Hae Anna.fi-sivustolta

Kaikki eivät vielä näe muodon tuolle puolen

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Awa*, 22.12.2009.

1. mun mielipide Vierailija

Sielunsuunnitelmassa on kaikki jokaista hengenvetoa myöten. Näin uskon, jokaisella hengenvedolla tarkoitetaan elinpäivien mittaa vuosissa, kuukausissa ja päivissä. Yhden kerran on sydämeni pysähtynyt ja kaksi kertaa olen ollut läheltä piti tilanteessa. Näinkin voidaan ajatella että elämäni jatkui koska päivät eivät vielä olleet täynnä. Sielunsuunnitelmasta voidaan poiketa, koska ihmiselle on annettu vapaa tahto vaikuttaa omaan elämänkulkuunsa. Vapaalla tahdolla voidaan tehdä pahaa myös omalle itselleen.

Tuolla jossain vähän aiemmin väitellään Awan sanomasta ettei toisia ole lupa muuttaa ja unohdetaan Awan sanomasta sana toisia. Ei meillä siihen oikeuksia ole annettu, vaikka moni yrittääkin kovasti muokata muita itsensä kaltaiseksi, oman suurenmoisen mielipiteensä ihanaksi kaiuksi. Näilläkin palstoilla on useampi saatu tylyttämällä poistumaan piinamalla, loukkaamalla ja yrittämällä häpäistä kaikkea sitä mitä he ovat eskusteluissaan edustaneet ja arvostaneet. Oikeus omaan minuuteen ja mielipiteeseen on jokaisella, eikä sitä oikeutta ole kellään oikeutta viedä pois. Mielipiteen muodostamisen vapautta yritetään kovasti rajoittaa, sen huomaa nopeasti kun lukee pitempiä ketjuja. Ihmisen fyysinen ja psyykkinen koskemattomuus on turvattu laissa ja sen lain alla meidän jokaisen pitäisi omaa tahtoamme toteuttaa.

En ymmärrä teidän vaikuttimianne hyökkäillä nyt Awaa kohtaan. Eikö teille riitä hänen tapansa elää omaa elämäänsä omien uskomuksiensa keralla. Mistä kukaan teistä varmasti tietää mihin tarpeeseen hän on oman habituksensa muodostanut. Tahto löytää toisen ajattelutavasta erhettä on niin voimakas etten voi välttyä (ehkä harhaiselta) ajatukselta yrityksestä hoitaa itsessä olevaa erhettä tai tyytymättömyyttä/pettymystä omaan itse muodostettuun maailmankuvaan olevaisuudesta.

Kuinka moni teistä tyytyisi vuosikausia tilanteeseen, jossa aika ajoin pulpahtaa tiukka ruotiminen jokaisesta käyttämästänne sanasta ja rivienvälistä muka luetusta kerronnasta. Kuinka moni teistä saa kiksejä vain siitä että näin saa toiselle aiheuttaa pahaa mieltä. Mitkä ovat ne vaikuttimet jolla toisia kohtaan hyökätään, se on vuosien varrella jäänyt minulle mysteerioksi. Ehkä te älykkäät olette löytäneet viisastenkiven ja jos olette niin pitääkö se käyttää kivittämällä sellainen keskustelija joka ei mielestänne ole sitä vielä löytänyt ja rakentaa itseään uskomalla ylösnousseisiin mestareihin. Viisauttakin voisi käyttää älykkäästi, näin olen kuullut.

2. Olen samaa mieltä Vierailija

että sielunsuunnitelmassa on kaikki jokaista hengenvetoa myöten. Uskon että maailman energiat ja sen lineaarinen jatkumo jatkuvat niistä aineksista jonka kunkin meidän karma on tänne yhdessä muovannut. Kun päätämme syntyä johonkin kohtaan tätä aikajatkumoa otamme sen jatkumon syntymähetken minuudentunteen ja elämänlinjan tapahtumat toteutettavaksi.
    Sielusuunnitelma on siinä että voimme keskenämme ennen syntymistä valita meille sopivimman hetken syntyä saadaksemme elämän josta hyödymme eniten oman kasvumme kannalta ja jos niin haluamme, myös ollaksemme muille mahdollisimman sopiva apu heidän tiellään.
    Sielunsopimuksiin ja suunnitelmiin kuuluu myös että voimme valita mukaamme sellaisia muita sieluja jotka auttavat myös meitä toteuttamaan omia tavoitteitamme jos olemme yrittämässä muuttaa jatkumon tapahtumia esim. korkempaan muotoon tai peräti yrittämässä pois koko kierrosta. Mikei muihinkin tapahtumiin.
    Apuja voidaan ja usein tarvitaankin myös ihan siihen peruselämän läpiviemiseen ja siinä jaksamiseen.
    Joillakin elämä ja sielun tila on siinä mallissa että vaikka eläisi vain sielunsuunnitelman mukaan, se veisi itsessään jo korkemmalle tasolle. Ilman sen kummempia ponnisteluja.

Näissä karmanasioissahan kun ei minun mielestäni ole pelkästään kyse siitä että sitä saat mitä muille teit vaan kyse on myös pelkästä kokemuksesta koska olemme kehittyviä sieluja joiden on tarkoitus joskus myöhemmin olla "enkeleitä korkeampia" kuten ortodoksit myös uskovat. Eli emme ole täällä siksi että olisimme alunperin pahoja ja siitä pitäisi päästä pois vaan koska meillä jostain syystä on mahdollisuus tulla tiedostaviksi ja ymmärtääkseni muita samaan auttaviksi henkiolennoiksi. Ja ties mitä muuta jota en vielä osaa ajatella.

Kuten "mun mielipide" sanoi niin olen samaa mieltä että vapaalla tahdolla voidaan aiheuttaa pahaa myös itselle. Väistämättä sitä myös teemmekin aina välillä samoin kuin muut tekevät meille ja me muille. Annammeko kokemusten rakentaa meitä vai pahentaa, se sitten riippuu sielumme sopimuksista yms.
    Minua tosin hiukan häiritsee että joku tulee ketjuun puhuttelemaan ihmisiä monikossa, TE muodossa. Tällä kertaa siis "mun mielipide". Onko todellakin tarkoitus ettei keskustelupalstalla saa keskustella ja jopa väitellä silloin kun joku tekee aloituksen? No eipä tietenkään. Jos joukkoon eksyy joku joka tahtoo halventaa, ei ole oikein kohdistaa sanojaan kaikille ja nujertaa näin foorumin keskusteluja.

Lausuma:
    "En ymmärrä teidän vaikuttimianne hyökkäillä nyt Awaa kohtaan. Eikö teille riitä hänen tapansa elää omaa elämäänsä omien uskomuksiensa keralla."

sopisi jos joku menisi vaikka Awan kotiin sanomaan miten hänen ei pidä uskoa, tai vaatimaan tämän ketjun avaukseen vastauksia muihinkin Awan avaamiin ketjuihin. Silloin kyse olisi häirinnästä ja vainoamisesta. Nyt Awa saa aivan vapaasti ajatella mitä haluaa ja on ihan kiva jos selventää kysyjille mielenkiintoa herättäneitä ajatuksiaan. Vastaaminen voisi avartaa Awankin ajatuksia niin, että hän pystyisi sanomaan eritavalla ajatteleville muutakin kuin että ovat pahoja jotka häntä koskettavat. Tuon toisten pahaksi sanomisen Awa osaa muutenkin kuten myös toisten uskon lyttäämisen, joten kun tulee jollekin avuksi, saattaa tietämättään vain vahvistaa autettavan tuomitsevaa ja avutonta puolta. Avuttomuutta on nimittäin sekin jos ei osaa muuta kuin tuomita, hyökätä ja uhriutua.

Minusta jokaisella täällä keskustelleella on ollut oikeus keskusteluunsa. Yksi lyhyesti toteava nimimerkki minusta yrittää vähän halventaa, mutta jos kyse on osaamattomuudesta ja opettelusta, on jokaisella oikeus opetella keskustelutaitoa johon kuuluu myös arvostus ja hyvät tavat. Eritysesti internetkeskustelu vaatii omansalaista opettelua
    joten eiköhän hyvän keskusteluketjun väki kestä yhtä oppilastakin. Tiedä miten hyvä ajattelija ja keskustelija hänestäkin vielä kehittyy.

3. *wink* Vierailija

Saatan toistaa asioita, joita "Olen samaa mieltä" jo mainitsi, mutta kirjoitanpa kuitenkin.

Oikeus on myös eriäviin mielipiteisiin ja niiden esittämiseen. Miten ihmeessä koet, että tässä yritettäisiin viedä joltakulta minuutta pois? Selitä, ole hyvä.

Millaisesta keskustelupalstasta sinä pitäisit? Sellaisesta, jossa kirjoitellaan vain ja ainoastaan myötäileviä vastauksia?

Luepa ketju uudestaan läpi, vaikkapa ajatuksella tällä kertaa. Tässä on toistakymmentä kertaa vaikuttimia kerrottu.

Awa* ei elä vain omaa elämäänsä omien uskomustensa kanssa. Hän itse päätti tuoda ne julki keskustelupalstalla.

Itseään ja sanojaan voi jokainen puolustaa, jos katsoo siihen olevan aihetta. Asiansa voi myös esittää siten, että ei jää epäselvyyksiä. Väärinkäsitykset voi itse korjata.
    Jos tähän ei pysty tai sitä ei halua tehdä, saa syyttää vain itseään.

Onko mielestäsi älykkäämpää julistaa suurina totuuksina uskomuksia, jotka ovat olemassa vain omassa mielessä
    - vai kyseenalaistaa ne uskomukset, jos näkee niissä jotain outoa ja selvittää asioita, joita ei ymmärrä?

Tämä ei nyt siis koske ainoastaan Awa*:aa tai tätä ketjua, vaan jokaista mille tahansa keskustelupalstalle osallistujaa, oli sitten kyseessä aihe kuin aihe.

4. Eli Vierailija

Jos on Awan kanssa eri mieltä niin se on hyökkäilyä? Ja satun tietämään, että Awa itse on hyökkäillyt toisia kohtaan jopa sähköpostilla ja tekstiviesteillä. Ja miten se kuukausia kestänyt ruikutus Pallon puolella "kun eräät eivät anna anteeksi". Hyökkäilyä ja kiusausta ja toisten energian hyväksikäyttöä. Omalla käytöksellä vaikuttaa aika paljon miten toiset sinuun suhtautuu. Joitakin ärsyttää myös se julistaminen miten asiat on näin, ja sitten kun aletaan kysellä, niin sitten kierrellään ja kaarrellaan tosiaan niinkuin poliitikot niinkuin joku sanoi. Ja väitetään toisten "hyökkäilevän", kun halutaan suoraa vastausta.

5. Kyllä Vierailija

6. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eli: "Ja satun tietämään, että Awa itse on hyökkäillyt toisia kohtaan jopa sähköpostilla ja tekstiviesteillä."

Kahdelle entiselle ystävälleni olen lähettänyt tekstiviesteinä (toiselle kolme ja toiselle kaksi) kysymyksiä ja tietoja liittyen olotilaani. Nyt on sitten käynyt niin, että nämä kaksi Kristallipallon vakkaria ovat levitelleet antamiani, luottamuksellisia tietoja minusta ulkopuolisille. :O

Last edited: 12.02.2010
  7. kaisu Vierailija

Jokaisella on oikeus käsittää totuus niillä edellytyksillä mitä hänellä on olemassa.

8. eihän :O Vierailija

Awa, kukaan ei antanut tietoja olotilastasi vaan kun itse levitit tietoa siitä kuinka ystäväsi eivät enää vastaa yksitysielämässä s-posteihisi ja soittoihisi niin korjasivat asian kertomalla kuinka ovat vastanneet.
    Tätä olen seurannut sinussa ja eräässä toisessa korkeasti henkisessä miten sumeilematta asiat väännetään päinvastaiseksi.
    Kun suurin osa kuitenkin tietää kenestä puhut niin onko korkeasti henkistä myöskään tuoda seuraavanlaista vihjailua yleiselle keskustelufoorumille:
    "Nyt on sitten käynyt niin, että nämä kaksi Kristallipallon vakkaria ovat levitelleet antamiani, luottamuksellisia tietoja minusta ulkopuolisille? :O"
    Varsinkin kun niin moni on jo kauniisti tuonut esille ettet havainnoi ihan oikein mitä tapahtuu ja mitä on sanottu tai varsinkin mitä itse teet.
    Tarkoittaako kysymysmerkki lauseesi perässä että voit myöhemmin vedota että se oli kysymys? Tuo lauserakenne ei ole kysymys vaan väite. Edes kysymyksenä se ei kuulu kuulu yleiselle keskustelupalstalle. Ei vaikka olisit kysynyt sen asianomaisilta täällä koska aihe ei kuulu yleiselle keskustelupalstalle.

