Kai nämä on nyt niitä liitoskipuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jossu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jossu"

Vieras
minulla on noin 28rv takana ja kivut on jatkunut parin viikon ajan. lenkkeilystä on ihan turha enää haaveilla, pelkkä rauhallinen kävelykin alkaa sattua muutaman kymmenen metrin jälkeen. kipu tuntuu pääasiassa vasemmalla puolella nivusessa tai pari senttiä siitä ylöspäin alamahassa. toisinaan tuntuu kuin koko alamahan etupuolella kiristäisi tosi kipeästi tiukka vanne. ja kipua ei ole silloin, kun istun paikoillani, mutta kun nousen ylös ja lähden käveleen, alkaa heti. välillä kipu tulee askeleen tahtiin ja nimenomaan vasemmalle puolelle aina kun vasen jalka tärähtää maahan. nukun yleensä vasemmalla kyljellä. viime yönä minun piti peitolla topata mahan alunen, ettei se "roiku" itsensä varassa, sattui niin kamalasti..

ensi viikon alussa on lääkärineuvola, siellähän tuo katsoo sitten kohdun suun tilanteenkin ym. mutta on nää aika invalidoisivia nämä kivut!

Siltä se vahvasti kuulostaa.

Mulla meni niin pahaksi, että mulla kesti puoli tuntia kävellä 5 metrin matka vessaan ja puolessa välissä istuin, kun en pystynyt seisomaan niin pitkään. Itkin kivusta ja siitä nöyryytyksen tunteesta, kun aikuinen ihminen ei pääse vessaan vaan on lähes kustava housuun. Mies oli onneksi apuna ja sai mut lopulta raahattua vessan kynnyksen yli.

Seuraavana päivänä sain ajan lääkäriin, mutta lääkäri levitteli käsiään ja sanoi, ettei liitoskivuille valitettavasti voi mitään. Hän ei suostunut myöskään käynnistämään synnytystä joak siis lopettaa (tai ainakin hitosti lieventää) liitoskipuja vaikka viikkoja oli jo 38+5 ja vauva oltiin ultrattu viikko sitten valmiiksi syntymään.

Onneksi synnytys käynnistyi itsestään seuraavana iltana ja kivuista suurin osa jäi sairaalaan. Lopullisesti liitoskivut lakkasivat, kun vauva oli noin 10kk.

Ainoa "lääke" on lepo ja lämpö, joten ota rauhassa.

mulla on aikalailla vastaavia kipuja ja lisäksi särkee istuessa ja kävellessä ihan julmetusti noihin jalkojen välissä oleviin luihin.. Mulla auttoi tosi paljon tukivyö, jota ilman en enää pääse kävelemäänkään (rv25+1 nyt menossa)

Yhteistyössä