Hae Anna.fi-sivustolta

Käyttäytymisestä

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Vanha Akkale, 20.01.2013.

1. Vanha Akkale Vierailija

Ei enää näin vanhana pitäisi tuon ukon tekemiset ottaa päähän, mutta kun suututtaa!

Hän on ollut aina ylisosiaalinen, mutta vasta vanhempana on alkanut lirkuttelun, aina kun olemme esim. baarissa, jään odottelemaan pöytään, hän jää "naurattamaan" kassatyttöä, jos olemme hississä ja siinä seisoo nainen meidän lisäksi, hän keksii vaikka mitä asiaa hänelle että saisi naisen nauramaan ja heillä on niiiin lystiä.

Hänellä on tapana käydä eräässä pikku kioskissa, kerran menin hänen kanssaan sisälle, huusi jo ovelta kovaan ääneen: mitä tytöt, ja sitten jäi lirkuttelemaan heidän kanssaan, toiste en mennyt sisään vaan jäin autoon odottelemaan, nolotti. Kerran selvisi että hän viipyilee kioskissa parikin tuntia kerralla.

Sairaalassa potilasta käydessä katsomassa, hoitaja tulee ottamaan näytteitä, hän vaatii että hänestäkin pitää ottaa näyte, ja hoitaja tyhmyksissään otti sokerikokeen. Hänet siis pitää aina huomata.

Hän on kyllä miehillekin melko samanlainen, miehethän eivät vain jää hihittelemään hänen jutuilleen, joten hän kohdistaa odotukset naisiin, hehän hihittelevät aina.

Näitä juttuja olisi vaikka kuinka paljon, ei jaksaisi muistella. Osaako kukaan keittiöpsykologi sanoa mikä miestä vaivaa? Ei hän ole ikinä pettänyt minua, enkä usko että vanhanakaan sitä tekisi (ei kykyjä enää sängyssä)seksi ei ole häntä kiinnostanut vuosikymmeniin, ettei kannata sanoa että johtuu siitä kun ei kykene enää. Vaikka olen huomautellut lirkuttelusta, ei hän huomaa tehneensä mitään väärää.

Itse sanoin kerran pari sanaa hedelmätiskillä ent.miespuolisen työkaverin kanssa, oma mieheni huomasi tämän, joutui menemään viinakauppaan kun raivostui niin.

En ole mustasukkainen, mutta nolottaa, seison useimmiten miehen takana kun lirkuttelee, ja koen olevani tosi arvoton ja nolo silloin, ajattelen mitä tuokin nainen minusta ajattelee kun on tuollainen mies.

Tässä tämä purkaukseni, kertokaa mitä mieltä olette, miten itse suhtautuisitte asiaan. Olemme parhaillaan mykkäkoulua, mies suuttui kun eilen annoin tulla täydeltä laidalta mitä ajattelen hänestä, yleensä olen hiljaa, mutta eilen huusin ajatukseni hänen käytöksestään kurkku suorana.

2. "En ole mustasukkainen, mutta nolottaa, seison useimmiten miehen takana kun lirkuttelee, ja koen olevani tosi arvoton ja nolo silloin, ajattelen mitä tuokin nainen minusta ajattelee kun on tuollainen mies. "

Ne muut naiset voivat ajatella, että onpa tuo nainen onnekas kun hänellä on noin mukavan tuntuinen ja huumorintajuinen mies.
    Toisen ihmisen kunnioittaminen juuri sellaisena kun hän on kaiken A ja O. Toisille naisille lirkuttelu ei ole sinulta pois koska hänhän on sinut valinnut ja on aviomiehesi, eikö. Sinä saat nauttia miehestäsi 24h/7 ja jos hän muutaman minuutin höpöttelee tyystin vieraille naisille tai vaikka tutummallekin niin so what. Luota vain omaan viehätysvoimaasi ja anna miehesi lirkutella koska se pitää hänet hyvällä tulella ja voisit vaikka itsekin kehuskella häntä joskus. Tiedä vaikka miehesi alkaisi kuinka lirkuttelemaan vielä sinullekin.
    Huom! Mitä enemmän kiristät silmukkaa miehesi kurkulla asian suhteen sen varmemmin häädät häntä kauemmas itsestäsi. Kun muutat omaa asennoitumista asiaan tulee tilanne taatusti muuttumaan. Varmemmin kuin se että yrität tunkea miehesi haluamaasi muottiin tai pakottaa häntä käyttäytymään vastoin hänen omaa luonnettaan.

