Kahvilalla on oikeus valita asiakkaansa? + top 3 kahvilat lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nubbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nubbe

Jäsen
20.05.2007
222
0
16
Olin menossa tänään iltapäivällä kaverin kanssa kahville paikkaan, joka on nimestään huolimatta varmaan enemmän baari kuin kahvila kun oikein ajattelee. Tiskillä sitten ihminen sen takana ei suinkaan vastannut moikkaukseen vaan pamautti suoraan ettei heille toivota lapsia. Mukana olivat siis kärryt ja kaksi hiljaa olevaa tenavaa, huutomoodin ollessa päällä en harrasta julkista kahvittelua. Oli muuten eka kerta kun en ollut tervetullut johonkin.

No, kaipa jokaisella puljulla on oikeus valita asiakkaansa mutta olisivat sen sitten voineet ilmoittaa mielestäni jo ovella jollain asiallisella lapulla. Grr.

Ettei menisi pelkäksi nurinaksi niin laittakaa myös kaupunkienne top 3 kahvilat lasten kanssa, mielellään myös perustelut.

Turussa minusta:
1. Cafe Sign - oikeasti lapsiystävällinen henkilökunta ja kivat vaipanvaihtotilat. Heillä vauvaviittomakurssejakin. :heart:

2. Stokkan kahvila - hyvät tilat ja helppo löytää syötävää myös pienille.

3. Cafe Fontana - helppo liikkua vaunuillakin ja hyvät vaipanvaihtotilat.

Meille kävi kerran niin kun mentiin (pöytävaraus tehtynä ) Helsingissä Kampin Minos-ravintolaan ja kun ravintolan omistaja näki että meillä on rattaat niin ei päästänyt meidän perhettä sinne syömään :o :o Huusi meille että rattaat ei ravintolaan mahdu ja ties mitä vielä senkin jälkeen... Ja ihan on tavallinen ruokaravintola ja piti juhlistaa miehen synttäreitä :/

en osaa laittaa paremmuusa järjestykseen, mutta hyviä mun mielestä on

Turussa: Sign, Rico ja Kop Kolmion Arnold's

Helsingissä: Sanomatalon Wayne's, Kampissa se yläkerran kahvila ja Forumin Rendez-Vous

kerro nyt ihmeessä, missä noin sanottiin???

Enpä osaa rankata, en ole aikoihin kahviloissa pyörinyt. Mut vauva-aikana tavattiin mammapiiriläisten kanssa puistoissa ja kahviloissa. Ja STOCKAN kahvilassa sai aina asiallista palvelua, sai imettää rauhassa pöydässä eikä kukaan tullut valittamaan. Päin vastoin kerrankin kaks mummoa tuli kyselemään ja katselemaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
mikähän kahvila mahto olla kyseessä?siis tuo mihin ei ole tervetullut lasten kanssa?

Mua kans kiinnostaa =). En ole sielläpäin enää vuoteen asunut, mutta musta oli niii-in ihana Cafe Brahe ja varsinkin siellä myytävät ihanat Toscapullat =), mut se oli aina täynnä asiakkaita ja oikeestaan myös baari niin olisko tää just.. ??!

Kerro ihmeessä jo!

Tampereella on paras Siilinkari, Stocka ja Wayne´s Coffeet.

Cosmic comic cafe - ihan vain hauskan nimen perusteella sinne suunnistin, en ajatellut sillä hetkellä sen kummemmin asiaa. Olen vähän out of date kun baarielämä on tällä hetkellä jäissä ihan siksikin, ettei jaksa kiinnostaa enkä -onneksi- ole alkuasukkaita. Baariin nyt en tarkoituksellisesti lapsia raahaisikaan ilman erityisen painavaa syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja nubbe:
Cosmic comic cafe - ihan vain hauskan nimen perusteella sinne suunnistin, en ajatellut sillä hetkellä sen kummemmin asiaa. Olen vähän out of date kun baarielämä on tällä hetkellä jäissä ihan siksikin, ettei jaksa kiinnostaa enkä -onneksi- ole alkuasukkaita. Baariin nyt en tarkoituksellisesti lapsia raahaisikaan ilman erityisen painavaa syytä.

Ohoh! Opiskeluaikoina tuli käytyä enemminkin tuolla. Silloin kyllä oli niin savuinen, ettei olisi sen puoleen lapsille sopinutkaan. Mutta eikö nykyään sauhutteluunkin tarvi olla erilliset tilat? Törkeää on käytös ollut. Ilmeisesti lapset eivät ole tervetulleita sarjakuvia lukemaan.

jos on ahdas paikka niin ymmärrän ettei vaunuja tai rattaita pitäis sinne viedä, ovat paloturvallisuusriski. Ne kannattais jättää sellasessa paikassa ulkopuolelle. Olen kyllä miettinyt että mites aikuinen pyörätuolissa oleva henkilö, käännytetäänkö pois... Tuskinpa. Tai saako vanhempi henkilö tulla sisään rollaattorin kanssa. Taitaa lapsiperheet olla ainoita joille kehdataan tulla valittamaan.

Henkilökunnan ja omistajien puolelta ymmärrän nyrpeyden monessakin paikkaa mutta asiakkaiden puolelta en. Tuntuu niin monella olevan suorastaan päivä pilalla kun näkevät vilauksenkaan lapsesta, vaikka olis ihan hiljaa ja nätisti :(

Ite asun jyväskylässä eikä oo huonoja kokemuksia muuta kun niitten asiakkaitten puolesta. Paikat, joissa asiakaskunta on vähän vanhempaa on kivempia. Ihmiset jaksaa vastata lapsen hymyyn, höpötellä ja silleen (ovat usein myös halvempia ja saa kotoisampaa mässyä, esim. ihan oikeeta pullaa). Sori mä en muista minkään paikkojen nimiä :P

Yhteistyössä