Kaikkea ne lapset keksii.... Saako vessanpöntön kanteen jotain "lukkoa" jostain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aatamin akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aatamin akka

Aktiivinen jäsen
29.06.2010
5 917
0
36
Meidän 1,5v kun on alkanut juoda vessanpöntöstä heti kun silmä välttää. :x Tai siis yrittää. Ottaa leikkikeittiöstä mukin ja lähtee vessanpöntöstä kauhomaan vettä. Saako mistään mitään "lukkoa" tuohon kanteen kun tyttö kuitenkin itse yltää ovenkahvaan ja vessaan menoa ei voi mitenkään estää?

Laita tosiaankin säppi oveen tai vessanovenkahva väärinpäin (ovi avautuu kahvaa nostamalla, ei painamalla alaspäin) ja tarjoa lapselle tarpeeksi raikasta vettä. Anna vaikka joku kannu, josta voi kauhoa mukiinsa.

Tuota kahvan kääntämistä minäkin olin ehdottamassa. Meillä se ainakin toimi. Huomasin muuten, että meillä on vieläkin kaikki kahvat käännettynä, vaikka tuo 3-vuotias on jo aika pitkään osannut ne avata. :) Niihin on jo niin tottunut.

Kiitos tästä piristyksestä :D

Mä jo arvasin, että joku käsittää tuon jotenkin väärin. Jos lapsi siis tykkää lotrata vedellä, niin pistä vaikka kylppäriin joku pesuvati, jossa on puhdasta vettä (ei pöntöstä) ja anna siitä kauhoa ja vaikka juodakin, jos mieli tekee. Voi se vesikannukin olla ok leikkeihin, mutta vaarana, että se kaatuu lastenhuoneen lattialle tai muualle.

Mä jo arvasin, että joku käsittää tuon jotenkin väärin. Jos lapsi siis tykkää lotrata vedellä, niin pistä vaikka kylppäriin joku pesuvati, jossa on puhdasta vettä (ei pöntöstä) ja anna siitä kauhoa ja vaikka juodakin, jos mieli tekee. Voi se vesikannukin olla ok leikkeihin, mutta vaarana, että se kaatuu lastenhuoneen lattialle tai muualle.

Mä jotenkin näin sieluni silmin miten lapsi miettii päänsä puhki: "Hmm...Kauhea jano, mistä saisin vettä? Tittidii, vessastahan tietenkin?" :laugh:

Ei mutta siis tosiaan tekee tuota esim. suihkussa ollessa jolloin hänellä on ties kuinka monta kippoa ja kuppia joilla ottaa puhdasta vettä. :) Ei tuohon taida muu auttaa kuin laittaa pönttöön tai oveen joku lukko.

Yhteistyössä