Hae Anna.fi-sivustolta

Kaikki on sovitettu

Viestiketju osiossa 'Elämänkatsomus' , käynnistäjänä armahdettu.syntinen, 04.02.2018.

1. armahdettu.syntinen Vierailija

http://lbl.jesusanswers.com/airut/sovitettu.htm

Kaikki on sovitettu

Ihminen ei voi peittää syntiään omilla teoillaan. Jumalan sovitussuunnitelmaan kuului antaa Poikansa veren vuotaa ihmiskunnan rikkomusten tähden. Koko Vanhan testamentin uhritoimitukset tähtäsivät yhden viestin kertomiseen: kaikki on sovitettu Golgatan ristillä.

Verellä on tärkeä merkitys sekä Vanhassa että Uudessa testamentissa. Kun ihminen oli langennut syntiin, hän halusi jotenkin peittää häpeänsä ja solmi itselleen viikunanlehdistä verhon.

Jumala kuitenkin valmisti hänelle nahasta asun, mutta tätä varten oli vuodatettava jonkun eläimen veri. Ihminen ei voinut peittää syntiään ilman, että Jumala olisi vuodattanut verta hänen edestään.

Sovitus veren kautta

Kun Kain toi Jumalalle uhrin maan hedelmistä, Jumala ei mieltynyt siihen, koska oli kironnut maan. Aabelin uhri oli karitsa, jonka veri oli vuodatettava ennen uhritoimitusta. Tähän Jumala mielistyi, koska näki siinä esikuvan omasta pelastussuunnitelmastaan.

Antaessaan Israelin kansalle lain Jumala painotti erityisesti uhrieläinten veren vuodattamista. Kolmannen Mooseksen kirjan alkuluvuissa kerrotaan, miten pappi kerta toisensa jälkeen siveli tai pirskotti uhrieläimen verta alttarille. Uhritoimituksen jälkeen sovitus oli syntynyt.

Uudessa testamentissa Hebrealaiskirjeen kirjoittaja kertasi lukijoilleen: "Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista." (Hb 9:22.)

Oltuaan Egyptin orjuudessa neljäsataa vuotta israelilaiset itkivät Jumalalle vaikeuksiaan. Jumala kuuli kansansa itkun ja valitsi Mooseksen heidän vapauttajakseen. Kun vapautuksen hetki oli lähellä, Jumala pyysi Moosesta kertomaan kansalle, että heidän oli valmistettava ateriaksi virheetön karitsa ja sivellä sen verellä pihtipielet ja ovenpäälliset.

Kristuksen esikuva

Karitsan verestä tuli israelilaisille pelastuksen merkki ja ateriasta vuotuinen muistojuhla, pääsiäinen:

"Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa. Ja veri on oleva teille merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne." (2 Ms 12:12-13.)

Niin myös tapahtui. Samaisessa kahdennessatoista luvussa kerrotaan hieman myöhemmin, että kaikki esikoiset kuolivat. Koko maa joutui suuren murheen valtaan. (2 Ms 12:29-30.) Ne, jotka olivat toimineet Mooseksen ohjeiden mukaan, pelastuivat.

Emme tiedä, ymmärsikö Mooses täysin, miksi Jumala halusi veren merkin israelilaisten taloihin. Siitä huolimatta hän kuitenkin totteli. Me tiedämme nyt, että veri oli esikuva Kristuksesta. Monia sukupolvia myöhemmin Jumalan valitsema virheetön Karitsa tapettiin ristillä pääsiäisjuhlan aikaan.

Meidän pääsiäislampaamme

Jeesus Kristus on meidän pääsiäislampaamme. Hänen verensä vuodatettiin, jotta koko maailma saisi pelastua. Herramme veri on sovittanut kaikki syntimme. Hän on kallisarvoisin uhri, mitä on koskaan annettu.

"Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme." (Js 53:6.) Johannes vahvistaa vielä: "Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä." (1 Jh 1:7.)

Raamatusta käy selkeästi ilmi, ettei Jumala hyväksy ketään minkään muun kuin Poikansa veriuhrin perusteella. Antaessamme elämämme Jeesuksen hallittavaksi hänen verensä puhdistaa meidän sisimpämme. Jumalan sanat ovat aina voimassa: Kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne. Muuta turvapaikkaa meillä ei ole.

Kaikkien niiden osana on iankaikkinen kadotus, jotka eivät ole Jumalan uhrikaritsan veren suojassa. Tuholta säästyvät ne, jotka tulevat Kristuksen veren suojaan. Pelastus odottaa valmiina, mutta se on otettava vastaan. Veri ei suojele meitä, ennen kuin olemme menneet sen suojaan.

Häävaatteet Golgatalta

Jeesus kertoi vertauksen kuninkaan pojan hääjuhlista. Kun kutsuvieraat eivät saapuneetkaan. vieraita pyydettiin teidenvarsilta. Sisään tuli sellainenkin vieras, jolla ei ollutkaan häävaatetta yllään. Kuningas kysyi: "Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?" Mies ei voinut puolustaa itseään, ja niin hänet heitettiin juhlista ulos pimeyteen. (Mt 22:1-13.)

Todennäköisesti mies luotti itseensä ja uskoi kelpaavansa omin voimin. Hän oli ylpeä omavanhurskauden vaatteistaan, mutta unohti, että kaikki meidän vanhurskautemme on Jumalan silmissä kuin tahrainen vaate (Js 64:6). Ainoa vaate, joka antaa meille pääsyn Kuninkaan Pojan häihin, on kudottu Golgatalla. Meidän pelastuksemme vaate on Jeesuksen uhriveri.

Meillä ei ole varaa tehdä virhearviointeja, kun on kyse sielumme hyvinvoinnista. Vaikkemme milloinkaan täysin ymmärtäisi Jeesuksen veren merkitystä, käykäämme sen suojaan ja pysykäämme siinä. Joko sinä olet tehnyt niin?

Hugh B. Black

(Airut 4/96)

2. armosta pelastettu Vierailija

Amen

3. Ihminen Vierailija

4. armosta pelastettu Vierailija

5. vierailija Vierailija

Kominaisuus oppia ei raamatun Jumala ja Jeesus ole asettanut.
    Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
    10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
    Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
    HUOM! Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
    Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
    3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
    Joten, luopumalla yhdestä Heistä, luopuu Heistä, mm näin:
    http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
    'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
    Synti on laittomuus ja laittomuus on Lain vastanen rikos joten syntinen kristitty on rikollinen raamatunne opin mukaan JA raamatun Jeesus ei ole rikoksia sovittanut: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
    http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
    'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
    8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
    Omia seurakuntalaisia, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne laittomuuden herrana ei ole Jumala ja Jeesus:
    raamatun Jeesus KÄSKEE pitämään kaikki, ("älä tapa" käskynkin) mitä Hän käskenyt meidän pitää ja lupaa niin tehneiden kanssa olla "joka päivä maailman loppuun asti." Matt. 28:20
    Matteuksen evankeliumi:
    5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
    Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
    23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Lestadiolaisuus
    Lainattua tekstiä:
    "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
    jne...
    Joten...
    Ja kannattee miettiä kenen kanssa nykyinen kristittyjen laittomuus noitarovioitaa edelleen 2000 luvulla polttelee, lapsiakin uhreina. Ehkä tässä Jeesuksen antama totuus ja laittomuudelle tilitys...:
    7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
    23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
    25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
    Tukemalla mm rahoittamalla ja uskomalla on tullut eksytetyksi osalliseksi laittomuuteen..:
    Lue: Matt 24:23-26
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
    Noitavainot nykyaikana
    Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990
    -luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

6. vierailija Vierailija

Jeesus on Isän; Jumalan antaman Lain vahvistanut joten eksytät uskomaan ettei se LAKI olis muka voimassa!
    "synti" sanalla uskonnollinen rikollisuus korvaa ilmaisun RIKOS jotta rikolliset uskovaiset uskoisi Jeesuksen sovittaneen kaikki rikoksetkin syntinä! Pirullinen eksytys.:
    1 Johanneksen kirje 3:4-10
    Tuon mukaan: synti = laittomuus, laittomuus = Lain vastainen rikos = rikoksia ei raamatun Jeesus sovittanut.
    -
    raamatun Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
    Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JEESUKSEN SOVITUKSIEN ANSIOSTA. ESIVALTAA EI OLE VAPAUDETTU LAKIEN NOUDATTAMISISTA JOTEN RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ TEHNYT OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN ARMAHDETAAN . (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)

Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisivat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.
    Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN TAI KEHITYS MAIHIN SUUNTAUNEIDEN KRISTITTYJEN NOITAROVIOA RIKOKSIEN SUHTEEN.

11:1 Ja kun Jeesus oli antanut kahdelletoista opetuslapselleen kaikki nämä käskyt, niin hän lähti sieltä opettamaan ja saarnaamaan heidän kaupunkeihinsa.
    19:17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
    Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
    10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
    Luukkaan evankeliumi:
    18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
    15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri