Kaikenlaisia vaatimuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuivero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuivero

Vieras
Tahdon tummaa, vaaleaa, lyhyttä, pitkää, laihaa, lihavaa, isoilla tai pienillä varustettua, fiksua, tyhmää, rikasta, köyhää, kaljua, tuuheaa, hiirulaista, dominaa, machoa, pehmoa... tai edes jonkun!

Onhan se totta, että kaikilla on jonkunlainen mielikuva siitä ihmisestä, jonka haluaisi kumppanikseen, mutta oletteko huomanneet - te, jotka olette parisuhteessa - onko alkuperäinen "listanne" tuossa ihmisessä toteutunut? Varmasti joku ominaisuus, mutta tuskin kaikki??

Kuinka usein olenkaan kuullut (naisten enimmäkseen) toteavan: "Ei "Kalle" ole sitä tyyppiä, jota olin kuvitellut miehekseni, mutta kun opin hänet tuntemaan, en sopivampaa ja rakkaampaa miestä olisi voinut löytää!" Tai että "Olen etsinyt ihan vääränlaista miestä (ja saanut pettyä monesti)"

Onko niin, että monesti olemme kävelleet onnemme ohi, jos joku ihminen ei olekaan vastannut niitä lähinnä ulkoisia "vaatimuksia", joita olemme omassa päässämme kumppaniehdokkaallemme asettaneet?

Miksi pingottaa, etsiä etsimällä sitä "tummaa/vaaleaa, komeaa/kaunista, koulutettua, seurallista ja muottiimme sopivaa" kaksijalkaista, kun harvoin sellaista löytyy, ja jos löytyy, hän ei ole kiinnostunut!?!

Olkaamme avoimia, ei hutkita ennen kuin tutkitaan.

Pitää olla söpö. Hyvin nuori -paljon minua nuorempi. Vaaleampi kuin minä. Hyväkroppainen. Sosiaalinen. Huomaavainen. Käytännöllinen. Uskollinen. Romanttinen tarpeen vaatiessa. Hyvä sängyssä. Seksuaalista vetovoimaa. Herrasmiesmäinen käytös. Tarpeeksi fiksu syvälliseksikin keskusteluseuraksi (kirjaviisautta en enää vaadi). Kaikki kohdat täyttyvät omassa kullassani. Eipä haittaisi, vaikka olisi rikkaampi ja osaisi kokata ;) Nämä eivät kuitenkaan todellakaan ole tärkeitä asioita. Mikä oikeasti olisi toivottavaa, olisi vähempi mustasukkaisuus, mutta eihän koskaan saa aivan kaikkea :)

"Kuinka usein olenkaan kuullut (naisten enimmäkseen) toteavan: "Ei "Kalle" ole sitä tyyppiä, jota olin kuvitellut miehekseni, mutta kun opin hänet tuntemaan, en sopivampaa ja rakkaampaa miestä olisi voinut löytää!" Tai että "Olen etsinyt ihan vääränlaista miestä (ja saanut pettyä monesti)"

Nimimerkki Vanha noita keksi minulle uuden ja sopivan nimimerkin namitäti.
Harmi vain ettei nyt ole yhtään karkkia mutusteltavana.

Tykkään ostaa irtokarkkeja. Saatan vuosia valita pussiini aina saman merkkisiä karkkeja. Sitten innostun kokeilemaan uusia makuja ja ihmettelen miksi olen jymähtänyt aina samoihin. Maailmassa on niin paljon erilaisia makuja.

En ole koskaan etsinyt miestä. Miehet ovat tulleet vastaan huomaamatta.
Surffailin eilen jollakin sivulla ja ajauduin älykkyystestiin. Alkuvalikossa kysyttiin kuinka monta kolmiota näen kuvassa. Vastasin lyhyen miettimisen jälkeen ja ajauduin uuteen valikkoon. Sitten klikkasin sivun pois.

Ei puolison valinta ole älykkyystesti. Sitä vain tekee päätelmiä ja sitten asiat kaatuvat omalla painollaan. Ei me tavis ellit olla niin fiksuja kuin Lenita. Hänellä on tasokas miesmaku. Me muut jäädään vain nauttimaan jämistä.

Puhut ap asiaa. Juuri luin yhtä kirjaa jossa oli juttua tästä samasta aiheesta. Jos ihminen rajaa kumppanin hakunsa liian tiukkoihin raameihin, hän todennäköisesti saa olla sinkku lopun ikäänsä koska kriteerit jotka hän haluaa tämän täyttävät menevät aina joltakin osin pieleen. Pitää olla sen ja sen pituinen, harrastaa sitä ja tätä, olla kotoisin tietyltä alueelta, olla kiiltokuvamaisen komea/kaunis, paino tarkoin harkittu kriteeri jne.

Kukaan ei pysty täyttämään kaikkia vaatimuksia joten jos odottaa löytävänsä kaikki vaatimuksensa täyttävän henkilön, saa odottaa lopun elämäänsä ja vain unelmoida kys. henkilöstä. Kannattaisi miettiä tätä jos sinkkuna haluaa löytää elämänsä kumppanin, ei se ole kiinni kaikista edellämainituista kriteereistä vaan siitä että synkkaa ja kaikki natsaa hyvin yhteen. Se on se kemia katsokaas!

Alkuperäinen kirjoittaja Namitädin kanssa:
Täytelakuja alasti sängyssä...

Lakut nostavat verenpainetta. Minä kävin elokuussa terveystarkastuksessa ja sen jälkeen
olen yrittänyt saada painelukemat alemmas. Nyt mutustelen Daimia. Nappasin äsken
kahvipöydältä. Tässä työpaikassa selvästikin vaikuttaa joku Daim-tyyppi. Sukupuolta en tiedä.
Meitä kun on niin paljon täällä töissä.

Lakua ei kannata myöskään syödä tumman miehen kanssa hiilikellarissa. Vanha rasistivitsi, joka
pitäisi deletoida namutädin muistilokerosta.

Yhdelläkään suomalaisella vaan ei ole näiden kriteerien täyttämää kumppania. Aina on huudeltu millainen kumppanin tulee olla, mutta monellako suomessa on se tumma, sporttinen, komea ja rikas mies. Tai miehillä se kaunis, hyvä perse, isot tissit jne... Aika harvalla loppupeleissä.

Media on luonut ihmisille mallit millainen pitää olla. Nämä ihanteet ovat sitten iskostuneet moneen selkäytimeen ja realiteetti on kadonnut. Voihan sitä tavoitella harhaa, ja loppupeleissä sitten jäädä yksin ihmettelemään.

Ihan hyvä, että on mielikuvia ja "vaatimuksia" siitä, millainen oman kumppanin tulisi olla. On ihan tervettä kuvitella vierelleen se (ulkonäöltäänkin) unelmien mies/nainen. Siis silloin, kun ei suhteessa ole. Kunhan on ns. oikeassa elämässä avomielinen eikä pidä ehdoin tahdoin kiinni niistä unelmamielikuvistaan.

Varsinkin ulkonäkö voi loppupeleissä olla melkein mitä vaan, kunhan luonteet käy yksiin. Kivat tyypit alkavat näyttää aina vaan kivemmilta ajan mittaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joojoototta:
Yhdelläkään suomalaisella vaan ei ole näiden kriteerien täyttämää kumppania. Aina on huudeltu millainen kumppanin tulee olla, mutta monellako suomessa on se tumma, sporttinen, komea ja rikas mies. Tai miehillä se kaunis, hyvä perse, isot tissit jne... Aika harvalla loppupeleissä.

Ketä kiinnostaa tumma ja komea? Pitää olla söpö ja vaalea. Ja mulla on sellainen. Ja ihan omasta takaa isot tissit, hyvä perse ja kauneutta. Repikää siitä :D :D

Ps. On toki muitakin avuja ja vaatimuksia - niin minulla kuin kumppanillakin. Mutta en jos kertoisin niistä, ette voisi enää haukkua minua pinnalliseksi pissikseksi, ja armeliaana ihimsenä suon köyhään elämäänne sen ilon :D :D

Parasta on tehdä vaan lista ominaisuuksista, joita EI HALUA. Jää paljon enemmän valinnanvaraa.

Oma rakas on todellakin ihminen, josta ajattelin, etten ole kiinnostunut "siinä mielessä". Oli väärän värinen/näköinen/kokoinen jne. Mutta niinpä vain yhdessä ollaan. Kasvoin rakastamaan häntä enkä olisi koskaan voinut parempaa ihmistä rinnalleni löytää. Nykyisin on ihan oikean värinen/näköinen/kokoinen, vaikkei mikään ole muuttunutkaan ;)

Kriteerit ovat: Uskollinen, rehellinen ja luotettava. Sen lisäksi pitää olla samaa maata kuin minä. Siinä sellainen punainen viiva, joka erottelee ne jyvät akanoista eikä kellekään jää varaa empiä.

Naisten deitti-ilmoissa asetetaan etsittävän miehen ominaisuuksille mitä ihmeellisimpiä vaatimuksia, mutta lähes 99 % ilmoittajista vaatii mieheltä huumorintajuisuutta. Miksi?

No ehkä siksi, että 99 % naisista on niin naurettavia, että ilman huumorintajua heitä ei kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja tis is hjuumor:
Naisten deitti-ilmoissa asetetaan etsittävän miehen ominaisuuksille mitä ihmeellisimpiä vaatimuksia, mutta lähes 99 % ilmoittajista vaatii mieheltä huumorintajuisuutta. Miksi?

No ehkä siksi, että 99 % naisista on niin naurettavia, että ilman huumorintajua heitä ei kestä.

http://www.epaper.fi/reader/?issue=8346;637188432c42d3549de48f8e68f61313&ni=1

Suosittelen lukemaan kolumnin "Ujot pesuhuoneessa." Luen aina ko. herran pakinan.
t. namitäti

Minulla on päässäni tuollainen "vaatimuslista". Mutta se ei ole mikään sellainen lista, jonka olisin tehnyt siksi, että olisin jotenkin päättänyt vaatia jotain. Vaatimuslista on muodostunut pikemminkin sen myötä, että olen vuosien saatossa oppinut tuntemaan nitseni niin hyvin, että tiedän, minkälaisiin miehiin kykenen ylipäänsä tuntemaan vetoa. Minä en kertakaikkiaan osaa / pysty / kykene ihastumaan mieheen, ellei tämä ole älykäs, komea, hauska ja seksikäs. Nuo ominaisuudet eivät ole sellaisia, jotka olisin valinnut tai päättänyt, niin vaan on. Maailma voi olla pullollaan oikein mukavia miehiä, jotka eivät ole älykkäitä tai komeita ja kaikkea hyvää heille, mutta minulta hei eivät vie jalkoja alta.

"Maailma voi olla pullollaan oikein mukavia miehiä, jotka eivät ole älykkäitä tai komeita ja kaikkea hyvää heille, mutta minulta hei eivät vie jalkoja alta."

Syön vasta nyt lounasta. Ihan hyvää tämä eilen keittämäni keitto on vaikka muuta luulin.
Jalat ovat melko väsyneet. Kyllä täällä töissäkin on komeita miehiä, mutta jalat haluan pitää itselläni.

Kuntosalillani treenaa maan kuuluisin miestanssiryhmä. Pitäisi kai vaihtaa salivuoroja että edes kerran osuisin samaan aikaan. Mutta mitä väliä. Komeita miehiä on aina ollut ja tulee olemaan. Jalat minulta menee alta vain liukkailla keleillä.

Taskussani on taas namia. Nappasin äsken kahvihuoneen pöydältä.

Mulla on kyllä sikapitkä lista asioita, joita vaadin mieheltä, mutta yhtäkään sellaista asiaa en vaadi, mitä en itse täytä!

Eikä nyt kyse ole mistään unelmien prinssin haikailusta vaan siitä, että toivoisin löytäväni kumppanin, jonka elämänarvot ja elämäntyyli eivät ainakaan olisi aivan vastakkaiset kuin itselläni. Ei se oikein auta vaikka mies olisi mikä huipputyyppi ja kemiat toimisivat täydellisesti, jos esimerkiksi minä tahdon ehdottomasti yhteisiä lapsia ja hän ei missään tapauksessa ikinä. Tai jos mies tahtoisi intohimoisesti ulkomaille luomaan uraa, kun itseäni ei kiinnosta poistua kotimaasta edes tallinnanristeilyn vertaa. Tuollaisten mielipide-eroavaisuuksien vuoksihan tulee ero joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin (tai sitten jompikumpi katkeroituu pahasti). Joten miksi turhaan edes alkaa hakata päätä seinään, kun voi vähän suorittaa ennakkokarsintaakin, kenen kelkkaan lähtee?

Yhteistyössä