Hae Anna.fi-sivustolta

Kahvin kanssa kevyttä

Viestiketju osiossa 'Keventäjän ruokavinkit' , käynnistäjänä Kahvikissa, 09.07.2014.

1. Kahvikissa Vierailija

Olen kahvikissa ja toivoisin vinkkejä kahvileivän suhteen. Saisi olla mieluummin ei makeaa, jotain joka veisi pikkunälänkin pois.

2. Barca2000 Vierailija

Oletko kokeillut kiertää tortillalevystä kevyitä wrapseja?
    Sivele levy ensin kevyellä sulatejuustolla, lisää päälle erilaisia salaattiaineksia sekä kypsää kanaa tai rasvatonta palvikinkkua tai tonnikalaa tölkistä, niin pikkusuolainen on hetkessä valmis.

3. N54 Vierailija

4. Pellikkä Vierailija

Riisikakkuja
    * tuorejuustoa, salaattia, kalkkunaleikettä, omenaa viipaleina.
    * levitettä, salaattia, brietä, mansikoita viipaleina, rucolaa
    * levite, salaatti, Aurajuusto, päärynää viipaleina

5. TuulaI Vierailija

Maistuisiko bagelit eli vanhan ajan vesirinkelit.
    Niitä voi syödä niin sellaisenaan sekä suolaisella tai makealla höystettynä.
    Netistä löytyy hyviä ohjeita.

Minulle maistuu kahvin kanssa myös karjalapiirakat. Niitäkin voi itse leipoa, tai ostaa valmiina.
    Pakastepiirakat ovat hyvä vaihtoehto - alle puolessa tunnissa on uunituoreet piirakat pöydässä.

6. nirppa Vierailija

Aloittaja kyseli kevyitä kahvileipiä. Yhdessä karjalanpiirakassa on koon mukaan ilman päällysteitä 160 - 220 kcal. Ei siis mitenkään hirveän paljon, jos todellakin malttaa syödä sen ilman sitä iänikuista munavoita.

Makeista kahvileivistä on tietääkseni vähiten kaloreita kääretortussa, jos sisällä on esim. itsetehtyä, vain hieman makeutettua omenahilloa. Ei kermalisäyksiä.

7. hipsus Vierailija

Mä olen ihan hulluna Cracotte kekseihin... tai niiden gluteenittomaan vaihtoehtoon, ne näyttää ja maistuu samalle mutta en nyt muista sen gluteenittoman nimeä kun ostan niitä vaan jos cracotteja ei ole...

Ne itsessään ei maistu juuri miltään, ovat sellaisia ilmavia, rapeita näkkileivän kokoisia keksileipiä muttei kuitenkaan ole sellaista "pahvia" mikä jäisi kitalakeen ikävästi, niin kuin jotkut riisikakut... päälle voi sitten laittaa mitä haluaa, vaikka vähän marmeladia, tai sitten lempijuustoa.

8. nni Vierailija

Tämä ei ole varsinaisesti kahvileipä, mutta itse tykkään syödä hedelmiä kahvin kanssa. Pehmeän makuiset, kuten päärynä tai banaani toimivat parhaiten. Lisäksi pähkinät sopivat kahvin kanssa hyvin, eivät ole tosin kevyitä mutta terveellisiä.

9. toope ehkä Vierailija

Eikö noissa ne... suukoissa ole aika vähän kaloreita ja hyvää just kahvin kanssa.

10. namm Vierailija

Kaikenlaiset pasteijat, mieluummin voitaikinalla.

11. marjakri Vierailija

No ei nuo oikein kevyttä ainakaan ole.

12. namm Vierailija

On ne jos punnitsee keittövaaassa. Ja miks pitäs olla kevyttä, syököön muuta ruokaa vähemmän, niin ei tarvi kaloreita laskea. Tyhmää laskea jokaista suupalaa. Kaummin elää hiukan pullukat ja vaatteet kyllä peittää liiat kilot.

13. 5OW72C8XjNo Vierailija

Kahvin kanssa pikkunälkään pala tummaa leipää + päällys, vie nälän aika tehokkaasti. Toinen, ei niin makea suosikkini on pala tummaa suklaata, se tosin ei poista nälkää :(

--- espoo blues rulaa ---

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri