Hae Anna.fi-sivustolta

Käyttäytymisestä

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Vanha Akkale, 20.01.2013.

1. nohnoh Vierailija

Kerroppas, aloittaja, mitä se mies sitten puhuu, kun "lirkuttelee".

2. ulkoelli Vierailija

Kyseessä on väärin tajuttu small talk.

Pieni extra-lause tai hyvänpäiväntoivotukset vaikkapa yleisöpalvelutilanteessa ovat aina paikallaan, mutta sellainen joka paikassa pakosta suustaan kiinni jäävä on rasite kaikille, myös niille yleisönpalvelijoille, jotka näkevät, miten jono kasvaa tämän lirkuttajan takana, tai olisi joku muu työasia hoidettavana, tai alkaisi oma kahvitauko just, mutta eikun äijä louskuttaa leukojaan.

Ap:lle voin kertoa, että varmasti näissä paikoissa naureskellaan tälle miehellesi, kun poistutte kuuloetäisyyden ulkopuolelle.

3. Kevyt jutustelu Vierailija

Tässähän se ongelma on tiivistettynä. Kaikella on aikansa ja paikkansa ja toisilla on sitä tilannetajua, toisilla ei lainkaan. Mutta kuinka saadaan tämä kevyt jutustelija sitten tajuamaan asian ongelmallisuus? Nämä tyypit kun taitavat kuvitella ihan tosissaan olevansa varsin erinomaisia seuramiehiä, eikä vähiten siksi, ettei monikaan hyvin kasvatettu lähimmäinen henno sanoa heille asian todellista laitaa.

Ihan varmasti ap:n mies raivostuu ap:lle, koska kukaan muu ei asiasta ole sanonut ja mies tietenkin kuvittelee, että ap vain ilkeyksissään huomauttaa asiasta. Mikä siis olisi järkevä ratkaisu, toista on vaikea muuttaa, joten...

4. minä myös Vierailija

Siis minä alkaisin ap:n sijassa myös jutustelemaan muitten miesten kanssa mieheni paikalla ollessa. Jos mies siitä suuttuu, voi sanoa että juuri näin sinäkin teet. Jos sinä lopetat, lopetan minäkin. Ja jatkaisin jutustelua kunnes mies tosiaan asian sisäistää. Jollei sittenkään ymmärrä, alkaisin elää omaa elämääni miehestä välittämättä. En tietenkään eroaisi, vaan lähtisin ulos yksinäni ja olisimme kuin kaveriliitossa.

5. Vanha Akkale Vierailija

Hän on jo ottanut opikseen riidasta, olimme kaupassa ja häneltä putosi tuotteesta varashälytin lattialle, no tietysti piti ohikulkevalle myyjälle jotain alkaa höpöttää varashälyttimen putoamisesta, niinkuin se olisi myyjälle mitään kuulunut, huomasi mitä teki (ihme)ja sanoi minulle oliko pahasti tehty. Sanoin että ei, koska ei ollut lirkuttelua. Kehuin häntä, että olet näköjään kehityskelpoinen, kun osaat ajatella että voisin tuosta suuttua.

Joku kyseli mitä puhuu kun lirkuttelee, en muista kaikkea sanasta sanaan, mitä milloinkin, eikä pieni small talk ole lirkuttelua mielestäni, eikä kohteliaisuus kassalla, mutta jos jää jonkun kahvilan kassan kanssa notkumaan ja hihittelemään, se on jo lirkuttelua. Samoin se on huomionhakuisuutta jos kioskille mennessä huutaa ovelta päivää tytöt, ja jää siihen pariksi tunniksi, niinkuin hänelle kävi, ja jonka sain kuulla ja joka aiheutti tämän riidan.

Joku taas ehdotti että alkaisin juttelemaan vieraille miehille, en edes osaisi jutella vieraille miehille, ja johan sen huomasin kun pari sanaa heitin ent. työkaverille, mies joutui raivoissaan hakemaan viinapullon.

6. ^^M Vierailija

Miehillä on myös vaihdevuodet, nuo ovat juuri niitä oireita. Luullaan olevansa suurikin casanova ja pidetään sitä "vanhaa" vaimoa yhtä itsestään selvyytenä kuin äitiä aikoinaan. Ei kannata mennä mukaan "peliin" vaan tehdä selväksi ukolle käyttäytymissäännöt ja jos hän kiukuttelee, mennä vaikka viikoksi esim. lasten luo tai Viroon kylpylään ja jos ei ukko sillä välin tokene (opi käyttäytymään), kysyä haluaako hän vaihtaa "parempaan" taloudenhoitajaan.

Miesten vaihdevuodet teettävät paljon kummallisempiakin juttuja kuin edellä mainittu, olen ympäristössäni nähnyt moniakin eikä meidän huushollissakaan niistä aivan kokemattomia olla. Ja useinkin kummallisempia kuin naisten vaihdevuodet...

7. totta ja tarua Vierailija

Ne vaihdevuodet voivat alkaa jollain miehellä nuoruudesta asti. Tai sitten ovat loppuneet, kun mies täytti 60. Sitä ennen meni oli kovaa ja naisia tuli ja meni.

8. On epämiellyttävää tavata ap manitsemia lirkuttelijaukkoja. Pahimmassa tapauksessa vielä nämä casanovat tulevat iholle . Leikisti taputetaan pyllylle ja ohimennessä vahingossa olkapää osuu rintoihin. Hyi helvetti. Sitten muka leikillisiä pikkutuhmuuksia ja sitten niin naurattaa. Minua on aina säälittäneet tällaisten miesten vaimot. Useimmat istuvat vaan eivätkä edes yritä hillitä ukkojaan.
    Ja sitten vielä rasvasia vitsejä päälle Ja ollaan niin hauskoja

9. Siis miten? Vierailija

Siis nämä istuvat ja säälittävät vaimotkin vielä kertovat rasvaisia vitsejä päälle:)

10. tmf Vierailija

No johan nyt. Jos joku ei-oma-mies minua taputtaisi pyllylle, löisin nyrkillä naamaan edes ehtimättä miettiä mitään. Refleksit toimisi.

