Kaikki alkoi siitä kun hogasin sörkän nakit tuolla jääkaapissa.... *turha*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
"hmm... paistaisinko nämä... ei kun teen kastikkeen!"

Lorauttelin vahvalla otteella kermaa nakinpalojen ja sipulin sekaan, maustoin... "nyt lopettakaa sen kaapin tyhjentäminen, kaikki kipot nyt heti takaisin sinne!" ja hups, rysäytin nakkikastikkeeseen puoli pussillista provencen yrttejä..

Kastike oli aika luirua joten ajattelin jospa raastan sekaan naapurilta saatuja oman maan porkkanoita joita tuntuu vaan riittävän ja riittävän tuolla kaapissa vaikka mitä tekis ja johonkinhan ne täytyy käyttää.

No nyt tuli sitten sellanen fiilis että "nakkikastiketta porkkanaraasteella?!?" :x

Samalla tajusin makaronipussin kaapissa ja sain erinomaisen idean. Makaroonilaatikkoa!

Niinpä jäähdyttelin kastikkeen ja keitin makaroonit, sekoitin ne ja munia joukkoon. Poika kolme vee raastoi juustoa, josta tarjosi 1/3 pikkusiskolle, söi itse 1/3 ja se viimeinen pikku keko juustoa sitten jäi käytettäväksi ruuan päälle... Oli ihan pakko itse raastaa vähän lisää.

No, tuolla se on uunissa koko mössö :p Kohta valmista.

Siinä sivussa tein sitten juustokakulle eilisestä lesepuurosta ja piimästä ja munista pohjan kun en raatsinut heittää roskiin......

Mulla on aivan tajuttoman hieno fiilis että edes ruuanlaiton suhteen, mä saan tehtyä asiat alusta loppuun asti vaikka sovellankin kaikkea siinä välissä. Muuten kun tuntuu ettei ikinä ykskään proggis hoidu sinne loppuun.. Tässä tietty on hyvä porkkana se, että meidän perheen tarvitsee syödä, enkä mä kyllä suostu syömään pahaa ruokaa eli itsehän se on tehtävä tai sitten tilattava pizza naapurista :D

• Tykkää
Reactions: idunnor
Tää on kanssa hyvää: kaurapuuro ja sinne sekaan tuollainen ja paketti pätkittyjä nakkeja:
819191_300x255.jpg

• Tykkää
Reactions: Kerpele
Mä tykkään laittaa usein ruokaa oikein hyvistä raaka-aineista, mutta olen myös sitä mieltä, että kaappiin jääneet tarvikkeet pitää käyttää, jos eivät ole pahaksi menneet, ruoan heittäminen pois on suorastaan "synti"! Minusta olit siis varsin kekseliäs ruokaa laittaessasi ja käyttäessäsi sitä, mitä on saatavilla!

Just syötiin ja oli kyllä tosi hyvää :p Vähän jäi suolattomaksi kun en nakkien takia uskaltanut lisätä hirveesti suolaa mutta jokainen voi sitten omalle lautaselleen ripautella. Ja parempi lapsille tuollainen vähäsuolainen :saint:

[QUOTE="Kotikokki";24809426]Mä tykkään laittaa usein ruokaa oikein hyvistä raaka-aineista, mutta olen myös sitä mieltä, että kaappiin jääneet tarvikkeet pitää käyttää, jos eivät ole pahaksi menneet, ruoan heittäminen pois on suorastaan "synti"! Minusta olit siis varsin kekseliäs ruokaa laittaessasi ja käyttäessäsi sitä, mitä on saatavilla![/QUOTE]

Mä saan jonkun ihmeellisen henkisen tyydytyksen aina kun keksin jostain jämistä tai ylimääräsistä jotain hyvää :D

• Tykkää
Reactions: chef
Mä saan jonkun ihmeellisen henkisen tyydytyksen aina kun keksin jostain jämistä tai ylimääräsistä jotain hyvää :D

Kiva, että loota maistui! Mulla on vähän sama juttu! Just kehitin jonkun jutun tässä yksi päivä, ja sanoin miehellekin, että "enkös mä ole aika hyvä kehittämään ruokaa jämistä?" Totesi, että olen, eivät onneksi (hän ja lapset) osaa narrata, jos eivät tykkää..

[QUOTE="Kotikokki";24809639]Kiva, että loota maistui! Mulla on vähän sama juttu! Just kehitin jonkun jutun tässä yksi päivä, ja sanoin miehellekin, että "enkös mä ole aika hyvä kehittämään ruokaa jämistä?" Totesi, että olen, eivät onneksi (hän ja lapset) osaa narrata, jos eivät tykkää..[/QUOTE]

Meillä oikeastaan ainoa mikä ei maistu, on kaali :/ Siis tyttö ei vaan suostu sitä syömään. Muuten tuntuu että perheelle uppoaa nekin ruuat mitkä ei ole mun mieleen..

Yhteistyössä