3. nolostuisin Vierailija

Minusta olisi kamalan noloa, jos mieheni lirkuttelisi muiden naisten kanssa minun läsnäollessani. Se osoittaisi, ettei minulla ole väliä. Jos vieras mies alkaisi lirkutella kanssani hänen vaimonsa läsnäolessa, lopettaisin juttelun hänen kanssaan lyhyeen ja alkaisin jutella vaimon kanssa. Ajattelisin juuri niin, että kuinka kiusallista vaimolle.

Ja sitten tämä, ettei hän suo sinulle samaa, on tosi kummallista jos hänen lirkuttelussaan ei mukamas ole mitään väärää.

Jos keskustelu mieheni kanssa ei auttaisi, alkaisin kiusallakin jutella toisten miesten kanssa. Riitahan siitä tulisi, se on selvää mutta minun luonnollani en tuollaista sietäisi ihan hiljaa.

4. Tuttua huttua Vierailija

Tai sitten ne muut naiset säälivät tätä "humoristin" vaimoa. Nimittäin näitä vanhoja höpötteleviä ukkoja riittää. Juuri baareissa ja kioskeissa on vakihemmoja, jotka ajankulukseen höpöttelevät paikan naispuolisille työntekijälle ja jos nainen vielä on nuori, niin jutut senkuin ns. paranevat. Nuori sukulaisnainen purkaa aina välillä tuntojaan siitä, millaista on kuunnella samoja puujalkavitsejä ja huonoa läppää päivästä toiseen.

Paha sanoa mikä näitä lirkuttajamiehiä vaivaa. Kaipa sillä on jotain tekemistä sen kanssa, etteivät miehet omasta mielestään vanhene. Katsokaapa vaikka tuolla tanssilattialla, 60+ mies hakee takuuvarmasti n. 40 v. naisia tanssimaan, koska heidän mielestään 60v naiset ovat niin vanhan näköisiä:) Hymyilytti kun kerran eräs nuorehko nainen tokaisi vanhemmalle miehelle, että hae omanikäisiäsi tanssimaan. Ei minustakaan olisi mukavaa jos 80v papparaiset olisivat herhiläisinä kimpussa:)

Ymmärrän tosi hyvin ap:n pinnan kiristymisen. Ei siinä todellakaan tarvitse olla mukana mustasukkaisuutta. Lirkutteleva humoristi on vain ja ainoastaan nolo tapaus, etten sanoisi jopa säälittävä!

5. MAdjus Vierailija

Meillä oli samaa aikansa. Joka paikassa piti hurmata mutta sitten sain hepulin ja sanoin suorat sanat tälle kotinarsistille.
    Kyllä se on minulta pois monta kertaa kun huomaa vieraat, mutta unohtaa oman väen.
    Moukkamaista narsismia se on.

6. selitys Vierailija

Olen monesti ihmetellyt kun olen yksin naisena esim. matkoilla, miksi pariskunnat ovat kuin myrkyn nielleet kun yksin matkassa oleva nainen tervehtii vaikkapa aamupalalla. Hänen kanssaan ei bussissa myös vaihgossakaan keskustella, ei edes vastata jos kysytään.

Nytpä sain siihen selityksen.

Minusta miehesi on kohtelias, ei kevyt jutustelu (jota kutsutte tässä ketjussa lirkutteluksi) tarkoita muuta kuin kohteliaisuutta eikä sitä kukaan vastapuolikaan muuna ota. Mielelläni keskustelen sekä nuorten, että vanhojen, miesten ja naisten kanssa. Se on sitä smooltookkia, johon suomalaiset harvoin taipuu. Minä juttelen aina hississä, lääkärin odotushuoneessa jne.
    Jos joku on niin mörkki ettei edes vastaa niin oman tyhmyytensä osoittaa.

