Hae Anna.fi-sivustolta

Käytättekö yöasua?

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä koiran elämää, 22.08.2014.

1. koiran elämää Vierailija

Tällainen hömppä gallup yöasun käyttämisestä. Tuli mieleen tosta ketjusta kun ampiainen oli ollut pyjaman sisällä.
    Siis käytättekö sinä ja puolisosi yöpukua?

Saman miehen vieressä olen nukkunut nelisen kymmentä vuotta. Pyjamaa sillä ei ole koskaan ollut edes kaapissa:) Eli ei käytä.

Itselläni on tällä hetkellä pari yöpaitaa, nekin monta vuotta vanhoja. Joskus suihkun jälkeen saatan vetää päälleni, mutta viimeistään nukkumaan mennessä riisun. Eihän niistä ole muuta kun haittaa. Kiertyvät ja kiristävät häiriten nukkumista.

2. Talvella käytän pitkiä pyjamanhousuja ja pitkähihaista paitaa. Ovat valkoisia kaikki kun leikin, että olen sairaalassa. Useampi kappale on kaapissa.

Ukko käyttää myös pyjamaa. Pysyy sänky siistimpänä eikä tule ruskeita eikä keltaisi viiruja valkoisiin lakanoihin.

Kesähelteellä olen joskus nukkunut jopa alasti, mutta se ei tunnu hyvältä.

3. paidatonna Vierailija

Taitaa olla aika lämmintä teillä. Kyllä elokuun sateet kun alkoi oli vedettävä jo pitkähihaista kalsaria ja puuvillapaitaa päälle yöasuksi. Joskus kesällä saattoi nukkua yöshortseissa ja kevyt paita päällä. Alasti en kai ole nukkunut kuin kovilla helteillä.

4. N54 Vierailija

Nukun aina kotona alasti, se on vaan mukavinta. Helteellä pelkkä lakana peittona, nyt on jo untuvapeitto kaivettu esiin.

Pari ikivanhaa yöpaitaa on kyllä kaapissa, kyläreissuja varten.

5. anne Vierailija

-samoin kuin edellinenkin kirjoittaja; kotona nukun aina alasti. Omistan toki jonkun yöpaidan joita käytän suihkun jälkeen "ilta-asuna" tai sitten kyläreissuilla mukana. Aviossa ollessani, kolmisenkymmentä vuotta, nukuin aina alastoman miehen vieressä. Puhtaat nukkujat puhtaissa lakanoissa:))

6. Tiki Vierailija

Alasti nukutaan aina (suihkussa illalla, tottakai). En käsitä miten joku voi nukkua pitkähihaisella paidalla... itselle olisi kammotus. Tommy Tabermann sanoi jollain luennolla että paras ehkäisykeino on marimekon yöpaita.

Meillä ei ole yhtään valkoisia lakanoita koko huushollissa, eikä syynä ole se että ne näyttäisivät likaisilta. On enimmäkseen mustia ja viininpunaisia. Lakanat vaihdetaan usein, konehan ne pesee.

7. Miehekäs yöasu Vierailija

Miehellä joko boxerit tai pyjama. Meikäläisellä kesällä pidempiä paituleita, pari täyspitkää ja alkkarit tai muuten käytän miesten reilunkokoisia flanellisia housut+takki yhdistelmiä. Käytännöllisyyssyistä en nuku ilkkosillaan koska olisi ikävä yöllä lähteä päästämään koiria pissalle ja vahtimaan niitä ilman vaatteita.

8. Minun tapani Vierailija

En voisi ikinä nukahtaa alasti. vaikka elän yskin. Yöasuni on yleensä vanha puuvillatunika, jätti T-paita, tai sitten hihaton puuvillainen lyhyt mekko. Kun asun kerrostalossa, niin tämä yöasu on myös oloasu. On mukava oloilla ja löhöä vuoteessa, olla kevyesti vaatetettu kotona ja voida piipahtaa alakerrassa, viedä roskia, käydä kylmiöllä ym. ja sitten kun on väsynyt pesaisee vain hampaat ja köllähtää nukkumaan.

