa noita puuvillahanskoja? Vai pitäskö laittaa ulkona käytettävät sormikkaat. Hmm..

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
mulla ei auttanut kuin käsidesin osto ja käsienpesun vähentäminen.
olen siis vuosia kärsinyt talvikuivista käsistä,,tätäkään ongelmaa ei ole jos pesen pidemmän aikaa esim. järvivedellä mökillä.

Joo meillä iho korjautui myös kun oltiin 10 päivän aijan toisen talousveden piirissä. Möö..

Mä olen kokenut puuvillahanskat huonoiksi,ne vaan kerää sen rasvan pois käsistä.
En hirveästi käytä saipuaa,vaan pesen rasvat vedellä ja rasvalla.
Kysy apteekista et mitä he suosittelevat

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tiedättekö onko lapsille olemassa noita puuvillahanskoja? Vai pitäskö laittaa ulkona käytettävät sormikkaat. Hmm..

En kyllä tiedä, itselleni osta kaupan siivoustarvikeosastolta (apteekissa kalliimpia). Kannattaa kysyä apteekista.

Onko kokemuksia noista voiteista, tarkoita ihan voidemerkkiä jota olette käyttäneet?

mie oon kokeillut kaikki voidemerkit eikä mistään ole ikinä ollut merkittävää apua,,käsidesi on pelastanut mun käteni. eivät vuoda enään verta ja ovat niin pehmoiset.
mutta kannattaa kysellä apteekista!

Onko kokemuksia noista voiteista, tarkoita ihan voidemerkkiä jota olette käyttäneet?

Minä käytän päivällä lähinnä Ceralania, myös Erisanin hoitava käsivoide (pienessä tuubissa) on hyvää. Yöksi esim. Ceridal Lipogel tai Locobase Repair. Muitakin hyviä kyllä löytyy, ja voidemerkkejä kannattaa välillä vaihdella.

En kyllä tiedä, itselleni osta kaupan siivoustarvikeosastolta (apteekissa kalliimpia). Kannattaa kysyä apteekista.

Joo hyvä tieto että löytyy edullisemmin, apteekkiin olisin mennyt automaattisesti moisia kyselemään myös itselleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Mulla auttoi Erioil :D Yleensä kädet ihan verillä talvisin mutta nyt ei tarvi kuin joka ilta rasvata erioililla niin ei mitään ongelmaa. Suosittelen eikä edes maksa paljoa :D

No sitäpä meidän voide on, mutta meidän tapauksissa ei ole toiminut. Mutta kuten sanottua tuo voide tuntuu hyvälle, mutta ei ratkaise ongelmaa.

Mulla auttoi Erioil :D Yleensä kädet ihan verillä talvisin mutta nyt ei tarvi kuin joka ilta rasvata erioililla niin ei mitään ongelmaa. Suosittelen eikä edes maksa paljoa :D

Niin tuohon hinta-asiaan sen verran, että jos lapsella on Tapiolassa sairauskuluvakuutus, niin siellä korvataan myös perusvoiteet. Eli kannattaa pyytää resepti lääkärillä käydessä (saa muutenkin vähän halvemmalla).

Niin tuohon hinta-asiaan sen verran, että jos lapsella on Tapiolassa sairauskuluvakuutus, niin siellä korvataan myös perusvoiteet. Eli kannattaa pyytää resepti lääkärillä käydessä (saa muutenkin vähän halvemmalla).

Kiitos vinkeistäsi! :D :flowers:

Yhteistyössä