Kahvi, raskaus ja väsymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minä raskaana oleva "vanhus" huomasin, että suositukset ovat muuttuneet ja kahvia saisi juoda vaan 2 kuppia (1,5 dl kuppi) päivässä. Normaalisti olen juonut vähintään kaksi mukia (2,5 dl per muki). Raskaus on tuonut mukanaan järjettömän väsymyksen (olen alussa vasta), joka ei johdu raudasta tai kilpirauhasesta. Mikä riski tuosta nyt tulee, jos juon kahvia kuten ennenkin? Mitä se kofeiini aiheuttaa keskenmenoriskin lisäksi? Kun kaksi ekaakin ovat terveitä ja älykkäitä. Ei adhd-tyyppistä vikaa kummallakaan, mitä voisi maalaisjärjellä ensimmäisenä epäillä kofeiiniin liittyväksi... Joudun ehkä sairauslomille väsymyksen vuoksi, jos tämä ei helpota. Kahvilla saisin työtehtävät sujumaan paljon paremmin.

Juu... Ja ehdin tuossa googlettaa kofeiinin haittoja, niin lähinnä puhuttiin syntyvien lasten pienipainoisuudesta. Lapset olleet toinen yli 4 kg ja toinen 40 grammaa alle 4 kg. Että se siitä omalla kohdallani.

Ja voitahan kokeilla kofeiinitonta kahvia. Tutkimuksissa on todettu, että se piristää lähes saman veroisesti normikahvin kanssa, jos juoja kuvittelee sen sisältävän kofeiinia. Vaihda kofeiiniton kahvi normipurkkiin; kohta et väsymykseltäsi enää muista sitä tehneesi, ja voit kitata huolettomasti ne mukilliset (y)

Yritin vaihtaa pikakahviin, koska siinä on vähemmän kofeiinia, mutta ei se piristä lainkaan, ei auttanut se. Yritin myös keittää laimeampaa kahvia. Kofeiiniton kahvi ei siis huijaisi itseäni. Ja täysin ilman kofeiinia iskee hirveä päänsärky.

Ekan kohdalla Lopetin kahvinjuonnin plussaan (edellinen raskaus meni kesken pari viikkoa plussasta ja Join kahvia paljon), poika syntyi rv 39+3 pienipainoisena (alle 3kg ja 47cm)

Toisessa raskaudessa vähensin kahvinjuontia 2-3 (isoon) kuppiin ja siten etten kerralla yhtä kuppia enempää juonut. Tyttö syntyi 38+4 tasan 3kg ja 48cm, eli viikkoihin nähden isompi kahvinjuonnista huolimatta. Ikäeroa lapsilla 2v, joten oli "pakko" juoda että pysyi hereillä..

Yhteistyössä