9. Rakas Tiki ja muutkin kauhistelijat. Kirjoitukseni oli huumorilla höystetty. Olemme puhtaita ihmisiä. Valkoinen on ihana väri vuodevaatteissa. Tulee jotenkin puhdas olo. En pidä kirkkaan värisistä vuodevaatteista, enkä laittaisi mustia vuodevaatteita mistään hinnasta. Myös pyyhkeet on minulla valkoisia. Lakanat ja pyyhkeet vaihdetaan usein ja silitetään. Voisin ehkä jotain valkopohjaista pussilakaan käyttää jossa on kirkkaita kuvioita, mutta aluslakana pitäisi olla kuitenkin valkoinen.

Pyjama- ja yöpukutarjonnassa naisille on kirkkaan värisiä, yleensä tummanpunaisia yms. yöasuja tarjolla. Olen joutunut kikkailemaan, että olen saanut valkoiset. Joissakin urheiluvaatteissakin on väritys miehelle tummansininen ja naiselle tummanpunainen. En pidä punaisesta enkä vihreästä väristä.

Ps. palelen käsivarsista siksi pitkähihainen paita.

Miksi minun pitäisi nukkua hepenissä kun ukkokin on pukeutunut epäseksikkäästi? Niin ja meilläpäin vaatteet heitetään pois kun rakastellaan.

10. mummokalsari Vierailija

Mä mietin kanssa että ukon takiako nää mummot nukkuu alasti? Olen aina ihmetellyt tyota että naisten pitää nukkua jotenkin seksikkäästi. Miksi hitossa. Sitten myydään jotain kamalia alusasuja jotta miehellä seisoisi. Kuka nukkuu tekokuituvaatteissa, ohuissa spagettistringeissä vaan siksi että näyttäisi seksikkäältä? Jos ei muuten miehellä seiso kun jos nainen on pukeutunut seksinukeksi niin voi voi. Eiköhän ole aika tehdä johtopääktkset.

11. tietennii Vierailija

Mina olen nukkunut aina yöpaidassa. On ihana vetää puhdas yöpaita päälle kun menee nukkuman.
    Pitkähelmaisita en tykkää.

12. näin meillä Vierailija

Olemme kuusikyppisiä ja me riisuudumme nukkumaan mennessä, emme siis pukeudu. Pikkuhousut usein ovat vielä jalassa sänkyyn mennessä, mutta kylläpä ne aika monena aamuna ovat jo lentäneet pois, koska ovat tiellä.

En näe alastomana nukkumisessa mitään seksikkyyttä, vain käytännöllisyyttä.

Kesät ja syksyllä noin lokakuulle asti nukumme ikkuna auki ja pelkällä pussilakanalla. Talvella sitten tuplatäkin alla. Ei ole vilu vielä yllättänyt, onhan ulkonakin vielä toistakymmentä astetta ja sisällä ihan normi lämpötila.

Omistan pari yöpaitaa, joten kyläreissulle on vara. Koiria ei ole, mutta jos on vieraita ja joudun yöllä lähtemään vessaan, vedän aamutakin päälleni. Mieheni ei omista pyjamaa, joten kyläreissulla hän nukkuu boksereissa ja joskus t-paidassa.

13. jotain rajaa Vierailija

Varsinkaan mummoiässä ei pitäisi nukkua alasti tai käyttää olemattomia yöasuja. Se juna meni jo.

14. Ratavartijatar Vierailija

Miksi tähänkin nyt pitää se seksi sekoittaa, nyt puhutaan kai nukkumisesta?
    Minä elän yksin, mutta nukun aina alasti. Talvella voi olla villasukat nukkumaan mennessä,
    mutta nekin lähtee jossain vaiheessa yötä. Alasti ei mikään hierrä eikä kierrä. En vaan tykkää vaatteista päällä yöllä. Kylässä tai jos on vieraita laitan hihattoman paidan ja bokserit, mutta unen laatu vaatteet päällä on huonompi.

