Kaikesta huolimatta negatiivinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätietoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätietoinen"

Vieras
Kaksi viikkoa olen odotellut menkkojen alkamista viimeisimmän pilleriliuskan jälkeen. Yleensä kestää max 2 päivää. Oireita siihen suuntaan kuitenkin on eli melkoiset alavatsakivut, jomotusta ja kipeitä vihlaisuja. Kokoajan on tunne, että menkat alkavat hetkenä minä hyvänsä, mutta ei kuitenkaan.

Raskauteen viittaavia oireita on myös eli päänsärkyä, mahdoton väsymys,(niin uupunut olo, että hyvä että jaksaa luomet pitää ylhäällä), kuvotusta iltaisin, mielialan vaihtelut,(mies hyppii vähitellen seinälle, kun välillä naurusta vaihtuu lennossa itkuksi,ei tällaistakaan ole ennen ollut) turvonnut olo,(jouluna kuulemma terästynyt hajuaisti, ilmavaivat ja närästys ym. Kuitenkin olen testannut kaksi negaa. En laskisi raskasta oloa edes joulun piikkiin, koska olo on ollut jo yli viikon ennen joulua.

Kuinka pitkään testit voivat näyttää negatiivista, vaikka olisi raskaana? en osaa enää muuta vaihtoehtoa ajatella, kun menkkojen kanssa ei ole koskaan ennen ollut minkäänlaisia ongelmia.

aloin jo vaan pelätä, että entä jos olenkin kuvitellut kaikki nämä oireet turvonneista ja kipeistä rinnoista lähtien ja kaiken syy saattaisikin olla syksyllä todettu ja hoidettu klamydia..se oli ollut piilevänä jo vuosia ja sitten iski kovat vatsakivut.. toki kipu ei nyt ole ihan sitä luokkaa..

No soitin gynelle puhelinajan, jotta saa edes jotain suuntaa antavaa ja ens viikolla on jo aika..jos ei siihen mennessä ole menkat alkaneet ja testi on negatiivinen, multa loppuu keinot...:/

[QUOTE="epätietoinen";22752857]Ja oirelistaan voisi lisätä vielä ummetuksen sekä mahdottoman palelun....

Jos tämä ei ole raskaus..niin mikä on vaihtoehto?[/QUOTE]

VALEraskaus.....;)

[QUOTE="vieras";22751184]Käy yksityisellä otattamassa veritesti josta saat numeerisen hcg-lukeman, ei tarvi tulkita viivoja[/QUOTE]

suosittelen edelleen tätä, varma vastaus

[QUOTE="epätietoinen";22758231]soitin tänään lääkärille, kerroin tilanteen. Lääkäri sanoi, että odottele vaan kyllä ne menkat sieltä vielä tulee.. :/[/QUOTE]

Juu mulle sano lääkäri et oota seuraavaan kiertoon, jossei sittenkää menkkoja niin sit tutkitaan tarkemmin, no viikkoo ennen kuin seuraavien piti alkaa tuli positiivinen raskaustesti, ovulaatio oli ollut pahemman kerran myöhässä..

[QUOTE="epätietoinen";22758287]Lääkäri jolle soitin oli yksityinen eikä nähnyt tarvetta kokeelle..:/[/QUOTE]

Yksityiseen labraan pääsee ilman lähetettäkin, menee ja sanoo minkä testin tarvitsee, ne kertoo tulokset mutta itse pitää tulkita.

Mä tein niin hedelmöityshoitojen aikana kun en halunnut olla epävarma.

No joskus voi tulla kiertohäiriöitä ja menkat jäädä välistä...Syitä on lukemattomia mm. sukupuolitauti, stressi, laihdutus yms yms.Tai sitten vaan on ovulaatio ollut eri ajankohdassa kun on oletettu..

[QUOTE="epätietoinen";22758325]Ok, täytyy sitten vielä tehdä se. Kiitos :)

Mikä tämän kaiken takana voi olla, jos ei raskaus.. Onko muita vaihtoehtoja?[/QUOTE]

jos hcg on alhainen niin valeraskaus, eli haluat raskautta niin paljon korvien välissä että kroppa reagoi r-oireilla = valeraskaus

[QUOTE="epätietoinen";22758231]soitin tänään lääkärille, kerroin tilanteen. Lääkäri sanoi, että odottele vaan kyllä ne menkat sieltä vielä tulee.. :/[/QUOTE]

Kenties epäpätevä lääkäri? :/ Itselläni raskaus näkyi testissä vasta rv6+1 molemmista, nuoremmasta vasta tk:n testillä.

No periaatteessa jos olet oikein syönyt pillereitä niin eihän sulla pitäisi olla ovulaatiota lainkaan. Aloititko uuden liuskan sillon viikko sitten kun sun piti vai et? Sekin vaikuttaa.

en ole ainakaan tietoisesti toivonut raskautta, huolestuin vain, kun ei menkat alkaneet.

sukupuolitautiakin pelkäsin, mutta käsittääkseni niissä ei ole oireena esim turvonneet ja kipeät rinnat, väsymys? toki jos tämä osuus on sitten mielikuvitukseni tuottamaa...

On se hankalaa...:) eiköhän joskus selviä..

söin kyllä pillereitä, mutta silti menkat ovat aina tulleet ajallaan. kaikkia en ehkä ihan ajallaan ole ottanut. 5 v olen syönyt samalla lailla, eikä ole ollut mitään ongelmia.

en sitten sen taukoviikon jälkeen aloittanut uutta liuskaa, kun odottelin että menkat alkais, kun se tunne kokoajan oli. Oli ilmeisesti väärin olla ottamatta, mutta näin tein.. pitäisikö vaan alkaa syömään uudelleen..

Tein vielä testin, negatiivinen. Alan kallistumaan klamydian kannalle, vatsa/selkäpoltot ovat melkoiset, ei menkkoja, ei raskautta.

Mietin tuossa että voiko olla valeraskaus, mutta päädyin siihen, että ennemminkin oireet ovat saaneet minut miettimään raskautta, ei niin että mietin raskautta ja saan sitten oireita.

En tiedä sitten mitä enää ajatella. Mies joutuu kyllä munista hirteen jos kyseessä on sukupuolitauti. Mutta voiko sekään olla syy, kun ei ole minkäänlaisia vuotoja..vain vatsa/selkäkipu,väsymys,rinnat kipeät,mielialamuutokset,palelu..

Ensi viikolle on gyne aika.. ei täällä jumalanselän takana apua saa nopeasti vaikka kuinka toivoisi.

No niin, selvisihän se sitten miksi menkat myöhässä ja kovat kivut. 7 cm kokoinen kysta vasemmassa munasarjassa. Nyt sitten pitäisi odotella 4 kk keltarauhashormooni kuurin kanssa josko lähtisi itsestään tai sitten leikataan. Kokoajan vain juilii inhottavasti ja paras olo on seistessä.. No tee siinä sitten istumatyötä..:/

Onko epälojaalia hakea sairaslomaa, kun tuottaa vaikeuksia tuo istuminen? On aina kovin korkea kynnys lähteä sille tielle, kun mikään syy ei tunnu olevan tarpeeksi hyvä.

Yhteistyössä