Hae Anna.fi-sivustolta

Kännyllä kirjoittaminen takkuaa

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Vesimies -70, 15.04.2018.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 625
    Onko mun kännyssäni joku juttu joka aiheuttaa seuraavanlaista, vai onko muut huomanneet samaa?

Jos yritän kirjoittaa tänne kännyllä, niin näppäimistö ei toimi ollenkaan normaalisti niinkuin mihin tahansa muualle kirjoitettaessa. Jos kirjoitan jonkun sanan, niin välillä ei millään meinaa sitä oikeaa sanaa saada, siis normaalisti kun vähän kirjoitan sanaa, känny laittaa tyrkylle sanoja, jos valitsen sen oikean, se tulee, tänne kirjoitettaessa ei, sana pitää kirjoittaa kokonaan ja sittenkin vielä valita se vaikka se olisi siinä sillä värillä että se joka tapauksessa tulee. Mulla siis kun känny siihen niitä sanoja tyrkyttää niin en nyt muista oliko se punainen väri vai mikä sana tulee automaattisesti, jos ei halua sitä pitää valita muu vaihtoehto. Täällä tuo ei toimi, pitää kirjoittaa sana aina kokonaan ja vielä valita se. Joskus ei tuokaan onnistu vaan pitää aina vaan uudestaan ja uudestaan kirjoittaa ja hyvällä tsäkällä tulee sitten oikea.

Siksipä tänne en juurikaan kännyllä kirjoittele.

Missään muualla tälläistä ongelmaa ei ole.

2. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    664
    Mä kirjoitan lähes aina kännyllä, ja mulla ainakin ennakoiva toimii ihan samalla tavalla kuin tekstareita tai whatsappiviestejä kirjoittaessa.

3. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 625
    Mulla ei.

4. Osiria Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En tiedä oletko saanut ongelmaa jo korjattua tai miten vanha malli sinulla käytössä, mutta minulla vanha kännykkä alkoi takkuilla yleensä silloin, kun se latasi samaan aikaan järjestelmä- ja ohjelmapäivityksiä taustalla. Kun jokainen uusi sovelluspäivitys vie lisää tilaa puhelimesta ja sovellusten käyttäminen niin ikään, niin puhelin joutuu sitten kilapilemaan siitä mitä käytetään ja milloin. Muistan, että vaihdoin asetuksista päivityksen latausasetuksia kello 3 aamuyöhön (silloin yleensä nukun), niin ongelma helpottui.

Nyt uusi puhelin wörkkii vailla takkuja.

5. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 625
    En usko että tuosta on kyse, ei takkua kuin täällä. Ei missään muualla. Täällä tekee kokoajan tuota ym. takkua, ei meinaa jättää väliä sanoihin vaikka kuinka välilyöntiä painais,pitää pamauttaaa kunnolla, ja ainoastaan ja vain täällä, muualla toimii kunnolla. Alkoi yhtäkkiä helmi-maaliskuussa???? En enää muista. Honor 6 mun kännyni. Mä en ole varma vaihdoinko minä vahingossa näppäimistön jossain vaiheessa, kuuluuko Honor 6 olla Swiftkey-näppäimistö? Onko se sen oma?

Kait minä tietäiisn jos se ohjemaa päivittää, vai? Ja ei kai se jatkuvasti päivitä?

Kännyn näppäimistö ei siis koko aikana ainakin maaliskuusta asti ole koskaan toiminut täällä kunnolla. Joka paikassa muualla toimii.

6. Osiria Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole honoria, joten vaikea sanoa mitään varmaa, mutta kokeile uninstalloida se swiftkey näppäimistö ja jos se ei onnistu, eli se kohta on asetuksissa harmaana, tai muuten ei-aktivoitavissa, niin sitten voit poistaa viimeisen päivityksen näppäimistöltä, tee se ja kokeile sen jälkeen toimiiko tämä palsta.

tuli tuossa mieleeni, että kun kerran autoin yhtä ihmistä jossain swift-key-näppisongelmassa, niin siitä näppiksen asetuksista sai valita välilyönnille kolme eri toimintatapaa, tarksitapa ensin ne asetukset. En yhtään muista mitä ne kolme eri toimintatapaa tarkkaan oli, ne oli jotain, että jos spacea painaa, niin se valitsee ehdotetun sanan, tai sitten se täydentää sanan ehdotuksen mukaan tai sitten normaali, että jos sitä painaa, niin tulee aina välilyönti.

7. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 625
    En nyt yhtäkkiä löytäny mistä unistalloida, enkä asetuksia mut pitää vielä kattoa.

8. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    664
    Se Swift Key on kyllä varmasti se syy. Mulla meni viime viikolla se kai jotenkin itsestään päälle ja yksäriä kirjoittaessani kirosin että missä vika.. Munkin oli hankala löytää sitä että mistä sen saa pois, mutta löysin lopulta. Mulla on Huawei (puolet kalliimpi Sony tippui mereen ja sinne jäi :cry:), mutta kato onko siellä semmosta kuin "järjestelmä" , sieltä "kieli ja syöttötapa", sen alta löytyy "näppäimistö ja syöttötapa" , ja sit sieltä Swift Key pois. (y)

Last edited: 16.07.2018 klo 11.22
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari