Kätkythälytin

  • Viestiketjun aloittaja Pallomassu09
  • Ensimmäinen viesti
mä vaan
minulla Nanny-hälytin, ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Nukun yöt erittäin hyvin (vauva 3 kk ja herää kerran yössä).
Jos hälytintä ei olisi, en varmaan nukkuisi kuin vartin pätkiä. Nyt uni on rauhallista.
Pari kertaa ollaan vahingossa saatu todistus että hälytin todella toimii:
Olen ottanut vauvan sängystä ja unohtanut sammuttaa hälyttimen ja just ja just ollaan ehditty makkarista pois, kun hälytys alkaa "huutaa" :)
Eli todellakin toimii!
Suosittelen ehdottomasti!! Se on pieni henkivakuutus!
 
Tiki
Konttauskypärää ei suositella enää. Lapsi tottuu muksauttelemaan päätään eikä suojamekanismit ala toimimaan kunnolla. sitten lapsella ei joku kerta olekkaan kypärää ja vanhasta tottumuksesta muksauttaa päänsä ja siinähän tuleekin sitten pieni tai vähän isompi pipi...

Ei mun mielestä Voiapuaaah:n kirjoitus ollut mikään laitteiden ylistys, vaan kritiikki turhia vekottimia kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tilattu on
Meilllä meni tilaukseen. Poikani on kaksi kuukautta ja kaksi päivää sitten vaunuissa nukkuessaan ulkoilma lenkin jälkeen jokin oli pahasti vialla. Ilmeisesti henkityskatkos. En osaa kuvailla sitä tunnetta kun ihmettelen vauvan kalpeutta, täyttä liikkumattomuutta ja sitä miksen näe/tunne hengitystä ja hän ei reagoi kunnon tönäisyyn ollenkaan.

Nostin paniikissa vauva syliin ja ravistelin ja hän oli edelleen aivan veltto ja kalpea räsynukke. Ne useat sekunnit kun hän ei reagoinut mihinkään olivat elämäni kauheimmat, olin aivan varma että se oli tässä ja vauvani oli kuollut. Sitten hän alkoi onneksi liikkumaan. Normaalisti vauvani on hyvin herkkä ja reagoi pieniinkin ääniin ja kosketukseen nukkuessaan. Tulimme sairaalasta kahden päivän tutkimuksista ja en kyllä uskalla nukkua tai nukuttaa vauvaa vaunuissa, jos ei ole jotain hälytintä, koska syytä tapahtuneeseen ei löytynyt ja se voi tulla uudelleen.

Niinpä vain minäkin naureskelin noille hälyttimille aikaisemmin. Kolmas lapsi kyseessä. Onneksi ei ollut yö tai hän päiväunilla yksin parvekkeella. Vieläkin itkettää koko tapaus.
 
nou kän duu
Kuulostaa kyllä hurjalta. Tuttavan lapsi kuitenin kuoli kätkytkuoleman vanhempansa syliin, eli komppaan sitä aiempaa kirjoitusta että sitä ei voi estää.. Niin ikävää ja surullista kuin onkin. Elämä vaan joskus on ikävää, eikä kaikkea voi kuitenkaan hallita.
 
Refluksitauti?
Tutkittiinko vauvalta refluksitaudin mahdollisuutta? Kirjoitin jo aiemmin tähän ketjuun, että tälle kakkosellemme aion ehdottomasti hommata kätkythälyttimen, koska esikoinen sai vaikea-asteisen refluksin seurauksena apneakohtauksen. Nyt kaikki onneksi hyvin ja lapsi on terve kaksivuotias. Refluksitauti voi aiheuttaa vakavimmassa, ns. silent-muodossaan hengityskatkoksia vastasyntyneelle. Tämä toki on hyvin harvinaista, mutta ainakin oman mielenrauhani takia oli äärimmäisen tärkeää että syy kohtaukseen selvisi. Voimia sinulle!
 
Mimmu
Moi, Ruotsalainen ystäväni suositteli Babysenseä (sanoi, että on ainoa jota käytetään myös sairaaloissa), joka ostettiin noin 2 kk sitten. Kätevä kun voi pitää yhden levyn vaunuissa ja toisen sängyssä ja sitten vain siirtää itse hälyttimen vaunuihin päikkäreiden ajaksi. Suosittelen, vanhemmat saavat nukkua paremmin kun ei tarvitse huolehtia!
 
TerhiN
Moi, Ruotsalainen ystäväni suositteli Babysenseä (sanoi, että on ainoa jota käytetään myös sairaaloissa), joka ostettiin noin 2 kk sitten. Kätevä kun voi pitää yhden levyn vaunuissa ja toisen sängyssä ja sitten vain siirtää itse hälyttimen vaunuihin päikkäreiden ajaksi. Suosittelen, vanhemmat saavat nukkua paremmin kun ei tarvitse huolehtia!
Meillä käytössä samaten Babysense, jo kolmannen lapsen kanssa! Ehkä on hieman "turhake", mutta ainakin ollaan nukkuttu hyvin ja huoletta, ja ajateltiin ettei se hinta siihen nähden ole hirveän kova!
 
Viimeksi muokattu:
Miisumi
Mä oon myös tosissani miettinut kätkythälyttimen hommaamista esikoiselle jonka olisi tarkoitus syntyä marraskuun puolessa välissä. Vaikka se ei todennäköisesti kätkytkuolemaa estäkään, ainakin tietää tehneensä kaikkensa <3 oon muutenkin niin vainoharhainen, että joutuisin varmaan monta kertaa yössä nousta kokeilemaan hengittääkö vauva. Näin voisi vain katsoa että valo vilkkuu ja jatkaa unia.

Pelkään vaan kauheasti niitä vääriä hälytyksiä (saisin varmaan sydärin). Onko teidän laitteet antaneet virheellisiä hälytyksiä?
 
Keeer
Mä oon myös tosissani miettinut kätkythälyttimen hommaamista esikoiselle jonka olisi tarkoitus syntyä marraskuun puolessa välissä. Vaikka se ei todennäköisesti kätkytkuolemaa estäkään, ainakin tietää tehneensä kaikkensa <3 oon muutenkin niin vainoharhainen, että joutuisin varmaan monta kertaa yössä nousta kokeilemaan hengittääkö vauva. Näin voisi vain katsoa että valo vilkkuu ja jatkaa unia.

Pelkään vaan kauheasti niitä vääriä hälytyksiä (saisin varmaan sydärin). Onko teidän laitteet antaneet virheellisiä hälytyksiä?
Meillä oli esikoisella babysense, ainoa ongelma oli jos nosti vauvaa ja ei muistanu kytkeä hälytintä pois niin hirveä sydärihän siitä tuli. Nyt käytössä Snuzan johdoton hälytin joka laitetaan vaippaan. Molemmat ok, antaa kyl nukkua paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
äippä-------
Meillä oli esikoisella babysense, ainoa ongelma oli jos nosti vauvaa ja ei muistanu kytkeä hälytintä pois niin hirveä sydärihän siitä tuli. Nyt käytössä Snuzan johdoton hälytin joka laitetaan vaippaan. Molemmat ok, antaa kyl nukkua paremmin.

Itse olen myös harkinnut tuota Snuzaa nimenomaan tuon johdottomuuden takia mutten löytänyt kun tämän missä Suomessa myytäisiin Snuza Halo | Vauvaturva
Onko luotettava kauppa? tai mistä ootte ostaneet?
 
Viimeksi muokattu:
KSAfknwpeaign
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-------;10909926:
Itse olen myös harkinnut tuota Snuzaa nimenomaan tuon johdottomuuden takia mutten löytänyt kun tämän missä Suomessa myytäisiin Snuza Halo | Vauvaturva
Onko luotettava kauppa? tai mistä ootte ostaneet?

Itse tilasin nimenomaan tuolta vauvaturvasta ja tilaus tuli perille nopeasti. En tiedä onko suomessa muita myyntipisteitä.
 
huolestunut
Meilllä meni tilaukseen. Poikani on kaksi kuukautta ja kaksi päivää sitten vaunuissa nukkuessaan ulkoilma lenkin jälkeen jokin oli pahasti vialla. Ilmeisesti henkityskatkos. En osaa kuvailla sitä tunnetta kun ihmettelen vauvan kalpeutta, täyttä liikkumattomuutta ja sitä miksen näe/tunne hengitystä ja hän ei reagoi kunnon tönäisyyn ollenkaan.

Nostin paniikissa vauva syliin ja ravistelin ja hän oli edelleen aivan veltto ja kalpea räsynukke. Ne useat sekunnit kun hän ei reagoinut mihinkään olivat elämäni kauheimmat, olin aivan varma että se oli tässä ja vauvani oli kuollut. Sitten hän alkoi onneksi liikkumaan. Normaalisti vauvani on hyvin herkkä ja reagoi pieniinkin ääniin ja kosketukseen nukkuessaan. Tulimme sairaalasta kahden päivän tutkimuksista ja en kyllä uskalla nukkua tai nukuttaa vauvaa vaunuissa, jos ei ole jotain hälytintä, koska syytä tapahtuneeseen ei löytynyt ja se voi tulla uudelleen.

Niinpä vain minäkin naureskelin noille hälyttimille aikaisemmin. Kolmas lapsi kyseessä. Onneksi ei ollut yö tai hän päiväunilla yksin parvekkeella. Vieläkin itkettää koko tapaus.
Mitä testejä,teillä,istuttiin,ja todettiin,lopputuloksena?
 
Viimeksi muokattu:
tilattu on
Mitä testejä,teillä,istuttiin,ja todettiin,lopputuloksena?
Tulee muutamaan vuoden viipeellä. Kaikki tutkittiin aivosähkökäyrää myöden ja tutkimuksissa ei löytynyt syytä elottomuudelle. Lopputulos tutkimuksista ja tilanteesta oli se, että puolivuotiaana seurantakäynnillä lastenklinikan lasten neurologi oli sitä mieltä, että kyseessä olisi ollut kätkytkuolema, jos vauva olisi ollut esim. parvekkeella yksin nukkumassa. Hän puhui silloin NDE:stä ja kätkytkuolemasta. Olen sittemmin päätynyt samaan tulokseen, vaikka silloin suljin hyvin järkyttyneenä lääkärin mielipiteen pois.

Tiedän kuitenkin, että lastani ei olisi, jos en olisi saanut häntä herätettyä, sillä hän oli täysin eloton ja hyvin kalpea ja hengittämätön. Kokemus mullisti kaiken ja aiheutti valtavan menettämisen pelon, jota vieläkin on välillä, kun lapsi sairastaa. Olen myös tullut hiukan ylihuolehtivaksi ; ). Hankimme silloin BabySensen ja pidin sitä kaksivuotiaaksi asti lapsen nukkuessa yöllä ja päivällä. En olisi pystynyt itse nukkumaan ilman sitä.

Suosittelen hälytintä, jos huolestuttaa. Uskon kuitenkin, että se tapahtuu mikä on tapahtuakseen. Elämä ei ole meidän käsissämme. Olen kiitollinen, että saimme pienen iloisen poikamme pitää.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Minkä ikäisenä olette ottaneet kätkythälyttimen pois käytöstä? Itse taisin ottaa, kun lapset olivat jotain 1,5v. Yksi tuttavani pitää edelleen 2v ja 4v lapsillaan hälytintä ja mietin vain, onkohan siitä edes enää mitään hyötyä. Huolettaa lasten äiti, että minkälainen huoli ja hätä hänen pään sisällä on kokoajan, kun noinkin vanhoilla lapsilla pitää hälytintä.
 

Yhteistyössä