M
"millis"
Vieras
Elikkä minulla tällainen tilanne, että jään joulukuun puolen välin jälkeen äippälomalle, minulla on määräaikainen työsopimus, joka päättyy joulukuun viimeisenä päivänä (olen ikuisesti kiitollinen pomolle, että kirjoitti sopimuksen, vaikka olen raskaana). Lomapäiviä on pitämättä reilu kymmenen, no tässä ongelma: kun sopimuksesta puhuttiin pomon kanssa, kysyin lupaa saisinko pitää lomat ennen kuin jään pois töistä ja sain luvan. Myöhemmin aloin miettimään, että mitä järkeä pitää lomia siellä, kun saatan vaikka tarvita sairaslomaa, jolloin vuosiloma menee ns. hukkaan. No soitin palkkoihin ja kysyin, että onko minulla oikeutta olla pitämättä lomia ja saada ne rahana, niin tähän on oikeus, joka tarkottaisi n. kuukauden palkkaa extra rahaa meidän perheelle.
Mutta tässä nyt jotenkin pieni eettinen ongelma minulla, pitääkö lomaa jossakin kohtaa vai ottaa kaikki rahana?
Toivottavasti saatte kiinni ajatuksestani, joka on oikeasti minulle todellinen ongelma tällä hetkellä. Teenkö pomoani kohtaan väärin jos en pidä lomiani?
Mutta tässä nyt jotenkin pieni eettinen ongelma minulla, pitääkö lomaa jossakin kohtaa vai ottaa kaikki rahana?
Toivottavasti saatte kiinni ajatuksestani, joka on oikeasti minulle todellinen ongelma tällä hetkellä. Teenkö pomoani kohtaan väärin jos en pidä lomiani?