7. Mars ja Venus Vierailija

Se on tämä miesten ja naisten eroavaisuus. Mies haluaa naisilta huomiota. Jos ei omalta vaimolta tule positiivista palautetta, sitä täytyy hakea vaikka sitten sieltä kioskin/baarin/terveyskeskuksen/kaupan naispuolisilta työntekijöiltä. Ihan mistä vaan. Kuten totesitkin, kyse ei ole siitä, että mies haluaisi jotain syrjähyppyjä tai muuta, hän kaipaa vaan sitä huomiota ja hymyä. Sitten on taas vähän aikaa hyvällä mielellä.

Näitähän löytyy joka junasta jo osa jää asemalle, niinkuin sanotaan. Minusta ovat lähinnä säälittäviä. En tiedä miten sitten käy jos oma mieheni alkaa vanhana tuollaiseksi höpöttäjäksi, voisin hyvinkin kuvitella hänet siinä roolissa :) Voi olla että suutun, tai sitten katson sivusta ja ilmeilen sen näköisenä että yrittäkää ymmärtää vanhaa pappaa, hän kaipaa vaan nuorten naisten huomiota...

8. Hakoteillä Vierailija

Small talk on hyvin kaukana ap:n tarkoittaman miestyypin "kevyestä jutustelusta". Ihminen, joka taitaa small talkin omaa myös tilannetajua. Ap:n kuvaama henkilö ei omaa sitä lainkaan, vaan työntyy juttuineen epäsopiviinkin paikkoihin/seuraan sekä mikä pahinta - ei älyä lopettaa pulinaansa.

Mitä tulee tuohon kuvaamaasi tilanteeseen yksin matkustavana naisena, niin ainakin minulle se on vieras tilanne. Päinvastoin olen usein saanut parikunnalta(kin) jopa kutsun samaan pöytään aterioimaan.

9. Irinja Vierailija

Ap:n kuvailemia miehiä todella on, ja ymmärrän kirjoittajaa erittäin hyvin.

Nämä muutamat täällä, jotka ovat yrittäneet syyllistää ap:ta itseään tyyliin "Jos ei omalta vaimolta tule positiivista palautetta, sitä täytyy hakea vaikka sitten sieltä kioskin/baarin/terveyskeskuksen/kaupan naispuolisilta työntekijöiltä," ovat täysin hakoteillä. Osoittaa taas kerran sitä, miten naiset aina ovat valmiit hyväksymään ja "ymmärtämään" miestä, mutta toista naista pitää arvostella ja syyllistää.

Eläkääpä itse tällaisen miehen kanssa. Älkääkä tulko väittämään, että elätte. Koska ette niin tee. On suuri ero siinä, onko mies kohtelias, osaako puhua ihmisten kanssa ja ottaa nämä huomioon sopivasti, vai onko hän turhan höpisijä ja naisten huomiota hakeva joka tilanteessa ja itseään jatkuvasti esille tuomassa. Hyvä seuramies ei todellakaan tarkoita suuna päänä naisten huomiota kerjäävää tomppelia.

Lisäksi: Oikea mies ei ikinä nolaa omaa vaimoaan missään. Kun oikea mies on vaimonsa kanssa liikenteessä, silloin hän käyttäytyy niin, ettei vaimolle tule huono mieli. Toisten naisten kanssa lirkuttelu on muutenkin ukkomieheltä typerää, mutta vaimon läsnäollessa se on sitä kaksinverroin.

Minä olen tällaisen miehen kanssa elänyt, kymmenen vuotta. Emme olleet edes vanhoja, vaan hyvinkin nuoria. Joka ikisessä tilaisuudessa mies teki itsestään pellen, tajuamatta sitä itse ollenkaan. Kaikkiin naisiin piti yrittää tehdä vaikutus. Aina sama typerä lirkutus ja höpötys. Ja naiset, suurin osa ilmeisesti on niitä, jotka menevät mukaan peliin, huvittuneina tietenkin, mutta tyhmemmät luultavasti imarreltuina, vähän viisaammat tietoisena siitä, että kyse on vain miehen pelaamisesta mutta silti menevät siihen mukaan, koska on niin mukava nähdä kuinka vaimo kärsii ja on nolona.

