Kahvakuulatietäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ostin ihan Tarjoustalosta 4kg ja 6kg painoiset kuulat, oikein hyvin ovat ajaneet asiansa! 4kg on ihan hyvä aloitteluun, mutta nopeasti pitää vaihtaa suurempaan.

Urheiluliikkeistä tietty saa kaikenlaisia kahvavahvikkeellisia ja muutenkin upgreidattuja, mutta hinta on sitten sen 3x upgreidattu myös. Ne painavammat kuulat pitää sitten tosin hakea sieltä..

Mutta lähtisin etsiskelemään jostain sekatavarakaupasta, isojen markettien urheiluosastoiltakin varmasti löytyy ainakin kahdesta 8-10 kiloon asti.

No halpahallien kuulat on pyöreämpiä, kuin ne ns. ammattilaisten kuulat... en osaa kyllä sanoa. Luulen ettei noissa pienemmissä painoissa kovin haittaa, mutta isommissa sitten se muotoilu voi merkitä enemmän. Liian avaruustiedettä tää jo :D Kannattaa mennä sitten isompia ostaessa kyselemään sieltä urheiluliikkeen ammattilaisilta, jos innostu kestää sinne asti. Eiköhän kestä, kahvakuulailu on niin helppoa ja tehokasta ja kivaa!

Tarjoustalon kuulien mukana tuli oikein hyvä ohjekirjanen, jossa oli kaikennäkösiä eri kuula-asanoita :D

Aloittelijoille suositellaan 6-8 kg painoja. Itse aloittaisin 6 kg painoilla. Pohjassa on hyvä olla jokin pehmuste tai vaimennin, ettei lattia kolise, jos metallikuulan hankkii.

Yhteistyössä