Kaikki kaikenkieliset kirosanat tähän ja sitten....n 24-28 vuotiaat, kuinka paljon vanhempanne puuttuvat ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja newbie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

newbie

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
1 101
0
36
Kaikkeen siihen mitä teette ja jätätte tekemättä...omieni, no isä on ok, mutta äiti yrittää järjestellä aivan kaiken! Ihan vähän aikaa sitten minun olisi pitänyt lähteä Lontooseen kipeänä selvittämään mielisairaan perhetutun asioita ja eilen kun äiti soitti, siis Lontoosta he asuvat siellä mutta minä ja mieheni muutimme Suomeen jo joitakin vuosia sitten.No, hän siis soitti ja vastasin vaikka itkinkin luulen ettei hän huomaa. No, huomasi ja tänään pikkuveljeni sitten soittaa että haluaisi tulla käymään. Kysyin miksi, näimme vähän aikaa sitten ja Jouluna näemme sitten taas.. kyllä hän tervetullut on.. mutta ei ole puhunut mitään tulosta tänne..

Muutamalla kysymyksellä sain selville, että äiti on nyt laittanut hänet selvittämään, mikä on vikana. Sanoin sen veljellekin, että monet asiat ovat menneet vähän pieleen ja aloitin masennuslääkkeen käytön ja joskus joudun ottamaan rauhottavia. Mutta että ei tänne kenenkään tarvitse tulla, no veli sitten ärsyyntyi äitiini koska tämä oli puhunut jotain tyyliin että mene nyt siskoasi auttamaan, jos hän tekee itsemurhan, pääset vain haudalle! No veli sanoi tulevansa kun otti jo perjantain ja maanantain vapaaksi mutta sanoi ettei se olekaan mikään kyttäyskäynti...kysyi kyllä surulliseen sävyyn milloin olen itsemurhasta puhunut.. no kun en ole. Saisiko jostain sellaisen vanhanaikaisen nukketeatetterilelun..ostaisin sen mummy dearestille joululahjaksi niin pelaisi niillä nukeilla...

Varmasti meilläkin vanhempani tai kuka hyvänsä läheinen huolestuisi, jos mä vastaisin puhelimeen itkien. Yritä ottaa tuo puuttuminen välittämisenä, eli positiivisessa mielessä. Ja nyt kun veljesi on tulossa, niin käytä tilaisuus hyväksesi ja keskustele hänen kanssaan vaikeista asioista. Puhuminen helpottaa aina :hug:

• Tykkää
Reactions: newbie
Joo, onhan se näinkin... kiitos uudesta näkökannasta. Tämä oli huono esimerkki.. puuttuu siis ihan kaikkeen. En osannut ajatella äitini kannalta, oma tytär itkee puhelimessa vieraassa maassa.

Joo, onhan se näinkin... kiitos uudesta näkökannasta. Tämä oli huono esimerkki.. puuttuu siis ihan kaikkeen. En osannut ajatella äitini kannalta, oma tytär itkee puhelimessa vieraassa maassa.

Nimenomaan.. :)

Mut mitä yleensä elämiseen tulee niin ei, äitini ei puutu, sanoo mielipiteensä ja neuvoo jos kysyn mutta ei varsinaisesti puutu mihinkää..Ja ihan suoraan sanottuna en tässä iässä, kahden lapsen äitinä suvaitsisikaan sitä että äitini yrittäisi laittaa minut elämään niinkuin itse haluaa.

Pitäisin etäisyyttä vanhempiin, jos ovat liian tungettelevia. En usko, että niistä on mitään apua sinulle nyt, kun suuri osa ongelmistakin aiheutuu vissiin heistä. Puhu veljelle vaan, jos on luotettava, eikä kerro äidille kaikkea, joka sitten taas käyttää niitä "sinua vastaan".

• Tykkää
Reactions: newbie
Huoli tuossa tilanteessa on luonnollista, varsinkin kun välimatkaa on. Tietty harmillista jos on veljellesi liioitellut tilannetta tms.

Mutta samalla lailla ärsyynnys on ymmärrettävää jos toinen on muutenkin jatkuvasti puuttumassa asioihin jotka eivät hänelle kuulu.

haluaisin silti tietää miten paljon vanhemmat puuttuvat ns kakskymppisten tekemisiin... äiti haluaa tietää ihan kaiken siitä lähtien että enkai nyt kuvittele ettei Suomessa syystakkia tarvita... siellä asuessamme en ostanut kun talvitakin. :D

Puuttui kai se munkin äitini aikoinaan. Saattoi soittaa, että ulkona sataa, laitahan lapsille sadevaatteet ja kumpparit! :D Noo.. en ehkä ois itse älynnyt :D Mutta tuostakin päästiin, kun hymy huulilla totesin hänelle joka kerta, että "kyllä äiti" =)