Jotkut tommoset typit on kyllä pelkästään ärsyttäviä. Juuri nämä "No mitäs tytöt!" -tyypit. Eivät lähde pois kulumallakaan ja kuvittelevat olevansa naisille taivaan lahja ja päivän pelastus. Luulevat, että nämä oikein odottavat ja toivovat, että tulisi nyt se kiva mies ja juttelisi taas meidän kanssa ja viihdyttäisi meitä! Tällainen tyyppi kävi minun työpaikallani takavuosina joka ikinen päivä, usein monta kertaa päivässä. Astui ovesta kuin euroopan omistaja naama Hangon keksinä ja luuli varmaan, että meillä pyörrytään ihastuksesta. Muuta ei toivottu kuin että pysyisi poissa, no poissa on nyt ja pysyy. Emme kaipaa.

Nimim. Käänteispsykologiaa voisi ottaa ja mennä vaikka sen minun ensimmäisen mieheni kanssa naimisiin, sittenpähän näksi, kuinka kauan jaksaisi "käänteipsykoloida." Rajansa kun on kaikella.

Tunnistin niin täydellisesti oman ex-mieheni tuosta, että oli pakko kirjoittaa. Enkä todellakaan usko yhdenkään naisen ajatelleen, että minä olisin ollut onnekas, kun minulla oli tuollainen mies. Hoh-hoh, kyllä jokainen näki, ettei tyypillä ollut pätkääkään kunnioitusta omaa vaimoaan kohtaan.

Ei sitä ole ap:nkään miehellä. Toivottavasti huuto ja mykkäkoulu jotain hänen sisällään vaikuttaa, vaikka en usko. Tuollaiset miehet elää siitä, että voi kuvitella niiden naisten ihailevan häntä ja pitävän häntä hauskana ja kivana ja kenties jopa puoleensavetävänä.

Kerran luin yleisönosastokirjoituksen jostain lehdestä, jossa oli samantyyppinen kuvaus. Vaimo kirjoitti, kuinka he käyvät miehensä kanssa mielellään lavatansseissa, mutta nyt tilanne on mennyt kiusalliseksi. Vanheneva mies on alkanut hakea kaikenmaailman nuoria naisenalkuja tanssimaan kanssaan ja lirputella kaikkea aivan typerää näiden kanssa, ja tytöt - nuoruuden innossaan ja ylimielisyydessään - lyövät piruuttaan lisää vettä myllyyn, kikattavat ja lirkutttelevat, ostattavat miehellä itselleen tupakkaa ja juotavaa, pyörivät ja hyörivät siinä ympärillä ihan tahallaan, ja nakkelevat vaimolle niskojaan, ja sitten kun ilta on ohi, heittelevät papparaiselle lentosuukkoja ja lähtevät omille teilleen. Mies sitten kotimatkan pörhistele ja myhäilee, viheltelee ja kuvittelee itsestään suuria ja luo vaimoon sääliviä silmäyksiä ja ihmettelee, mikä tätä vaivaa, kun on niin hiljainen. Iltahan oli niin hauska. Mies ei lainkaan tajua, että säälittävä on hän itse. Niin tyhmä voi olla vanheneva mies.

En minä tiedä ap:lle mitään ratkaisua tähän, mutta ymmärrystä osaan antaa. Potutti niin paljon nuo muutamat kirjoitukset täällä, että toivon ap:n jättävän ne omaan arvoonsa. Viisastelijoita tässä maailmassa kyllä riittää, mutta toisen osaan asettuminen onkin sitten jo eri juttu.

10. N52 Vierailija

No, olettepas tylsiä tai huonolla itsetunnolla varustettuja.

Elämän suola on marketin hissisäkin vaihtaa muutama sana, saada toiset nauramaan eikä vain mykkänä tuijottaa kengänkärkiä tai helistellä avaimia taskussa. Sosiaalisuus on lahja, jota ei kaikilla ole. Itse olen oppinut sen vasta vanhemmiten kun on tullut varmuutta.

Olen huomannut tuon saman kuin joku muu, naiset vahtivat mustasukkaisena miehiään (ja millaisia miehiä - en koskisi tikullakaan). Tuli hedelmätiskistä mieleen, kerran naurahdin jotain miehelle kenen kanssa hedelmiä siinä kerättiin ja alta aikayksikön vaimo pyyhkäisi omistajan elkein siihen kärryineen ja sain murhaavan katseen. Nauratti ja päätin, että teen sitä vastakin.

11. Juupa juu:) Vierailija

Olikohan se nyt kuitenkaan ihan noin:) No, saahan sitä tietenkin kukin kuvitella mitä haluaa, mutta epäilen, että N52 on nyt hieman päästänyt mielikuvituksensa valloilleen...

