Hae Anna.fi-sivustolta

Kaikki siittiöni ovat epänormaaleja

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä hedelmätön?, 12.06.2016.

1. hedelmätön? Vierailija

Siemennesteananalyysin mukaan kaikki siittiöni ovat rakenteeltaan epänormaaleja. Siittiöni ovat lähinnä epämuodostuneita päästään. Lausuntona on teratozoospermia. Siittiöiden määrä näytteessä oli kuitenkin todella iso, 59 milj/ml, näytteen tilavuus oli 5 ml ja siittiöiden kokonaismäärä siis lähes 300 miljoonaa. Voiko todella iso siittiöiden määrä kompensoida yhtään rakenteellsia ongelmia vain olenko auttamattomasti hedelmätön?

2. sperman laatu Vierailija

en usko,että määrä vaikuttaa laatuun. Ainostaan luulen että huonopuoli on tuossa se että siittiö ei pääse läpäisemään munasolua. Nyt kannattaisi ottaa yhteys lapsettomuushoitojen asiantuntioihin. Minä olen tällähetkellä raskaana PAS hoidon ansioista,miehen lapsena sairastaman sikotaudin vuoksi emme saaneet lasta luomuna..

3. hedemätön? Vierailija

Kuulostaa aika rankalta tässä valossa mun tilanne. Kiitos kuitenkin rehellisestä vastauksesta. Ilmeisesti juuri siittiöiden päänosien epänormaaliudet kaataa koko homman.

4. hedemätön? Vierailija

Hei!

Pakko palata tähän aiheeseen, jos myös muilla on ongelmia siittiöiden muodon kanssa. Tässä hyviä uutisia! Lapsettomuusklinikan lääkärin ohjeen mukaisesti jatkoimme yrittämistä ilman mitään hoitoja. Nyt onnisti ja vaimo on raskaana! Uusimpien näkemysten mukaan, jos siittiöiden lukumäärä ja liikkuvuus on hyvä, niin siittiöiden muodolla ei välttämättä ole suurtakaan merkitystä. Sperma-analyysiin ei nykyisin kaikilla lapsettomuuklinikoilla edes enää sisälly siittiöiden muodon määrittämistä.

5. poioijhe Vierailija

Vastaan vähän myöhässä. Niin pää ja häntä ovat tärkeitä. Pään pitää olla pyöreä ja hännän suora, liikkuvuuden hyvä, ei kaartelua. Kyllä ilman muuta perinteistä tyyliä tulee vaikeuttamaan, älä ainakaan naista ala syyllistämään jos tärkeä nainen on elämässäsi. Ei ole kuitenkaan riittävää piinata itseään yhden spermanäytteeseen perusteella. Elä 3 kuukautta erityisen terveellistä elämää ilman alkoholia ja tolkutonta aski/päivä polttamista, ja ota uusi näyte: jos tilanne vielä tuo normaaleja siittiöitä 0 % niin sitten asennoidu mikroinjektioon lapsenteossa. Tai jos nainen elämässäsi on useamman lapsen äiti niin hänen kanssaan voi olla toivoa ehkä perinteiseenkin tyyliin.

6. poioijhe Vierailija

Vastatkaa ihmiset näkemyksiä tässä sivussa samasta aiheesta melkeimpä. Eli jos miehellä on 0 % nopeasti eteneviä siittiöitä niin onko silloin tilanne se, että kaikki miehen siittiöt ovat kromosomeiltaan X:ää eli tyttösiittiöitä?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri