Hae Anna.fi-sivustolta

Kahvi ja laihdutus

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä Sella, 12.03.2006.

1. Sella Vierailija

Te jotka laihdutatte, juotteko paljon kahvia? Mihin se teillä vaikuttaa?

Itse jos juon kahvia, se vähentää ruokahalua. Lukioaikoina huomasin aina laihtuvani koeviikolla, koska koulun jälkeen keitin kahvit pysyäkseni hereillä ja luin loppuillan tuntematta nälkää.

Nyt kuitenkin mietin, että koska pitäisi juoda se pari kolme litraa nestettä päivässä, niin tuo tarvehan kasvaa jos juo kahvia, koska kahvi poistaa nestettä. Toisaaltahan monet dieetitkin poistavat nestettä ja aiheuttavat laihtumisen. Ja kofeiini polttaa selluliittia? Vai onko se vain ulkoisesti otettuna (esim. voiteessa)?

Minkälaisia kokemuksia muilla on kahvista laihduttamisen aikana, vai onko se niin arkipäiväinen juttu ettei vaikuta mitenkään?

2. yrtti Vierailija

Laihdutat tai et, muista, vaikka kahvi on kaloritonta, siinä on paljon ""tosi huonoa"" rasvaa.

3. no huh huh Vierailija

Mitä ihmettä tuli väitettyä!!
    Kahvissa nyt ei tosiaankaan ole mitään rasvaa. Jos siinä olisi, se ei voisi olla kaloritonta!!!!!

4. Jenni Vierailija

En tiiä kahvin kalorittomuudesta, mutta ainakin kahvista jää pannuun ainetta, joka selvästi on rasvaa... Oon kyllä kuullut ettei kahvissa ainakaan paljon ole kaloreita.

Mutta ap:lle: jos kahvi auttaa sinua olemaan syömättä niin sehän on hyvä juttu ja käytä ihmeessä sitä keinona. Kun kahvia ei juo älyttömiä määriä niin ei sillä mitään suuria terveysvaikutuksiakaan luulisi olevan, jos olisi niin ne olisi varmasti meidän tiedossa.

5. Melli Vierailija

Minun tietoni mukaan pannukahvi sisältää huonoa rasvaa, joka nostaa kolesteroliarvoa. Suodatetussa kahvissa rasva jää suodatinpaperiin.

6. mokka Vierailija

Hei kahvittelija :)

Kahvi on tosiaan hyvästä, jos omaat esim. hitaan aineenvaihdunnan tai tahdot saada asioita dieetinkin aikana asioita aikaiseksi ilman, että ahmit valtavia ruokamääriä. Jos kahvi sinulla vielä vähentää nälkää, niin hienoa. Itse en ole tuota huomannut. Juon kahvia pannullisen aamupäivän aikana, samalla kun teen luovaa työtä. Sen jälkeen en sitä enää juo, vaan loppupäivän syön terveellisesti, juon paljon vettä ja treenaan jopa kaksi kertaa päivässä. Kahvi - sisältämiensä flavonoidien lisäksi - aikaansaa myös suolen tyhjenemisen, asian, jota ilman moista määrää ei mulla tapahtuisi 3 päivään. Mutta näissä laihtumisasioissa on yhtä monta kehoa kuin laihduttajaakin.

kahvittelun puolesta,
    eräs laihduttaja maalta

7. kohtuus kaikessa Vierailija

Itselläni kahvi toimii aamuisin virkistäjänä ja suoliston herättäjänä. En litki kahvia pannutolkulla vaan kaksi isoa kuppia aamulla ja ehkä 1-2 kupillista vielä päivällä.
    Kohtuudella nautittuna kahvista ei ole terveelle ihmiselle mitään haittaa, varsinkin kun juo suodatettua kahvia, jota suurin osa suomalaisista jo taitaakin juoda. Alla pari linkkiä kahvin koostumukseen.

http://www.pirkka.fi/koti/kysy-maijalta/arkisto/elintarvikkeet/kahvin-rasvat.aspx

http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=6998682

8. kiitos... Vierailija

....linkeistä. Olen jo aikaisemmin naureskellen kumonnut toisten väitteitä kahvin rasvapitoisuudesta mutta nyt tajuan mistä he olivat ajatuksensa saaneet. Onneksi olin sentään oikeassa siinä että se juotava kahvi ei (enää) sisällä rasvaa eikä näin ollen kaloreita sen kummemmin ja sopii laihduttajalle(kin).

9. No Vierailija

huh, huh itsellesi!
    Väitän edelleenkin, että kahvissa on RASVAA.
    Pauligilta, no joo....

Olin Saksalaisella klinikalla TERVEYDELLISISTÄ (ei korvien välissä pahemmin vikaa) syistä ja jo ennen sinne menoa pyydettiin jättämään kahvi (RASVAISUUDEN takia, ehkä pieni määrä, mutta hyvin, hyvin huonoa rasvaa) ja myös kaakao pois.

10. ww Vierailija

Hmmm... kahvipapu on kuten pähkinä siemen. Ja ennenkuin siemen kehittää juuret tulee sillä olla varastossa energiaa kehittää nuo juuret. Joten siemenessä tai pavussa tai pähkinässä tulee olla paljon energiaa, ja useimmiten rasvan muodossa. Kanamunassakin on paljon energiaa että se pikku tipu kasvaa ja jaksaa pungertaa ulos munasta.
    Eniten rasvaa on todellakin pannujauhatuksessa ja vähemmän suodatijauhatuksessa, se rasva tosiaankin jää siihen suodattimeen.

11. kahvi-alma Vierailija

Ohessa Finelin tiedot eri kahveista:
    http://www.fineli.fi/foodclass.php?classif=fuclass&class=coffee&lang=fi

12. vierailija Vierailija

cofeiini juuri polttaa rasvaa

13. aivan Vierailija

14. koffee Vierailija

Kyllä huomaa, jotta on joulu tulossa, kun on noin pakljoofn tonttuja liikkeellä.:D

15. Paljonko 100 grammaa kahvia on.Eli monta kupillista kahvi voi juoda.Kun on juonut Murukahvipaketista 100 grammaa kahvia.

16. Retti Vierailija

Suodatinkahvissa ei ole haitallisa aineita, itse asiassa keskiverto suomalainen saa päivän antioksidanteista ja fytokemikaaleista yli 60% kahvista, eli suurimman osan. Kahvi suojaa monilta sairauksilta. 3-5 kuppia kahvia päivässä on siis suotavaa, kunhan juo vettä runsaasti jotta kahvin ja/tai vihreän teen mukana poistuva korvautuu, eikä esim. iho kärsi/vanhene veden puutteen ja ravintoaineiden virtsan mukana poistumisen seurauksena. Kahvi antaa vihreän teen tapaan myös energiaa treeneihin. Ja kahvin kanssa voi käyttää rasvatonta maitoa toisin kuin vihreän teen, jonka katekiinien tehoa maito blokkaa. Kahvi ja vihreä tee ovat lähes kaloritonta laihduttajan juomaa.

17. vierailija Vierailija

täälä yksi kahvittelija ja nimen omaan kofeini polttaa rasvaa itse olen kova kahvittelija ja passiivinen tupakoitsija olen tosi hoikka

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri