Alkuperäinen kirjoittaja samat:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Te, jotka juotte paljon. Teidän pitäisi hommata jotain uutta mielekästä tekemistä arkeen. esiin on tullu kirjoituksia, että tipattomat viikonloput ovat ihan tylsiä. No pitää järjestellä asiat niin, että nämä viikonloput eivät sitten ole tylsiä, vaan viikonloppuisin tapahtuu jotain mieluista. Viunaksiin menevällä rahalla tekee hauskoja juttuja. Miten olisi jokin nasta uusi harrastus? Jos ei jaksa harrastaa, miten olisi shoppailureissu kivoine lounaine hyvien ystävien seurassa? Tai miten olisi ihana jalkahoito tai kokovartalohieronta? Kun minä otan itselleni aikaa, menen just kavereiden kanssa ulos kokeilemaan jotain nastaa uutta ravintolaa tai menen vaikka manikyri-pedikyriin tai kampaajalle. Taikka jalkahierontaan, uimaan, kahvilaan, taidenäyttelyyn, kuntosalille, koluan läpi antiikkiliikkeitä jne. Ei tietty jatkuvasti ole rahaa tehdä kalliita asioita, mutta sillä rahalla, mitä saa uppamaan viinaksiin, voi usein tehdä jotain tosi mukavaa muuta.
Mitä jos elämä pyörii aina lasten ja kodin ympärillä? mies matkustaa paljon ja kaikki kotiasiat mun vastuulla?mitä jos ei ole aikaa harrastaa?eikä rahaa palkata harrasteiden ajaksi hoitajaa?saatikka maksaa hoitajaa? hoitaja veloittaa tunnilta noin 6-8/e ja kuntosalikortti maksaa noin 55e/kk.
No mun elämä pyörii nimen omaan kodin ja lasten ympärillä, lapsey 2 ja 1v. Eli vieläpä varsin pieniä. Mieskin tekee pitkää päivää. Mutta teemme aina järjestelyjä sen eteen, että pääsen tuulettumaan ja tekemään mieluisia asioita, harrastamaan. JOs ei muulloin, niiin viikonloppuna lasten päviäuniaikaan. Silloin mies on kotimiehenä ja mulla on 3h aikaa ihan vaan itselleni. Mies on väsynyt pitkästä työviikostaan, joten on ihan mielellään kotona tuon lasten päikkäriajan. Minä taas lähde mielelläni tuulettumaan. En silti mielelläni käytä perheen yhteistä aikaa omiin menoihini. Päikkäriaika ei tavallaan olekaan koko perheen aikaa kun lapset nukkuu ja mieskin mielellään lepäilee. Aamupäivä ja myöhempi iltapäivä tehdään sitten perheen yhetisiä asioita. Saatan ottaa omaa aikaa myös arkiviikolla sen jälkeen kun lapset ovat menneet nukkumaan ja mies tullut töistä. Myös mies menee joskus pelaamaan, mutta on kuitenkin enempi kotona viihtyvää sorttia ja kannustaa minua menemään. Puolisolla onkin musta iso merkitys siinä, miten äiti pääsee ulos talosta ja onnistuu järjestämään itselleen muutakin kuin perhe-elämään liittyviä tekemisiä. Usein tällaiset asiat ovat järjestelykysymyksiä. Mutta eri juttu tietty silloin, jos puoliso on aina poissa ja matkoilla.
Anyway, jos on rahaa alkoholiin, niin kyllä sillä samalla rahalla maksaisi jonku tunnin mannerheiminlastensuojeluliiton hoitajalle tai jollekin opiskelijatyölle joka tulis kotiin edes siksi ajaksi, että pääsisi ulos lenkille. Vaikka kun lapset on pantu nukkumaan. HItto. eihän se kumma oo jos viuna maistuu jos ei ole haluakaan tehdä asioille mitää, aina löytyy tekosyitä ja ihminen kokee olevansa vain yksin perhettä pyörittävä monitoimikone. Onko sellaisessa elämässä mitään mieltäkään? Eihän se kerro äidin voivan hyvin jos menee salatissutteluksi. Olis muutoksen paikka!!! Perheessä on äidinkin voitava hyvin, ei vain lasten!