Kahden viikon ikäinen vauva ja isoveljen synttärit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhkimo81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tuhkimo81

Jäsen
15.06.2009
962
0
16
Meille siis syntyi pikkuinen tyttö 28.4 ja isoveli täyttää vuosia 12.5, neljä vuotta. Laskettu aika oli alunperin 10.5 ja mulla aikaisemmat kolme syntyneet kaikki pari päivää la:n jälkeen, joten olin suunnitellut, että mieheni hoitaa synttärit siskoni hyvällä avustuksella. Ja nyt siis kyseessä 8 lasta juhlissa.

Mutta nyt siis olen jo kotona pienen vauvan kanssa. Äitini mielestä lapset voi ihan hyvin normaalisti tulla meille viettämään juhlia, mutta olen kuitenkin itse vähän arka sen suhteen. Synnytys meni hyvin. Vauva on terve. Mitä nyt sokeritipassa joutui olemaan. Ja joo, kyllähän vauva voi saada minkä vaan infekrion myös isosisaruksiltaan. Mutta 8 lasta ja kyllähän minäkin sitten juhliin osallistuihin.
Ja eihän ne juhlat kestä kuin muutaman tunnin. Melkein vauva nukkuukin niin paljon.

Se vaan, ku multa ei tule juuri maitoa, joten ei sillä tavalla vauva saa kaikkea suojaa minulta.

Mitä jos keksiskin jonkin ulkoteeman synttäreihin? Voiko vielä näin viikkoa ennen ilmoittaa vanhemmille, että sään mukainen vaatetus. Vois ottaa ulos eväätkin mukaan. Tosin sihen säävaraus. Voisivat varmaan leikkiä aarteen etsimistä ja muuta sellaista pihalla ja metsässä.?

Raskaushormoonit taas jyrrää, kun taas panikoin kaikesta.

Ajatuksia??

Mutta kun kutsut jo lähetetty ja saako noita tuollaisia paikkoja varattua enään näin nopeasti? Ne olis kuitenkin jo ens viikon lauantaina. Ja itse olen joskus itselleni päättänyt, että lasten synttärit pidetään kotona. En tiiä sitten josko poikkeus vahvistais säännön taas tässäkin tapauksessa...

Mutta kun kutsut jo lähetetty ja saako noita tuollaisia paikkoja varattua enään näin nopeasti? Ne olis kuitenkin jo ens viikon lauantaina. Ja itse olen joskus itselleni päättänyt, että lasten synttärit pidetään kotona. En tiiä sitten josko poikkeus vahvistais säännön taas tässäkin tapauksessa...

en niinkään pelkää pöpöjä, mutta en välttämättä jaksais leipoa, tiskata ja järjestää. Eli siinä mielessä haluaisin päästä helpolla. Ei se yks vuosi muutosta pahasta ole;) Soita ja kysy onko vapaata.

Kakut ja muut tarjottavat saa helposti kaupasta pakastealtaista. Eikä ton ikäset niin paljoa sitä kakkua edes syökään. Piträkää vaan hyvät juhlat ja iskä leikittämään lapsia!

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Suunnitemissa oli siis vielä sellainen, että en itse oliskaan leiponut muutenkaan. Vaan äitini ja yksi siskoistani olisi näissä asioissa auttanut tänä vuonna. Joten sen puolesta ei vielä olla kotisynttäreitä menetetty. Mutta voishan tuota hoploppia ajatella, kun lapset siitä muutenkin ovat tykänneet.

Voisko juhlia pitää mummolassa, jos sua huolettaa? Vaikka en kyllä ymmärrä oikein, minkä sä ajattelet vauvaa uhkaavan, eihän hän siellä menossa mukana ole. Hyvän käsihygienian kun muistaa, niin ei huolta.

Minulla oli kolmen päivän ikäinen pikkuveli kotona kun hänen isoveljensä täytti 8 vuotta. Hyvin jaksettiin kaikki vaikka vieraita oli 16. Ja tosiaan , noin pieni vauva nukkuu luultavasti juhlien ajan. Ja koskeeko ne vieraat vauvaan?

Jos olisin sinun asemassasi, en järjestäisi kotona mitään kekkereitä, kenellekään. Isä, kummit, isovanhemmat, sun muut, voisivat järjestää sankarille jotain kodin ulkopuolella. Vauvan ei ole hyvä saada tässä vaiheessa kontaktia kaikenkarvaisiin vieraisiin. Pidä huolta itsestäsi ja vauvasta! Onnea lapsesta!

Ihan rauhassa vain pitäkää synttärit, josko saisit apuja juhlien järjestyksen pitoon ja lähdet vaikka vaunulenkille . Vauvahan hyvällä säkällä nukkuukin sitten juhlat läpi ;)?
Meillä oli tilanne se, että mulla oli la muutamaa päivää ennen esikoisen syntymäpäivää. Päätimme järjestää synttärit kodin ulkopuolella, oletin myös, että olen kotona jo vauvan kanssa :D ja joka tapauksessa hankimme ulkopuolista apua juhliin. No, synnytinkin sitten esikoisen synttärinä, että ihan hyvä vaihtoehto meille ;).

Yhteistyössä