11. HorMoNi Vierailija

Sitähän sanotaankin, että iäkäs nainen saattaa muuttua jopa väkivaltaiseksi kun tuo hormonitaso muuttuu:)

12. tmf Vierailija

No en kyllä ihan vielä siinä vaiheessa ole :) - meinaan kovin iäkäs.
    En sietäisi mitään taputtelijoita nyt enkä vastakaan.

13. totta on Vierailija

Mieheni höpöttää jokaisen tutn knssa, suorastaan kuulustelee jokaisen. Ei huomaa, milloin toinen vain vastaa kohteliaisuudesta. Sitten puhuu eteenpäin:...se ja se rupesi selittämään.. Ajanoloon puhekavereiksi valikoituu naisia, miehet ei jää höpöttämään. Mies kehuu tulevansa hyvin toimeen ihmisten kanssa.
    Muutaman kerran minulle on mainittu: miehesi on kova toimittamaan...

Eniten minua ärsyttää tilanne jossain virastossa,jossa molempien pitää olla paikalla. hän ei tahdo pysyä asiassa, ottaa sukuselvityksiä virkailijalta tms, ja kun tämä kirjoittaa vaikka lomaketta,ei anna työrauhaa, vaan höpöttää...
    Luulee olevansa mukava mies. En laita kauppaan, jos ei pakko, höpöttää ihmisille niin, ettei keskity omiin ostoksiin, ja tyo mitä käteen osuu.
    Yhtään ei tykkää jos huomauttaa. En nykyään liiku yhtä matkaa, tai ainakin tietää ettei silloin jää höpöttämään.

14. en loukkaannu Vierailija

Miksi pitäisi loukkaantua tytöttelystä. Usenhan naisetkin puhuvat meidän pojista, eikä sitä tarkoiteta loukkaukseksi. Ei myöskään tytötöttely tunnu siltä. Miten sen kukin mielessään tulkitsee.
    Jos mies sanoo vaikka, että tuo on hoitanut sen asian ja aina vaan puhuttelee tuo tai se yksi, niin sitä minä en ikinä ole ymmärtänyt. Se kuulostaa loukkaavalta, jopa ääliömäiseltä, ettei ihmistä voi puhutella nimellä.

15. sitä vain Vierailija

Kuulostaa jotenkin oudolta, jos tytöteltäisiin. Tuntisin itseni nuoreksi tytöksi vain, vaikka en tykkäisi huonoa. Aikuiset miehet eivät tunnu poikasilta, nuoret miehet ovat enemmän poikasia. Enemmän tykkäisin huonoa, jos aikuinen mies on ylimielinen, koppava ja eikä huomaa muita ihmisiä ja on vielä epäkohtelias mm.

16. pannut merkille Vierailija

Olen pannut merkille, että nykyään on todella paljon epäkohteliaita ihmisiä, vaikka ulopaäin näyttäisi fiksulta, niin ei voi kun päätään pyörittää, et huh huh. Lieneekö tämä kiireinen ja stressaava aikakausi syynä, vai mistä johtunee.

17. vanhat akat Vierailija

ovat kiukkuisia, ilkeitä. Ei kaikki toki, mutta tosi moni. Ja auta armisa, jos ovat yksineläjiä... ruutia kyllä riittää. Huomaa joskus kaupungillakin että joku vanhempi nainen tuijottaa ilkeästi, näyttää katsovan vaatteitani.... pukeudun aina kauniisti mielestäni. talvella jos on kylmää, käytän turkkia, nyt on ollut keinoturkki päällä, se näyttää ihan aidolta turkilta ja epätavallisen näköinen. Sitäkö pitää tuijottaa vihaisesti, en ymmärrä lainkaan.
    Kateudella ei saa mitään itselleen, se on varmaa. Myrkky näkyy ilkeiden naisten naamasta kauas!

18. kanssamatkustaja Vierailija

Minua ihmetyttää tämän päivän nuoret naiset, jotka rupeavat kovaan ääneen bussissakin huutamaan v:llä alkavaa kirosanaa. Poikakaveri yrittää hyssytellä. Minä en iki maailmassa, jos olin poika/mies seurustelisi tälläisen huonokäytöksisen naisen kanssa. Huonosti kasvateettuja ovat, ilmesesti kaikki saatu periksi kiukuttelulla jo lapsesta saakka.

19. yksineläjä 50+ Vierailija

Turhaa puhetta. Ehkä nuoret vain kuvittelevat, että heitä tuijotetaan. Et ole tosiaankaan ainoa, joka pukeutuu kauniisti, myös me vanhemmat osataan olla tyylikkäitä. Näköjään sinullakin ruutia ja kiukkua riittää kun akattelet. Akatteleko myös äitiäsi, enpä ihmettelisi.
    Enemmän minusta tänäpäivänä nuoret naiset tuntuvat olevan kiukkuisia ja sitä yhtä v kirosanaa toistetaan solkenaan. Ehkäpä silloin tuijotetaankin.

20. -Katariina Vierailija

Onpa myrkyllinen kirjoitus, sillä ei kyllä saa itselleen mitään. Juu turkkiahan sitä tuijotetaan....hohhoijaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri