Kahvista maha sekaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssss

Vieras
Onko muita joilla menee kahvista maha sekaisin? Juon kahvia muutaman kupillisen viikossa äitini luona vieraillessa ja nyt on alkanut toisinaan menemään maha sekaisin :( vartti juomisen jälkeen iskee mahakipu jonka jälkeen on pakko juosta vessaan.. Outoa ettei tämä tule joka kerta, mutta liittyy aina tuohon kahvin juomiseen. En ole vaan ikinä kuullut että kahvista voisi näin käydä..

mulla oli yhdessä vaiheessa, kun join enemmän kahvia.. nyt kun oon vähentäny siihen sallittuun 3 kuppiin päivässä (olen raskaana) niin on vatsavaivatkin (kahvin aiheuttamat) menneet ohi.. ehkei sun vatsa vaan kestä sitä kahvia?

[QUOTE="...";26193755]mulla oli yhdessä vaiheessa, kun join enemmän kahvia.. nyt kun oon vähentäny siihen sallittuun 3 kuppiin päivässä (olen raskaana) niin on vatsavaivatkin (kahvin aiheuttamat) menneet ohi.. ehkei sun vatsa vaan kestä sitä kahvia?[/QUOTE]

Niinhän sen täytyy olla.. Googletin hieman, niin taitaa olla että huono olo tulee jos en ole syönyt hyvin ennen kahvin juomista..

Mulla sama vaiva, juon kahvia aika harvoin n. pari kuppia viikossa jos sitäkään.. mulla alkaa myös pissattaan tosi paljon kun juon kahvia, saa käydä kupillisen jälkeen monesti vessassa :D

Kokeilkaapa luomukahvia, loppuu vaivat. Ei pidä laittaa siihen mitään karrageenkermaa, sillä se aiheuttaa tulehdusta. Mutta mitä muuta kahvin kanssa ottaa, voi tehdä vaivan tai maito, mitä laittaa...?
Tässä hyvä vinkki äitienpäiväksi:
http://luomuruokaalapselle.blogspot.com/2012/04/mutakakkuja.html

Oi kyllä! Mun vatsa ei enää siedä juuri ollenkaan suodatinkahvia, mutta sen sijaan espressoa, josta aamulla nautittuna kuuman maidon kera tulee pian kiire vessaan, mut vatsa ei satu =)

Juotko kahvin maidon tai kerman kanssa? Mulla johtui laktoosi-intoleranssista! Onneksi, luovun mieluummin maidosta kun kaikista ihanista kahvijuomista, jotka saa laktoosittomilla tai esim soijajuomilla ihan yhtä herkuiksi :)

Ne vatsakivut kahvin jälkeen on närästystä. Suomalainen vaaleapaahtoinen kahvi sitä aiheuttaa. Tumma paahto ei sitä aiheuta useille. Tuo suomalainen vaalea paahto on jäänne pula-ajasta, joilloin haluttiin vähän hävikkiä paahtamisessa.

Kukaan maailmassa ei juo tuollaista kahvia kuin suomalaiset.

[QUOTE="nainen";26194834]Ne vatsakivut kahvin jälkeen on närästystä. Suomalainen vaaleapaahtoinen kahvi sitä aiheuttaa. Tumma paahto ei sitä aiheuta useille. Tuo suomalainen vaalea paahto on jäänne pula-ajasta, joilloin haluttiin vähän hävikkiä paahtamisessa.

Kukaan maailmassa ei juo tuollaista kahvia kuin suomalaiset.[/QUOTE]

Eikai närästyksestä mene maha ripulille? Kipu kylläkin oli ylävatsassa, rintojen alla..

mulla aiheutti suodatinkahvi sitä.
Asian huomasin kun meille hommattiin toi dolce gusto kapselikeitin.
Aiemmin mulla närästi ja maha toimi liiankin hyvin.
Sitten ku kapselit tuli niin homma hävis.
Sitten ku välillä joutu juomaan suodatinkahvia niin närästys palas..

Eli jostain syystä maha ei kestä kun noita kapseleita ja sitten espressoa

Ei mulla närästä eikä satu mahaan, mutta vatsa menee sekaisin joka aamukahvista.. eikä haittaa yhtään! Mulla on monesti maha liian kovalla, vessassa menee kauan tai hätä yllättää kesken työpäivän ja koska olen kova töräyttelijä niin en haluaisi töissä kakkoshädälle mennä + aikaa menisi hyvinkin 20 min. ja tämä otettaisiin töissä heti puheeksi, meillä on tiukka aikataulu. Joten sen takia tykkään, että maha toimii kahvin ansiosta heti aamusta eikä sitten tarvitse tuskailla että tuleeko hätä töissä (ei tule).

Minulla näin et juon 1 kupin kahvia ja 15min siitä tuntuu, että mahassa myllertää ja myöhemmin maha sekaisin. Olen juonut ilman maitoa ja kermaa en käytä. olen myös juonut maidon kanssa tai hyvin mietoa kahvia, aina samajuttu. Mokkapaloista ei tule mitään.

[QUOTE="nainen";26194834]Ne vatsakivut kahvin jälkeen on närästystä. Suomalainen vaaleapaahtoinen kahvi sitä aiheuttaa. Tumma paahto ei sitä aiheuta useille. Tuo suomalainen vaalea paahto on jäänne pula-ajasta, joilloin haluttiin vähän hävikkiä paahtamisessa.

Kukaan maailmassa ei juo tuollaista kahvia kuin suomalaiset.

Eikai närästyksestä mene maha ripulille? Kipu kylläkin oli ylävatsassa, rintojen alla..[/QUOTE]
Sappikivet. Sapen tulehdus.

Yhteistyössä