12. Ihmettelevä Vierailija

Mieheni saa yksin kulkiessaan minun puolestani vaikka kuinka nauratella ja lirkutella naisille, se ei ole minulta pois. Mutta jos minä olen mukana, toisten naisten naurattaminen osoittaa vain ja yksinomaan sen, että mieheni halveksii minua. Samoin nämä miehen leikkiin mukaan lähtevät naiset. Minulla ei ole huono itsetunto, ja siksi en salli itseäni halveerattavan yksinkertaisen miehen ja yhtä yksinkertaisten naisten tyhmyydellä.

Small talk on jotain aivan muuta kuin lirkuttelua, hakkailukin on paljon hienovaraisempaa, mutta sitä ei kukaan sivistynyt ihminen tee oman vaimon tai miehen läsnäollessa.

13. Vanha Akkale Vierailija

Luin "Irinjan" kirjoittaman tekstin miehelleni ääneen, oli niin hyvää tekstiä. Mutta miten mies reagoikaan siihen; ei hän omasta mielestään lirkuttele, kunhan vain huulta heittää ja on ystävällinen, olen kaiken kuvitellut jne.

Lopuksi tuli niin kovaa huutoa ja mesoamista, että sanoin sitten kuvitelleeni kaiken, että vika on minun ja pyysin anteeksi.

Mies vaati kertomaan millä sanoin oli lirkutellut ja missä, enhän ikinä noloudeltani ole kuunnellut sanoja vaan yrittänyt vaipua maan alle häpeissäni silloin.

Sanoin että näytän seuraavan kerran lirkutellessaan yskäisemällä tai sanomalla hoh-hoijaa, että tajuaa milloin lirkuttelee, kun ei näköjään tiedosta virhettään (tai siin minun virhearviohan se on).

• Tykkään Tykkään x 1
  14. On sulla tyhmä mies, joka ei ymmärrä tuota lirkutusta. Onneksi mun mies ei lirkuta, mutta kyllä jotain vitsin-huumorinpätkää tynkää löytää, jos törmätään jonkun tutun naisen kanssa juttelemaan. Mutta mies on myös aika valikoiva ja eikä kaikkien naisten kanssa halua keskusteluun tulla mukaan. Jos en halua jotain miehen suusta kuulla, myös sanon sen ja napakasti. Väliin tuntuu, että vanhenevat miehet eivät kaikki, hakevat jotain huomiota. Jotenkin lapsellista käyttäytymistä se on. Itse koetan pysyä erossa miesten lirkuttelusta, jos mahdollista. Työpaikoissa jotkut miehet ns. harrastavat ihan muuten vain. Kyllä sen huomaa, jos mies yrittää lirkutella tai kohtelias olla. Miehet nyt yrittävät kaikenlaista, en tiedä mitä se on. Joskus tuntuu, että haluavat iskea naisen tai jotain siinä on. Olen itse saanut kommentteja ja on puhuteltu tytöksi, pimuksi jne.

15. -Tuula- Vierailija

Järkyttävältä kuulostaa, että vaimot kontrolloivat noin AIKUISTA miestä, että mitä saa puhua ja kenen kanssa. Alatteko sitten köhiä ja hoh-hoijattelemaan myös kun mies juttelee jonkun miehen kanssa, vai koskeeko tämä vain naispuolisia keskustelukumppaneita?

"joskus tuntuu, että haluavat iskeä naisen tai jotain siinä on" - tämä se taitaa todellisuudessa olla pelkona siellä taustalla vaikkei sitä myönnetä.

Ja jos joku kioskin tyttö tai kaupan täti saa siitä osansa, se on heidän työtään. Kumpi on tärkeämpi teille, se mitä joku kioskin tyttö miehestänne ajattelee vai se mies?

Meillä on miesvoittoinen työpaikka, päivittäin tässä joku "lirkuttelee" - ei vaan, puhutaan asiaa ja asian sivusta ja minusta se on ihan ok. Aina ei ehtisi mutta useimmiten nyt muutaman sanasen voi vaihtaa kun joku tuohon "leelian lepotuoliin" istahtaa. Jutellaan ihan arkipäivän asioista, yhden kanssa politiikkaa kun on meidän kaupunginvaltuutettu, onneksi ollaan samoilla linjoilla ;). Usein matkoista (kun matkustelen paljon) ja sitten remonteista ja autoista, taloudesta ja perheestä ja lapsista.

Miehillä ei ehkä ole sitä ystävä/kaveriverkostoa kuten naisilla, jotka keskenään soittelee useinkin ja rupatellaan niitä näitä ja muuten vaan. Miehet sitten ottaa sen juttukaverin mistä saa.

16. Tella Vierailija

Tässä nyt taas puhutaan toinen aidasta ja toinen aidan seipäästä. On ihan eri asia keskustella asiallisesti kuin se, että joku on sellainen iholle työntyvä tyrkky. Olen itsekin miesvaltaisella työpaikalla ja vaikka asiallinen linja on ns. brändimme, niin kyllä joukkoon mahtuu aina muutama sellainen tytöttelijä, joka kuvittelee olevansa hyvinkin nokkela ikuisine vitsin vääntöineen heti kun joku naisihminen osuu näkökenttään. Muutos tapahtuu hetkessä, asallisuus on tiessään ja "hurmuri" on paikalla. Ja ennenkuin joku keittiöpsykologi ennättää sen sanoa, niin ei, en ole mustasukkainen työtovereistani:)

Oma keittiöp:n tulkintani on, että juuri tämä miestyyppi eniten aliarvostaa naista. He todella kuvittelevat, että tytöttely ja imartelu on sitä, mitä tyhmät naiset haluavat kuulla:)

17. -Tuula- Vierailija

Puhutaan mekin töissä jonkun osaston pojista vaikka siellä kaikki olisivat viiskymppiä täyttäneet eikä kukaan ole vetänyt poroja sieraimiin. Jos joku minua kutsuisi tytöksi niin siitä vaan.

Olen vaan huomannut, että monet miehet kyllä kaipaa kuuntelijaa. Ja on toki meilläkin näitä naurattajia mutta ihan harmittomiahan ne on. Meitä on moneen junaan ja koitetaan edes sietää toinen toistamme, kukaan ei ole täydellinen. Kuuluu tietyllä tavalla toimenkuvaan tämä kuuntelu ja asiakaspalvelu minullakin. Minusta vaan on käsittämätöntä, että jotkut naiset tällaisestakin asiasta kotona riitaa repii. Ja melkein vielä käsittämättömämpää, että joku mies sitä kuuntelee.

18. Ullaallaa Vierailija

Meillä on miesvoittoinen työpaikka, päivittäin tässä joku "lirkuttelee" - ei vaan, puhutaan asiaa ja asian sivusta ja minusta se on ihan ok. Aina ei ehtisi mutta useimmiten nyt muutaman sanasen voi vaihtaa kun joku tuohon "leelian lepotuoliin" istahtaa. Jutellaan ihan arkipäivän asioista,

Teillä on sitten työpaikalla fiksuja miehiä, kun kirjoitat että eivät lirkuttele, vaan puhuvat asiaa ja asian sivusta ja arkipäivän asioita. Siis sinulla ei ole kokemusta lirkuttelevista miehistä. Toivottavasti työpaikallenne osuu joskus ylilirkku mies, silloin tiedät kuinka yököttäviä ovat. Ehkä nämä lirkut valitsevat kohteekseen vain nuorehkoja, hyvän näköisiä naisia, en tiedä.

19. outolintu Vierailija

Aloittajaa kaiketi enimmän häiritsee se, että mies lirkuttelee naisille hänen aikanaan. Se ei ole hauskaa, ei miehen eikä niiden toisten naisten puolelta, jos siihen rupeavat. Naisten pitäisi olla naisten puolella eikä susia toista naista vastaa.

Työpaikalla lirkuttelu on ihan eri asia, eikä se haittaa kuin ehkä sitä lirkuttelun kohteeksi joutunutta, tuskin muualla olevaa vaimoa. Juttelu on jotain muuta kuin lipevää lirkuttelua, yök.

