Kaikki asiat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meah

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
15 236
1
36
Hevonkuusen viimeinen pellonkulma.
-Mun vauva menee kesällä uimakouluun, ja syksyllä esikouluun. Kohta sille pitää ostaa kännykkä, ja herätyskello, ja sitten jo varmaan kortonkejakin, ja voi jessus että tuntuu vanhalle.

-Juhlamokka on muuten helvetin pahaa. Varsinkin jos se on seissyt 3 tuntia termarissa.

-Miksi kukaan ei siivoa täällä, tehkää joku jotain. Tuokaa raivaustraktori, tää läävä näyttää siltä kuin joku sotajoukko olisi marssinut tästä läpi.

-Potkikaa mut ompelemaan ja silittämään kirppisvaatteita, eihän tästä tule mitään kun menee taas kahvikupin kanssa koneella koko aamu.

-Mitä tekisit tilanteessa, kun et muista koska kengittäjä tulee, soittaisitko sille, vai ihmettelisitkö vaan ja päivystäisit viikkotolkulla keittiön ikkunassa käymättä suihkussa, kusella tai kaupassa?

-Miksi aina silloin sataa, kun nurmikon pituus alkaa olla sitä luokkaa, että pienimmille pitää laittaa töpselihatut löytääkseen ne pihalta?

--------------------------------
Eiköhän ne siinä olleet ne tärkeimmät, nyt ei tartte tehdä montaa aloitusta. Huh, kun helpotti.

-Meillä myös poika menee uimakouluun nyt parin viikon päästä ja syksyllä eskariin.
-Juhlamokka on hyvää,kaikki kahvit pahoja jos seisseet kauan olkoot sitten pannussa tai termarissa.
-Siivota tarttis,raivaustraktoria ei onneksi vielä tarvita.
-Kengittäjää ei onneksi tarvita.
-Nurmikko onneksi juuri leikattu.

Mä kin ihmettelen, miksi kukaan ei siivoa meillä. Toisaalta täällä on nyt aika hyvässä kondiksessa jutu, mutta loppurutistus pitäis suorittaa ja ennenkaikkea tää pöytäö siivota ja tehdä paperityöt pois, kun tästä taas lähden viikonlopuksi pois.
Kengittäjälle mä kyllä soittaisin, josta tulikin mieleeni, pitäisiköhän hevonen kengittää välillä? Jos vaikka kävis kesällä oikein ajamassa sen kanssa...Tuota pitääkin pohtia!

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä unohdinkin kuitenkin yhden asian.

Kuuluukohan Kelan vaimmaistukihakemuksen näkyä tuolla omissa tiedoissa kun sinne kirjautuu, vai onko ne vaan hukannut mun paperit ja siksi ei näy, ja näinköhän mä pilaan päiväni ihan totallisesti jos soitan sinne ja kysyn asiasta... On se vaikeeta.

Kenelle se vammaistuki tulee? Sulle vai sun lapselle? Jos se on sun lapselle niin et näe sitä omista tiedoistasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kengittäjät ei ensinnäkään tule koskaan sillon kun lupaavat....

Päivystät viikon ja se tulee kuitenkin just silloin kun olet suihkussa, niin että käy vaan suosista heti :D

No kun tuo kyllä tulee kun on luvannut. (Tai no, max. tunnin myöhässä.)
Mutta kun mä en vaan muista, mikä päivä me ollaan sovittu. Koska ei kai kukaan voi muistaa mitä on joskus 7-8 viikkoa sitten sovittu, jos on niin järkijättö, ettei kirjoita ylös.
Ja puhelimella sitä ei saa koskaan kiinni silloin kun tarttis.

Kuuluukohan Kelan vaimmaistukihakemuksen näkyä tuolla omissa tiedoissa kun sinne kirjautuu, vai onko ne vaan hukannut mun paperit ja siksi ei näy, ja näinköhän mä pilaan päiväni ihan totallisesti jos soitan sinne ja kysyn asiasta... On se vaikeeta.

Kenelle se vammaistuki tulee? Sulle vai sun lapselle? Jos se on sun lapselle niin et näe sitä omista tiedoistasi.

Ja lapselle siis tulee. Tai no mulle tulee, mutta lapsi on se muka-vammainen. Kiitos infosta, mun täytyy siis sittenkin ehkä soittaa sinne, vaikka se soittaminenkin on aina ihan niin syvältä, että sinne ei aurinko paista eikä kuu kumota.

:D Se on kyllä hullu juttu että oman lapsensa Kela asioita ei saa tarkistettua netistä.

Ja MEIDÄN kengittäjä ei tule koskaan silloin kun on sovittu :/ Mutta on huippuhyvä ja nopea sitten kun tulee :)
Niitä on kai liian vähän täälläpäin ja liikaa töitä.

Ja lapselle siis tulee. Tai no mulle tulee, mutta lapsi on se muka-vammainen. Kiitos infosta, mun täytyy siis sittenkin ehkä soittaa sinne, vaikka se soittaminenkin on aina ihan niin syvältä, että sinne ei aurinko paista eikä kuu kumota.

Se Kelaan soittaminen muuten on ihan syvältä. Viimeksi kun yritin, niin kuuntelin kymmenen minuuttia sitä "olette jonossa, odottakaa hetkinen" pälätystä. Enkä päässyt siltikään läpi. :headwall:

:D Se on kyllä hullu juttu että oman lapsensa Kela asioita ei saa tarkistettua netistä.

Ja MEIDÄN kengittäjä ei tule koskaan silloin kun on sovittu :/ Mutta on huippuhyvä ja nopea sitten kun tulee :)
Niitä on kai liian vähän täälläpäin ja liikaa töitä.

Toi on muuten sama ongelma ihan joka puolella.
Pitäisköhän kouluttautua kengittäjäksi...?

Mä olen vasta hiljattain (tutustuttani paikallisiin hevosihmisiin) tajunnut, kuinka tuuri on käynyt.
Useampaankin kertaan on kysytty, että: "Mitä häh, tuleeko se siis sinä päivänä, kun on luvannut? Ja kengät pysyy yli 3 viikkoa kiinni? Eikö se siis tosiaan hakkaa hevosia, siis muka ollenkaan? Ottaako se uusia asiakkaita?"

En mä aikaisemmin edes tiennyt, että lähes kaikki kengittäjät jättää tulematta, tai jos tulevat, niin mätkivät viilalla perseelle minkä kiroilulta ehtivät.

:o
Eikä?!? Onneksi en ole tuollaisiin kengittäjiin törmännyt.
Yks on jota hepo ei sietänyt ja siksi että hais niin kovasti tupakalle.

Mä olen kanssa ollu ihan :o
Mutta niin paljon viime aikoina näitä kuullut, että kai se on uskottava.

Ja tästä syystä ne vähät asiansa osaavat ja asialliset painaa sitten duunia ihan hulluna, eikä kalenteriin mahdu yhden yhtä uutta asiakasta.

Yhteistyössä