Kännykkä

  • Viestiketjun aloittaja Jonna
  • Ensimmäinen viesti
Jonna
Miten suhtautua - tai mitä se teidän mielestä kertoo eli olen ollut uudessa suhteessa noin puoli vuotta. Olemme mielestäni avoimia toisia kohtaan, mutta mieheni kännykkä, se laittaa miettimään asioita. Emme asu yhdessä, vaan kun hän on esim. luonani niin ei se kännykkä ole vapaasti pöydällä. Se piilottelee sitä. Mikä tässä on takana?
 
Miksi vitussa..
Miksi vitussa kännykkää pitää säilyttää jollakin olohuoneen pöydällä - vielä unohtuu siihen helposti. Oma kännykkäni on aina takin taskussa. Ei unohdu koskaan minnekään.

Lisäksi olen totuttanut tutut ja kaverit siihen, että en vastaa vapaa-aikanani puhelimeen. Niin tärkeää puhelua ei tulekaan. Sukulaiset ovat kaikki kuolleet, joten surusanomankaan takia ei tarvitse päivystää puhelinta.
 
N 72
Minä pidän kännykkää vapaasti pöydällä kotona. Vieraisilla ollessani se on joko takin taskussa tai laukussa, jotta muistuu mukaan kotiin lähtiessä. Tilanteesta riippuen pidän sitä aika usein äänettömällä, esim. juuri jos olen muualla kuin kotonani. Minun ei tarvitse olla aina heti tavoitettavissa, ja varsinkin vieraisilla haluan usein keskittyä isäntäväkeen, en kännykkään.

Kyllä minulla kotonakin ollessa saattaa puhelin lojua laukun pohjalla vaikka pari päivää putkeen. En aina muista sitä sieltä pois ottaa, ellen tarvitse sitä.

Eli sinuna, Jonna, en olisi lainkaan huolissani. Ihmiset suhtautuvat puhelimiinsa varsin eri tavoin. Toiset ovat tarkempia kuin toiset. Sama tuntuu olevan sähköpostin kanssa. Juttelin siskoni kanssa taannoin, ja hän sanoi tarkistavansa sähköpostinsa niin monta kertaa päivässä, että se jo hermostuttaa häntä itseäänkin. Minulla on aivan päinvastainen ""pulma"": muistan tsekata oman postini niin harvoin, että kaverit jo ihmettelevät, miksen vastaa viesteihin.

En ole nytkään katsonut sähköpostiani kolmeen päivään, taidanpa tehdä sen heti...

 
tuittupää
ei kai siinä mitään takana ole, on luultavasti vain tapa.
eriasia on jos se sattuu soimaan ja kaveri menee piiloon itsekkin kuiskuttelemaan ja kysyttäessä antaa ympäripyöreän vastauksen soittajasta.....huolehdi vasta sitten.
 
Nappi
Muistanpa nyt kun luen juttuasi sellaisen yksityiskohdan, että exäni tapasi sammuttaa kännykän, kun tuli työmatkoilta viikonlopuksi kotiin. Pelkäsi varmaan, että naiset soittelee?
 
Jonna
Kysymykseni kuuluukin - ihmettelen vain miksi miehelläni se on niin salattava asia. Se piilottaa yöksikin sen ettei ole minulle esillä. Oliko teillä miten seurustelun alkuvaiheessa - oliko se niin oma ja salainen että sitä ei uskalleta jättää esille?
 
Nappi
Mitä jos kysyisit suoraan seuraavalla kerralla? Voihan se olla ihan viatontakin touhua, mutta kieltämättä tuntuu, että hän haluaa salata sinulta puheluita, tekstiviestejä tai jotain.

Oma parisuhteeni lähti alkumetreillä menemään aikanaan pieleen ja tuo puhelimen sammuttaminen oli vain pisara meressä. Nuorena, viattomana ja niin rakastuneena ei vain huomaa kaikkea.
 
N 72
No valaisepas nyt tarkemmin, mitä tarkoitat ""salaamisella""? Sitäkö, ettei se vaan ole esillä, vai sitä että hänellä on toistuvasti salaisia puheluita vessassa tai ulkona, ja saa raivarin jos viattomasti kysäiset: Kuka soitti??

Mielestäni pelkästään se, jos pitää puhelintaan taskussa yms. ei oikein vielä täytä salailun ja piilottelun tunnusmerkkejä. Mutta toistuvat huippusalaiset puhelut tai jatkuva tekstiviestien piilossa naputtelu voisi jo sellaiseen viitata.

Parasta lienee, että juttelet asiasta miehen itsensä kanssa, ja yrität saada selville, onko hänellä tosiaan jotain salattavaa, vai eikö hän vain tunne tarvetta pitää puhelintaan esillä.

 
Viviann
Aika lystikästä, että aina koohotetaan, että kännykällä on aina tavoitettavissa ja harva tuntuu enää tulevan toimeen lankapuhelimella. Tässäkin ketjussa useammat kuulemma unohtavat kännykkänsä muutamaksikin päiväksi äänettömälle kassinpohjalle. Uskokoon ketä tahtoo.
Voisi kysyä mitä mies tekee kännykällä, jos sitä ei ole tarkoitus käyttää. Täällä jotkut kertovat, että sitä voi haluta olla rauhassa töiden jälkeen ja keskittyä vaikka sinuun.. Hohhoijaa, eihän kännykkä mikään pelkkä työväline ole ja mitä te teitte lankapuhelinten aikaan. Vetäisitte johdon seinästä aina kotiin tullessa?
 
Vanhanaikainen
Joskuspa vetäisin lankapuhelimenkin piuhan seinästä ennen vanhaan. Varsinkin, jos halusin ottaa nokkaunet töiden päälle. Eikä sitä kukaan ihmetellyt.
Kännykkäänkään ei ole aina PAKKO vastata. Sen voi pitää taskussa hiljaisella ja keskittyä vapaa-aikaan ja vastata sitten myöhemmin tulleisiin puheluihin, jos on aihetta. - useinkaan ei ole!
Usein oikein inhottaa ihmiset, jotka vastaavat kännykkään bussissa, junassa, elokuvissa tai jopa kirkossa.
 
N 72
""Vivian"" hyvä,

Vaikka unohdankin kännykkäni olemassaolon silloin tällöin, en koe sitä silti tarpeettomaksi. Jos sitä tarvitsen, osaan sen sieltä kassin pohjalta toki esiin penkoa.

""Voisi kysyä mitä mies tekee kännykällä, jos sitä ei ole tarkoitus käyttää.""

Voisi myös kysyä, että onko tarkoitus käyttää kännykkäänsä koko ajan, ennen kuin sellaisen hankkii? Kaiketi miehen ei olekaan tarkoitus kännykkäänsä käyttää silloin kun on tarkoitus tehdä jotain muuta, esim. seurustella tyttöystävän kanssa.

Ota nyt huomioon, ettemme ole vielä kuulleet, kuinka ap:n mies kännykkäänsä ""salailee"". Emme tiedä, onko se esimerkiksi taskussa tai laukussa vai missä se on piilossa. Emmehän me lankapuhelimienkaan aikaan alinomaa luurin vieressä istuttu. Emme me siihenkään aikaan tunteneet tarvetta olla aina tavoitettavissa, miksi nyt olisi sen kummemmasta kyse.

Kuten aiemmin mainitsin, kuulun itse niihin ihmisiin, jotka eivät aina jaksa olla puhelimeen vastaamassa edes sen soidessa. Joskus vedin töpselin irti lankapuhelimestakin, mutta harvemmin, koska jotain tärkeää olisi voinut jäädä täysin huomaamatta. Kännykkä on mielestäni todella kätevä keksintö siinä suhteessa lankaan nähden. Kännykän voin pitää äänettömällä ja silti tarkistaessani saan selville, onko joku yrittänyt minua tavoitella. Jos haluaa olla rauhassa puhelimen pirinältä, ei kännykkää, toisin kuin lankapuhelinta, tarvitse kytkeä pois käytöstä kokonaan.

 
Pude
Itselläni on kokemus pettävästä poikaystävästä. Ensinmäinen merkki oli kännykän piiloittelu ja äänettömänä pito,kun hän oli kanssani.sitten alkoi ns ylityöt ym. Itse uskoin hänen selityksiään liian pitkään..joten pidä varasi..nykyään luonani sallitaan vaan äänelliset toiminnot..
 