15. Supermummot Vierailija

Paljonko teillä on sitten lämpöä siellä kämpässä, te jotka nukutte kaikki vuodenajat alasti? Mulla ainakin alkaa paleltaa jo elokuussa, kostea ilma tekee kropallekin kolotukset. Nytkin särkee taas päätä kylmän ja sateiden takia. Itse asun kerrostalossa, 2000 -luvulla rakenneteuissa 1900 -luvun alkuun enkä ole koskaan kyennyt nukkumaan alasti kuin ehkä kesähelteillä.

16. eiköhän Vierailija

niillä ole jotain 25- 30 astetta tai ovat lihavia, niillähän tulee kuuma. Se näkyy sitten sähkölaskussa. Parhaat unet tulee 20 asteessa, puuvillayöpaituli päällä ja peitto, kevyt täkki.

17. Ratavartijatar Vierailija

Ihan normaali lämpö on kodissa, makkarissa vähän alhaisempi kuin olkkarissa ja ikkuna rakosellaan nukun niin pitkään kuin mahdollista. Mulla on eri peitot kesäksi ja talveksi, syksyllä vaihdan lämpimämpään. Ei peiton alla palele, kun verenkierto toimii normaalisti. Enkä ole ylipainoinen.

18. ei palele Vierailija

Mulla kesällä t-paita ja pikkupöksyt ja miehellä boxerit. Talvella useita erivärisiä pitkiä tai lyhyitä yöpaituleita. Ja kämpässä lämpöä talvella 25-27. Kesällä on tosi lämmin kämppä.

19. pii Vierailija

- no sinua ei varmaankaan palella, sen kyllä uskon. Minulla makkarissa ikkuna raollaan yötäpäivää, nakuna nukun ohuehkon peiton alla. Eli, kuka mitenkin, ei ole yhtä oikeaa tapaa.

20. Kerrokset Vierailija

Ylipainoisena tietenkin voi nukkua alasti. Rasvaa omasta takaa lämmittämässä.

21. Raja +20C Vierailija

Aika lämmintä teillä tuntuu olevan asunnoissanne. Meillä on +18 C makuuhuoneissa ja +20 C muualla asunnossa. Lämpö pyritään pitämäänkin tuossa +20 C tai sen alle.

22. Yöpaita Vierailija

Meillä on ikkuna levällään koko yön kesät talvet. Nukun ohuessa yöpaidassa ja ihan hyvät unet saan.
    Jos vilustaa niin otan lisää peittoa.

23. N54 Vierailija

Untuvapeiton alla ei tule taatusti kylmä.

Minäkin olen ihan sinkku mutta nukun aina alasti vain mukavuuden takia. Iltaisin suihkun jälkeen pidän hihatonta trikoomekkoa päällä jonka riisun nukkumaan mennessä.

24. yäk Vierailija

Minä en kehtaisi pyllöttää pers paljaana,kun yöllä se peitto kuitenkin soljuu sivuun.
    On se näky jos joku sattuu yllättämään nukkujan.
    Edes oma mies ei saa sitä näkyä nähdä,että rellottaisin jalat levällään kaikki esillä,kun nukun. Hyi olkoon.
    Kyllä naisen pitää yöksikin laittaa pikkupöksyt ja yöpaita päälle nukkumaan mennessä.
    Joka kuvittelee olevansa seksikäs alastomana nukkuessaan erehtyy. Ruma ja rivo se näky on siitä on seksikkyys kaukana.

25. Unelma sateesta Vierailija

Niin, kerran kuului kun aamulla joka räpelsi ovea. Sieltä tuli kaksi huoltomiestä katsomaan hanoja, oli kuulemma ilmoitettu etukäteen mutta eipä ollut missään mitään lappua. Eikä meidänkään huoneistoon tullut. Ajattelin, että onneksi oli vaatteet, yövaatteet päällä, eikä nakuna. Tosin tässä kämpässä ei kyllä nakuyöpymistä voi ajatella kun vetää joka nurkasta. Untuvapeittokin on, mutta ainahan ne peitot yöltä päältä lähtee kun liikehtii ja sitten herää kun on kylmä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri