Kai se on luovutettava.. mä en tuu laihtumaan...*turhaa marmatusta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ffff"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"ffff"

Vieras
Pituutta 159cm, paino 60,8kg. :( Mulle on täysi mysteeri mikä mua on lihottanut tässä 1-2vuoden aikana.

Ihmettelen todellakin koska ollessani kotona hoitovapaalla herkuttelin ja mässäilin joka päivä silti olin reilusti hoikempi, silloin painoin 54-55kg. Mutta liikuin kyllä paljon. Tein useita kertoja päivässä 4-5km vaunulenkkejä.

Nyt syön kuin hiiri, päivät menee töissä istumatyötä tehden. Liikuntaa ei ehdi eikä jaksa enää illalla harrastaa.

Tänäänkin syönyt: yhden rasvattoman jugurtin, lounaaksi yksi iso peruna ja vähän jauheliha kastiketta kostukkeeksi+lasin rasvatonta maitoa. Välipalaksi rasvatonta rahkaa marjojen kera. Päivällistä en syö oikein koskaan. Iltapalaksi en tiedä vielä mitä söisin.

Oma arvioni on se ettei paino laske koska liikuntaa on liian vähän ja sanokoot mitkä tutkimukset mitä tahansa, niin aivan varmasti noilla e-pillereillä on osuutta asiaan. Siitä se painonnousu alkoi kun aloitin pillerit.

Ei mulla muuta.. masentaa vaan kun olen nyt viikon yrittänyt harrastaa liikuntaa päivittäin(reipasta kävelylenkkiä ja kahvakuulaa) mutta ei oo paino laskenut grammaakaan... :/

[QUOTE="vieras";28147855]testaa jättää ne pillerit pois?[/QUOTE]

Tekisi kyllä mieli kokeilla jättää ne pois.. Jos vaan olisi jokin muu luotettava ehkäisy johon vaihtaa. Ei yhtään passaa tulla raskaaksi nyt...

Älä sentään vielä viikon perusteella luovuta! Liikunnan vaikutukset alkaa näkyä vasta pidemmällä aikavälillä. Sehän ainakin oli iso muutos elämäntavoissasi: ennen liikuit paljon, viime aikoina (ennen tätä viikkoa) et juuri lainkaan. Eli energiantarpeesi on vähentynyt reilusti.

Syötkö tosiaan aina noin vähän? Et mitään karkkeja, sipsejä, pullia, keksejä jne. herkkuja ollenkaan, edes viikonloppuisin? Tai lankea vähällä ruualla eletyn päivän jälkeen illalla popsimaan pinoa voileipiä?

Jos arvelet että syy on pillereissä niin kokeile vaihtaa pillerimerkkiä? Tai harkitse kokonaan muuta ehkäisykeinoa?
Miten olis ehkäisylaastarit tai -kapselit? Kierukka?

Viimeksi muokattu:
Älä sentään vielä viikon perusteella luovuta! Liikunnan vaikutukset alkaa näkyä vasta pidemmällä aikavälillä. Sehän ainakin oli iso muutos elämäntavoissasi: ennen liikuit paljon, viime aikoina (ennen tätä viikkoa) et juuri lainkaan. Eli energiantarpeesi on vähentynyt reilusti.

Syötkö tosiaan aina noin vähän? Et mitään karkkeja, sipsejä, pullia, keksejä jne. herkkuja ollenkaan, edes viikonloppuisin? Tai lankea vähällä ruualla eletyn päivän jälkeen illalla popsimaan pinoa voileipiä?

Jos arvelet että syy on pillereissä niin kokeile vaihtaa pillerimerkkiä? Tai harkitse kokonaan muuta ehkäisykeinoa?

Kyllä viikolla yleensä syön noin vähän. Unohdan syödä ja jatkuva kiirekin on.
Viikonloppuisin yritän kyllä syödä vähän enemmän esim salaattia ruuan kanssa ja aamupalaksi marjoja+rahkaa tai kaurapuuroa. Lauantaina on herkku päivä mutta en siis syö monta eri herkkua. Yleensä lapset haluaa käydä pitsalla tai hampurilaisella.

En tiedä sitten voiko lievä masennus nostaa painoa? En siis syö mitään mielialalääkkeitä.. masennus vaivaa yleensä pimeän aikaan vain...

Syötkö OIKEASTI noin vähän? Et voi saada mitään ravintoaineita tarpeeksi tuolla syömisellä.

Pidä pariviikkoa kirjaa kaikista syömisistäsi ja vie ne sitten ravintoterapeutille. Voit saada hyviä neuvoja.

Tietäis vaan mikä ehkäisy olis sellainen ettei painoa nostais? Meinaa melkeen jokaisessa valmisteessa olla se painonnousu sielä haittavaikutus listalla... Kokeilemallahan sen vasta tietää miten oma keho reagoi.

Mulla siis tällä hetkellä käytössä minipillerit(mini-pill).. Olen kyllä ehkä muutoinkin vaihtamassa ne pois jos vaan tietäis mihin vaihtaa... Cerazette, hormonikierukka eikä microluton sopineet. Kuparikierukkaa en uskalla ottaa kun on muutenkin niin runsaat ja kipeät kuukautiset...
Yhdistelmäpillereitä olen sitten aikalailla omasta tahdosta vältellyt ehkä turhaankin..

Ruokailuajat säännöllisiksi ihan ensialkuun. Saat aineenvaihdunnan käyntiin. Syö riittävästi ja monipuolisesti; hiilareita kohtuudella. Ja todellakaan ei kannata YHDEN VIIKON jälkeen luovuttaa, se on hiton lyhyt aika.

[QUOTE="ffff";28147890]Tekisi kyllä mieli kokeilla jättää ne pois.. Jos vaan olisi jokin muu luotettava ehkäisy johon vaihtaa. Ei yhtään passaa tulla raskaaksi nyt...[/QUOTE]

Aloitin pillerit noin 8kk sitten.tulos +3 kiloa vaikkei elämäntapa ole muuttunut mitenkään.. kohta loppuu laatta enkä uusia ole hakemassa.

Uusimmat

Yhteistyössä