N73
Mieheni teki sitä samaa eli kännykkä aina piilossa tai poissa päältä pöydällä. Selvisi että hän on ollut pitkään uskoton ja tehnyt samaa jo edellisessä suhteessa. Tämä ei sitten tarkoita, että teillä olisi sama tilanne.
 
Inhorealisti
Vaikkei kännykkä olisikaan vapaasti pöydällä, se ei automaattisesti tarkoita, että sitä piiloteltaisiin.

On sivuseikka, oletko sinä vainoharhainen vai miesystävälläsi jotain salattavaa. Pääasia on, että sinä et luota miesystävääsi, joka on aika huono pohja millekään suhteelle.
 
nainen
Sama täällä. Pistän kännykän kiinni tai ainakin hiljaiselle. Eikä takuulla ole pöydällä toisen luettavana. Ja syykin on selvä - minulla on muita säätöjä, ja en halua heidän häiritsevän kun olen tietyn miehen kanssa.

Mitäpä sitä muutakaan salaillaan? Turha kaunistella tai valehdella.
 
äänetön
Mä ainakin laitan joskus iltasella kännyn äänettömälle, kun en halua, että minua häiritään. Jos luen, katson leffaa tai teen ruokaa. Eipä tuo mies ole vielä minua pettämisestä epäillyt. Hän tosin onkin fiksu ihminen.
 
tyhmä kysymys
""Lisäksi olen totuttanut tutut ja kaverit siihen, että en vastaa vapaa-aikanani puhelimeen. ""

Siis hoidatko sä sitten kaikki yksityispuhelusi työaikana? Lusmu! Sulle taitaa olla aivan samantekevää vaikka jollain on asiaa, oma perse on tärkein. Kyl mä sen ymmärrän, että joskus mutta tuo ""olen totuttanut kaverit.."" kuulostaa ihan siltä, että tässä mennään nyt sun mukaan ja piste. Älä ihmettele jos eivät sitten jaksa enää kohta työaikana soitella.

Mutta itse asiaan, en minäkään jaksa kännykkää näyttelykappaleena pitää. Jos ei huvita olla sosiaalinen/on parempaa tekemistä, niin laitan äänettömälle ja pois näkyvistä.
 
salarakas
Olen salarakas ja miehellä, johon minulla on suhde on aina puhelin äänettömällä kotona ollessaan ja kuljettaa sitä myös jopa vessassa mukana.... Näinkin voi olla.
 
vierailija
MUTTA HEI! Sekatkaapa missä on Tietyö? Ja " unohtakaa" kännykkänne sinne..Tiejyrä jyrää kännykkänne pannukakukuksi. LOPPUU SE: Epäily, ja mustasukkaisuus eikä Kukaan,Häiritse ja onpa Yksi lasku vähempänä nimittäin kännykkälasku sen sijaan ruvetkaa suosimaan kirjepaperia ja mustekynää ja , Toivonki, että tulisi Wanhan ajan puhelin keskukset ja veivipuhelimet eikä, joka talos , että , sais, sitten Asioikseen lähtä useamman km.Päähän, soittaa pirrauttaa.

Ja Lapsukaisetki pelaisi perinteisiä piha ja ulko leikkejä ja pelejä eikä monta tuntia vahataisi kännykkää ja tai sitä tablettia( jota mulla Ei oo) tabeletti! Minulle Aina tulee mieleen pieni pöytäliina.Ei tässä muuta tää vastaus näköjään on jonki vuoje myöhäs suolaa Anteeksi huomasin vasta nyt on 2020 Mutta:! Ainahan tuo tämä kännykkä puhuttaa , on sellanen riesa. Niin on vaarantamas liikennettäkin kin kännykkää pitää ajaes tuijjottaa ja räplätä vaikka ei sais.
 
vierailija
AI NIIN JOKU VALITTI , ETTÄ YSTÄVÄT HÄIRITTEE!

Teeppä sama temppu, tiejyrän alle vaan kännykkä ja hommaa jostakin Erämaa kämppä niin Ei Kukaan Häirihe Sinua, ja laudat vielä johonki ikkunaan.

Minulle Myös itselle on valittanu Ainoa ystävä että häirihen niin Siitä vaan Kännykkä Tiejyrän Alle vaan!

Niin SIitä pääsee eroon ja Ystävistä hankimal ERÄMAA KÄMPÄN!
 

Yhteistyössä