Voisi olla hyvä oppia ettei tartu jokaiseen provoon joka eteesi tulee. Ainakin nuo täysin alkeelliset kuten "Eli" ja ehkä saman kirjoittajan "kyllä" kommentit olisit voinut jo ohittaa.
    Osaathan sinä ohittaa ihan asiallisetkin kysymykset.

9. myötatuntoa Vierailija

Joidenkin vuoksi on siis tehnyt väärin kun on kerjännyt anteeksiantoa. Voi mihin emämunauksen ihminen voikaan sortua. Viestintä salaisuus on olemassa ja kyseenalaistaa nämä "ystävät".

10. eihän :O Vierailija

Se on totta. Yleiset soveliaisuustavat ja kunnianloukkaussäädökset koskevat kuitenkin jokaista.
    Henkilökohtaiset totuudet jotka rikkovat näitä tapoja ja säädöksiä, voi esittää muualla kuin internetin keskustelupalstalla.

11. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Vaihdoin kysymysmerkin pisteeksi.

12. kaisu Vierailija

Tapelkaa nyt kunnolla niin riita valmistuu eikä sitä tarvitse vuosikausia pitää kytevänä tulehduspesäkkeenä.

13. myötätuntoa myös Vierailija

mutta silti. ei anteeksiantoa tarvinne kerjätä julkisella palstalla, jos ja kun on yksityiset yhteystiedot saanut. silloin se muuttuu mustamaalaukseksi anteeksipyynnön kohdetta vastaan. tällöin ottaa tietoisen riskin siitä että kohde itsekin puolustautuu julkisesti.

14. Hmm Vierailija

Oli miten oli, pysytään nyt kuitenkin aiheessa.

15. Sekö Vierailija

oli ainoa virheesi? Etkö huomaanut ettei se kuulunut edes kysymyksenä yleiselle keskustelupalstalle. Puhumattakaan väitteenä.

Tuoko on aito oikea ymmärryskykysi taso? Vai feikkaatko? Vai vaikuttaako 10D taso noin?

Jos minulla olisi ollut sinunlaisesi ystävä toteaisin vain että mihin vihollisia tarvitaan kun on sinunlaisesi ystävä :O

16. Kannatetaan Vierailija

Tuo sivuasia tuli jo käsiteltyä eikä vatkominen hyödytä ketään.

17. Kannatetaan Vierailija

alkuperäiseen asiaan mennäkseni niin lause "kaikki eivät näe muodon tuolle puolen" tarkoittaa, että kun me nyt tällä maakaudella olemme harjoittelemassa ns. muotoa eli mielikuvituksemme on kehittynyt niin, että se riittää rakentamaan kaiken näköistä materiasta, luomalla niistä ensin mielikuvia jonka pohjalta rakentaminen onnistuu, esim siltojen, avaruusaluksien kauniin puutarhan yms. niin jotkut ovat kehittyneet jo täällä niin pitkälle että pystyvät ajattelullaan ja mielikuvituksellaan seuraavan tason juttuihin, esim. saamaan elämää niihin mielikuvituksella luotuihin ajatusrakennelmiin kun nyt saadaan vain valmis elämä siirrettyä eri muotoon ja ympäristöön kuten vaikka puutarhaa perustettaessa saadaan erilaisia kukkarykelmiä tuomalla muualta yhteen ja sillä tavalla kaunis puutarha aikaiseksi mutta itse kukkaa ei pystytä luomaan. Sellainen on siis mahdollista tulevaisuudessa.

Aloituksen sanoma siis oli että kaikki eivät tällä maatasolla (3D) pysty muuta kuin tuohon muotoon laittamiseen ja muuttamiseen nykyisellä ajatus ja mielikuvituskyvyllän.

18. ... Vierailija

Miten awa vastaat tähän?

19. oli vähän hämärä loppu.

20. Kannatetaan Vierailija

Kannattako tuota nyt jatkuvasti kysyä? Eiköhän ole käynyt selväksi ettei vastaa? Tuo menee jo vastauksen vaatimiseksi jos koko ajan kysytään? Jokainen valitsee itse vastaako eikä Awa ole vastannut.
    täällä voi keskustella muutkin keskenään vaikka kulloinenkin ap. ei siihen kykenisikään.

21. Alitettu muoto Vierailija

Eikös tässä juuri taas yleistetä???? Onko vaikea pysyä asiassa vai ainako on mentävä henkilökohtaisuuksiin, kun ei tajuta muodon tuomaa energioiden työtä muulla tavalla??? Jotenkin se on kyllä ymmärrettävää näissä piireissä, koska täällä ei näemmä ole yhtään henkisesti tietoista ihmistä.

22. eihän :O Vierailija

Heippa, "alitettu muoto". Olen aidosti ollut kiinnostunut muutamasta korkeasti henkisestä jotka ovat itse kertoneet sitä olevansa. Niitä ei montaa maapallolla ole kuten juuri luin tuolla edellä ja kuten ovat itsekin kertoneet, joten eikö ole luonnollista että tämä kehittymistyyli kiinnostaa. Sehän saattaa olla minunkin edessäni joskus jos en putoa kokonaan junasta.

Mutta kyllä minua kiinnostaa sekin että mitä tarkoitit yleistämisellä? En sanonut että kaikki henkiset täällä vaan eräät. Olisi liian osoittelevaa sanoa montako eikä edes asiallista mutta eräät on juuri sopiva ilmaisemaan että heitä on. Silloin ei yleistä eikä osoita ketään sormella. Tässä kohden sisällytin Awan tähän koska hän otti itse esille asian josta tiedän että oli taas aivan nurinniskoin esitetty ja tuli näin ikäänkuin esimerkiksi siitä mitä tarkoitan.

Haluatko sinä selventää mitä tarkoitat sanomalla:
    "ainako on mentävä henkilökohtaisuuksiin, kun ei tajuta muodon tuomaa energioiden työtä muulla tavalla???"

Tuota samaako kuin Awakin aloituksessaan? Minkäs sille tekee. Voisin tuosta lauseesta melkein luulla että sinä kuulut niihin henkisesti korkeisiin myös, mutta kun sanoit ettei täällä ole yhtään sellaista niin etpä sitten voi sinäkään olla. Ajatella ettei sitten Awakaan :O Awa kyllä luulee olevansa, mutta et sitten antanut hänen (tai edes minun) pitää sitä luuloa hänestä.

23. tämän Vierailija

tekisi helpommaksi, jos saisi vastauksia siihen mitä kysyy.

24. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ohoh:

"Tämä Awa*n ajatus, että sielunsuunnitelmaan laadittaisiin valmiiksi jo kaikki tapahtumat etukäteen, mitä sielu eläessään maaplaneetalla tekee on erheellinen. Universaalinen "vapaa tahto" on suhteellista sielun suunnitelmaa laadittaessa, mitä "edistyneempi" sielu on, sitä enemmän hänellä on liikkumavaraa valinnoissa ja taas toiste päin, esim. syntymäpaikka ja vanhemmat. Mutta vapaa tahto tulee täysinäiseksi, kun sielu alkaa elää maista elämää. Ja kaikki on sen jälkeen hänestä itsestä kiinni. Avut ja ohjeet on annettu, nyt sielu itse päättää, mitä elämällään tekee.

Kysynkin nyt, Awa sinulta, että, jos sielun elämä, kaikki ne tapahtumat olisi etukäteen määrätty tapahtuvaksi, niin miksi esim. Jeesuksen piti tulla tänne opettamaan meitä Taivasten valtakunnan tielle ettemme "hukkuisi"? Tämänlaiset "pelastusoperaatiot" pystyttäisiin hoitamaan "valmiiksi laatimilla" sielunsuunnitelmillakin jos näin olisi."

Anteeksi ohoh, että en ole sinulle aikaisemmin tähän kysymykseesi vastannut. Sen tiedostan, että omat vanhempamme, kohtaamamme muut ihmiset, syntymäpaikkamme ja monet kokemuksemme tähänkin inkarnaatioomme olemme saaneet ihan itse valita. Näihin valintoihimme valon mestarit ja oppaamme ovat ovat siunauksensa ja tukensa meille antaneet.

Se, miksi emme muista ns välitilassa sopimaamme, on minullekin vielä mysteeri. Ehkä on niin, että jos muistaisimme, niin olisi liian helppoa sielusuunnitelmamme opetukset täyttää, tehdä ne meille todeksi. Vapaata tahtoamme henkimaailma ei meiltä koskaan rajoita.

Meidän tulisi löytää korkeampi itsemme, todellinen tarkoituksemme osana universumia ja sen ylösnousemusta. Varmaan onkin niin, että mitä kehittyneempi sielu on, sitä vapaammin hän voi saamiaan lahjoja ja tietoaan käyttää, kokoaikaisesti.

Minulle Jeesus on ylösnoussut valon mestari Sananda, joka ensimmäisenä ihmisenä sai käyttöönsä ns kristusenergian, joka parantavaa kultaista energiaa on. Jeesus on sanonut, että minä olen tie, totuus ja elämä. Itselleni olen sen sisäistänyt niin, että löydämme kristuksen itsestämme, sydämestämme silloin, kun meidät massat ovat tuominneet. Silloin sydämemme avautuu kaikille muillekin tuomituille, näkemällä muodon tuolle puolen. Jokainen sielu on Jumalan mielessä ja sydämessä tasavertainen.

En tiedä, vastasinko kysymykseesi riittävän tarkasti, mutta ainakin yritin. En minä kaikkitietävä ole... ja jos olisin, niin eihän minunkaan mitään keneltäkään tarvitsisi kysyä. Oppilas ikuisessa oppikoulussa olen, niinkuin meistä jokainen on.

Kaikkea hyvää sinulle ohoh! Olet antanut minulle paljon ajattelemisen aihetta. Opettajaksi sinut minulle tunnen.

Valon ja rakkauden ajatuksin,
    Awa*

Laitan tänne vielä tämän:

YouTube - Ascending into new world

Last edited: 12.02.2010
  25. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 844
    "Mun mielipiteellä" ja "Olen samaa mieltä" oli kiinnostavia mielipiteitä tästä sielunsopimuksesta. Kaikkea en "Olen samaa mieltä" tekstissä ehkä ihan tarkalleen ymmärtänyt mutta suurin piirtein. En mäkään sitä mieltä ole, että tämä mahdollinen jälleensyntymisruljanssi johtuu vain siitä, että me olemme pahoja ja meidän pitää sovittaa. En edes usko, että me olemme nimenomaan pahoja. Se on kristittyä soopaa perisynnistä mun mielestä. Eikö me olla lähtöisin valosta? Sitten onkin mielenkiintoista, mistä se pahuus tulee? No meillä vissiin on hyvä ja paha, valo ja varjo jo valmiina. Itte sitten vahvistamme jompaa kumpaa. Mutta jos olemme lähtöisin valosta, mistä se varjo tuli? Ja "jokaisella hengenvedolla" en tarkoittanut kuolemaa ja sen hetkeä. Sen mäkin uskon olevan määrätty. Tarkoitin, että niinkö pikkutarkasti, että jokainen asia, aamulla se mihin aikaan nouset sängystä, mitä paat seuraavaksi suuhusi jne. niinkö tarkkaan on sovittu? Vai vain tietyt pisteet elämäs aikana?

Tuo nyt oli vähän kärjistetty tuo "mihin aikaan nouset sängystä" jne. Mutta kuitenkin, että ihanko suurinpiirtein kaikki on sovittu? Ei mitään jää vapaalle tahdolle? Vai onko sitten se vapaasta tahdosta kiinni teetkö kuitenkaan niin vai et?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri