Kaipaan vertaistukea.. kyse tulevasta eskarilaisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ultramariini

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
33 025
-29
38

Miksi, oi miksi voi pienen tytön elämä ollakaan noin hankalaa. :(
Tiedän, että eskariinmeno jännittää, ja tiedän, että tyttö elää haastellista ikäkautta. On kriisiä siitä, onko iso vai pieni- ihan hämmenykseen asti.
Halu olla iso on vahva, tytär puhkuu sellaista -olen jo näin iso (ja hivenen kaikkitietävä siinä sivussa |O ) intoa- mutta se isous taitaa luoda myös aikamoisia paineita. Etenkin kuin tytär ei kaikilta taidoiltaan yllä aina ihan ikätasolleen.
Ja samanaikaisesti tytär haluaisi olla pieni, äidin pieni armahainen ( toki hän sitäkin on :heart: ) jolta ei juuri mitään vaadittaisi, pienuutensa vuoksi.

Esikoinen oli eskarivuonnana ihan suunnattoman ärsyttävä, se on pakko myöntää.
Ja ihan liian usein meillä huusi sekä tytär, että äiti :ashamed: kun hukkasin aikuisuuteni sen uhmakkaan tytön kanssa. Keskimmäisellä oli siinä vaiheessa vielä tyvenempää. Mutta nyt, vaikka tiedän monta asiaa tuosta ikäkaudesta ja tunnen tämän kuopukseni, synnytyslaitoksella jo luonteensa osoittaneen- olen ymmällä. Miten tässä jo tasaisempaa, reippaampaa kautta elänyt hersyvä ilopillerini- on voinut muuttua tuollaiseksi, jota pieninkin vastoinkäyminen murjoo sydänjuuria myöten. Itku on herkässä, huuto huulen päällä heti.
Maailma nyrjähtää radaltaan tuhansia kertoja päivässä. Eikä kukaan, enää jaksaisi kuunnella. En ainakaan minä, isänsä, sisaret ja kaverit.

Syliähän tuo pieni, iso tytär tarvitsisi. Ja toisaalta myös sellaisen ylettömän itkun huomiotta jättämistäkin. . sellaista karaisua.

Mutta missä se raja milloinkin kulkee?

Olen uuupunut. Siksi tämän kirjoitinkin. Ja näin laiminlyön lastani, joka minun tässä kirjoittaessani, on ehtinyt käydä suremassa ja märisemässä jo montaa asiaa. Ja ihan niin nopeaa analyysia, että kaikki se tuska johtuu vaan siitä, että palstailen liikaa en haluaisi uskoa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
:hug: Vastaavia kokemuksia on täälläkin. Nyt tyttö 10 v. ja hieman tasaisempaa elämä kuin muutama vuosi sitten. Murrosikää kauhulla odottelen :|

samoin. Esikoinen on kanssa 10v. ja ollut aina hyvin "luonteikas".
Tosin sellainen tasaisempi kausi hänelläkin tässä ollut, mutta viitteitä esimurrosikään on.

Kannustavaa: Tsemppiä, reipasta: Porilaisten marssi, hilpeää: hilipatihippaahei.. Ai pitikö sen toimiaki? :snotty:

Meillä annetaan nyt ajan kulua, ei tohon muutakaan osata kokeilla. Kolme päivää on vasta eskaria ollut, jokainen päivä on itkenyt, viimeistään ruokalassa. Kotimatkallakin on välillä ihan tikkujäykkänä, säikkyy ohipyöräileviä ja silmät seisoo päässä, noin karkeasti kuvaillen.. Onneksi ei oo öihin vaikuttanut. Kauhea olo kun ei osaa auttaa :'(

En tiedä osaanko oikein auttaa, kun itsekin totesit, että tiedät ikäkaudesta paljon... mutta silti mä tahtoisin antaa tämän linkin, kun itse ainakin usein käyn noilla sivuilla lueskelemassa ja etsimässä innoitusta uusiin toimintatapoihin. http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/kasvu_ja_kehitys/6_7-vuotias/persoonallisuus_ja_tunne-elama/

Ja vielä suuri ja lämmin virtuaalinen lohtu :hug: sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Kannustavaa: Tsemppiä, reipasta: Porilaisten marssi, hilpeää: hilipatihippaahei.. Ai pitikö sen toimiaki? :snotty:

Meillä annetaan nyt ajan kulua, ei tohon muutakaan osata kokeilla. Kolme päivää on vasta eskaria ollut, jokainen päivä on itkenyt, viimeistään ruokalassa. Kotimatkallakin on välillä ihan tikkujäykkänä, säikkyy ohipyöräileviä ja silmät seisoo päässä, noin karkeasti kuvaillen.. Onneksi ei oo öihin vaikuttanut. Kauhea olo kun ei osaa auttaa :'(

:laugh: :laugh: se toimi. Kiitos :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:

:laugh: :laugh: se toimi. Kiitos :D

No kiva, päivä parani asteen verran :D

Yhteistyössä