20. Kihertäjäkö? Vierailija

Ihanko totta? Joku mies tytöttelisi sinua ja kohtelisi sinua kuin jotain vähä-älyistä kanaa. Tämä herra ja hidalgo laskeutuisi silminnähden omalta miehiseltä ja älylliseltä tasoltaan ja kuvittelisi sinun kaipaavan huonoja vitsejä kertovaa naurattajaa. Ja sinäkö vain kihertäisit vastaan ja tuumisit, että kaveripa taitaa haluta avautua:) Juuuuu-u!

21. marjami Vierailija

Aloittaja kirjoitti, ettei ole mustasukkainen, ja uskon sen. Täällä kuitenkin tuodaan esille, kuinka naiset vahtii miehiään ja on muille naisille vihaisia, kun nämä "kihertelevät" heidän miestensä kanssa.

Tässä on kuitenkin kyse eri asiasta. Ei mustasukkaisuudesta.

Kuka nyt edes viitsisi olla mustasukkainen miehestä, joka käyttäytyy kuin pölvästi. Kyse on siitä, että kukaan nainen ei haluaisi miehensä olevan naurettava pölvästi.

Ja toinen seikka on se, että nainen kokee, ettei hänen miehensä kunnioita heidän parisuhdettaan eikä niinmuodoin omaa vaimoaan. Parisuhteen tulee olla vakavasti otettava, että se olisi parisuhde. Miehensä puolesta myötähäpeää tunteva vaimo ei koe olevansa arvostettu eikä ihme.

En minä ainakaan haluaisi, että minun mieheni alkaisi joka tilanteessa, missä vain on joku muu nainen paikalla, tuoda itseään esiin ja koittaisi saada naisen huomioimaan itsensä ja nauramaan jutuilleen. Kyllä vaimo miehensä tietää ja tuntee, ja näkee, milloin mies yrittää selvästikin tehdä "vaikutuksen." Siinä on iso ero verrattuna siihen, että mies vain on hyväntuulinen ja välitön ja osaa jutella ihan vieraittenkin ihmisten kanssa tarpeen tullen, sen osaan minä itsekin ja myös oma mieheni. Mutta ei suinkaan ole tarkoitus aina ja joka paikassa ruveta vetämään huomiota itseensä. Tällaiset ihmiset erottaa kyllä, vanhemmissa miehissä varsinkin on näitä turhanjauhajia ja varsinkin naisille pikkusukkeluuksia viljeleviä mukadonjuaneja. Se on niiiiiiin läpinäkyvää.

Kun vaan nämä äijäparat itse tunnistaisivat itsensä ja näkisivät tyhmyytensä. Mutta mistä ihmeestä se johtuu, että eivät he sitä tee? Menettävätkö jotkut miehet vanhetessaan suhteellisuudentajunsa?

22. Myös naiset Vierailija

Ihan samoin menettävät suhteellisuudentajunsa kuin jotkut naiset. Aihe tosin kuuluu toiseen ketjuun, mutta kyllä osa naisistakaan ei viisastu vanhetessaan, vaan päinvastoin... Sellainen pariskunta olisikin aika mielenkiintoinen, jossa mies olisi juuri täällä kuvattu nolo tapaus ja nainen taas pahinta laatua oleva mummopissis, joka yhä kuvittelee olevansa se kylän kaunein tyttö:)

23. niin et Vierailija

No jos mies on pässi, niin kuinka kuvitteleva mummopissis ja kylän kaunein tyttö sitten käyttäytyy?

24. ihmettelee Vierailija

Miten te voitte olla naimisissa miehen kanssa, jota häpeätte???

25. Hoilaa Vierailija

Jokaisessa miehessä (ja naisessa) on omat vikansa. Ja jos ap. silloin tällöin häpeää miestään, mutta ehkä mies on kotioloissa mukava, niin ehkä sitä hetken häpeilyä ei katsota niin pahaksi.

Minunkin miehessäni on mukavia ja ei mukavia piirteitä, mutta ne mukavat painavat vaakakupissa enemmän, joten en heivaa miestä pellolle. Ja kun ihminen tulee vanhaksi, ei ole niin helppoa erota, sitä kestää huonojakin piirteitä helpommin kuin nuorena.
    Eikä olisi kivaa jäädä yksin,eihän sitä tietäisi ketkä yhteisistä ystävistä jäisivät vain miehen ystäviksi, ja omaisuus olisi jaettava yms. joten aika moni katselee vaikka kärvistellen puolisoaan hamaan loppuun.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri