Kaikki vinkit tervetulleita, miten lapset saa menemään kouluun omatoimisesti kun vanhemmat ei ole aamulla kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
lasten pitäisi herätä, syödä, pukea yms itse ja ottaa se reppu ja kävellä kouluun.
Lähinnä tuo herääminen on se ongelma.
Nyt minä herätän aina lapset ja pitää mennä pari kertaa heiluttamaan olkapäästä että nousevat.
Miten saan ne nousemaan itse ja muistamaan ottaa repun ja takin?
Jos otan tuon työpaikan vastaan niin lähden kotoa jo kello 5! Lasten pitää herätä kello 7 tai 8. Kotiin tulen kello 15 maissa sitten.
Kyllä ne lapset osaa kotiin tulla kun kiinnittää avaimet reppuun ettei häviä tai unohdu.

Minkä ikäisiä? Pienimmille voi laittaa herätyskellon viereen kuvataulun missä asiat mitä pitää muistaa.
Pystytkö soittamaan tarkistussoiton?
Onko naapurissa joku joka voisi aluksi katsoa perään?

Herätyskelloa mietin vai pitäisikö ostaa kännykät ja niihin herätys? Naapuria en halua vaivata... On siellä kiva ihminen mutta sillä on oma arki.
Jos olisi kännykkä missä on kaksi herätystä, eka että herää ja toinen mene kouluun?
Lapset on 7 ja 9 ja 11.
Koulupäivät ei ala aina samaan aikaan.

lasten pitäisi herätä, syödä, pukea yms itse ja ottaa se reppu ja kävellä kouluun.
Lähinnä tuo herääminen on se ongelma.
Nyt minä herätän aina lapset ja pitää mennä pari kertaa heiluttamaan olkapäästä että nousevat.
Miten saan ne nousemaan itse ja muistamaan ottaa repun ja takin?
Jos otan tuon työpaikan vastaan niin lähden kotoa jo kello 5! Lasten pitää herätä kello 7 tai 8. Kotiin tulen kello 15 maissa sitten.
Kyllä ne lapset osaa kotiin tulla kun kiinnittää avaimet reppuun ettei häviä tai unohdu.

Vastuu itsestä opettaa. Usko pois, pärjäävät kyllä.
Yleensä heräämiseen käytetään herätyskelloa ja muuten aamutoimet hoidetaan kuten aina ennenkin.

Yhteistyössä