Kaipaisin kommentteja, miten vakavasti ottaisit tämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapseni on äitini luona ja viime yönä lapseni oli herännyt ja huomannut ettei mummo ollut paikalla. Soitti minulle ja alettiin miettimään ja selvittämään missä on. Soiteltiin tietenkin hänen kännykkään, hälytti muttei vastannut. Meni ehkä puoli tuntia kun vastasi, että on kapakassa, oli selvästi humalassa.

Lapsen kanssa soiteltiin koko ajan, oli hädissään ja itki. Oudon asian tästä tekee, ettei äitini ole viinaan menevä tyyppi ja on vielä uskossa. Kuitenkin tuli mieleen, onko tämä ensimmäinen kerta. Lapseni on aika usein siellä ja on melko hyvä uninen, että harvemmin herää kesken unien.

Outoa oli myös se, että äitini ei ollut milläänsäkään, ihmetteli miksi lapsi on niin kovin hädissään. Lapseni on kolmasluokkalainen. Tuntuu oudolta, soittelen pian äidilleni mistä oli oikein kysymys. Olen pitänyt äitiäni fiksuna ja luotettava.

Mitä itse tekisitte ja sanoisitte samanlaisessa tilanteessa? Äitini asuu siis toisella paikkakunnalla, autoa ei ole, joten en ihan heti olisi päässyt paikalle.

Ei varmaankaan ollut ainut kerta. Itselleni kävi niin heti mielessä. Jos juo salaa ja osaa peitellä sen? Kyllä nyt on keskustelun aika äitisi kanssa, miksi jätti lapsen, vaikkakin on jo noinkin iso. Ei hyväksyttyä toimintaa. Harkitsisin kyllä seuraavan kerran tarkkaan yökylään menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierivä vieras;23176616:
No en tietenkään enää veisi lasta sinne yökylään.

Olisitko kuitenkin väleissä äitisi kanssa? En ole koskaan keskustellut näistä asioista äitini kanssa. Ehkä hän ei vain tajunnut, ettei näin saa tehdä. Varmaan silloin kun hän oli koululaisten äiti, niin tälläinen saattoi olla sallitumpaa. Joten ehkä hän oli tietämätön tässä asiassa. Vaikka kyllä myönnän, että luulisi kaikkien nyt tietävän, ettei noin kuulu toimia.

Onko sun lapses alle 12-vuotias? Jos on niin kyseessä on heitteille jättö, jos ei niin mummo on vaan rehellisesti sanottuna idiootti.

Varmaan laittaisin välit poikki. Tai ainakin viilenisi pysyvästi välit. Taitaa mummolla olla jonkin sortin alkoholi ongelma, jonka on teiltä onnistnut salaamaan.

[QUOTE="zzz";23176624]Ei varmaankaan ollut ainut kerta. Itselleni kävi niin heti mielessä. Jos juo salaa ja osaa peitellä sen? Kyllä nyt on keskustelun aika äitisi kanssa, miksi jätti lapsen, vaikkakin on jo noinkin iso. Ei hyväksyttyä toimintaa. Harkitsisin kyllä seuraavan kerran tarkkaan yökylään menoa.[/QUOTE]

Jotenkin saanut sellaisen kuvan äitini puheista, ettei tosiaan käy koskaan missään. Ei ole vuosiin käynyt. Paitsi pari kuukautta sitten, tästä tiesin ja mietti pitkään lähtisikö pitkästä aikaa. Tällöin olin siis itse lapseni kanssa, ettei ollut samanlainen tilanne.

[QUOTE="vieras";23176647]Onko sun lapses alle 12-vuotias? Jos on niin kyseessä on heitteille jättö, jos ei niin mummo on vaan rehellisesti sanottuna idiootti.

Varmaan laittaisin välit poikki. Tai ainakin viilenisi pysyvästi välit. Taitaa mummolla olla jonkin sortin alkoholi ongelma, jonka on teiltä onnistnut salaamaan.[/QUOTE]

9-vuotias. Tuohon alkoholiongelmaan, että mikään muu ei viittaa siihen päinkään.

[QUOTE="alkup.";23176632]Olisitko kuitenkin väleissä äitisi kanssa? En ole koskaan keskustellut näistä asioista äitini kanssa. Ehkä hän ei vain tajunnut, ettei näin saa tehdä. Varmaan silloin kun hän oli koululaisten äiti, niin tälläinen saattoi olla sallitumpaa. Joten ehkä hän oli tietämätön tässä asiassa. Vaikka kyllä myönnän, että luulisi kaikkien nyt tietävän, ettei noin kuulu toimia.[/QUOTE]

ei aikuinen voi vedota tuohon, en tiennyt ettei se ole sallittua..

eli en päästäisi lasta enää mummolle kun en luottaisi, enkä kyllä hetkeen olisi ehkä väleissäkään

Ainakin keskustelun paikka mummon kanssa. Ehkä mummo oli tosiaan vaan ajatellut että kyllä se lapsi pärjää ja siksi lähtenyt. Ei ollut osannut ennakoida sitä että vaikka jo "isokin" lapsi kyseessä voi herätä kesken ja sitten hätääntyä jos mummo ei ole paikalla.
Tuota kyllä jäin miettimään että jotain minusta kertoo ihmisen suhtautumisesta alkoholiin että on "pakko" lähteä sinne kapakkaan just sillon kun lapsi on yökylässä, siis minusta siinä on jotain "häikkää". Oisko tosiaan jonkin sortin alko-ongelmaa taustalla vaikkei päälle päin näykkään. Vähän sama jos esim ottaa joka viikko yhden saunakaljan, mikä sinänsä ei ole varmaan pahasta, mutta jos yhden kerran ei sitä saunakaljaa saa, niin tulee vieroitusoireita ja "maailma kaatuu" siihen että se saunakalja jää väliiin. Kertoo minusta tietynlaisesta riippuvuudesta.

Kyllä meillä tuollaisessa tilanteessa välit viilenis mummoon ja lapsi ei todellakaan menis sinne enää yksin yökylään. Aikuinen ihminen kyllä tietää ja tajuaa ettei lasta saa yksin jättää kun itse baariin juomaan lähtee.

Ja mikä hinku mummolla on ollut viihteelle lähteä juuri silloin kun lapsenlapsen on yökylään ottanut...

[QUOTE="alkup.";23176662]9-vuotias. Tuohon alkoholiongelmaan, että mikään muu ei viittaa siihen päinkään.[/QUOTE]

Herran jumala nainen, montako merkkiä sä tarvitset? Ei kukaan normaali tee tollasta.

Itse suuttuisin tasan niin paljon, että tekisin rikosilmoituksen. Menis ainakin viesti perille, kun poliisit hoitais sen kuulustelun mun puolesta.

Yhteistyössä