Kakan väri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki uutta...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikki uutta...

Vieras
Kotona on viikon ikäinen esikoinen ja kaikki on uutta ja ihmeellistä... Kysyn teiltä vähän jo kokeneemmilta vanhemmilta, että minkäs värsitä tuon ikäisen vauvan kakan kuuluisi olla..? Meidän neidillä kakka on ihan vihreää ja todella oudon näköistä! Osittain ihan nestemäistä ja osittain näkyy vihreää ""rihmastoa"". Välillä mukana on myös kellertävää kakkaa ja sen väristä kai rintaruokinnassa olevan vauvan kakan kuuluisi olla...? Neuvolaan ei ole vielä päästy, joten asia askarruttaa kovasti mieltä. Onko normaalia vai kertooko masuvaivoista?

mä luin täältä joskus kun olin huolissaan vihreästä kakasta, että normaalia on. kertoo kuulemma, että on ilmaa masussa.

se miks osittain on rihmastoa ja osittain nestemäistä - voi johtua vaipasta. Mä luulin aluks, että mun vauvalla on ripuli. mutta terkka neuvolasta lohdutti, että nämä uudet vaipat (esikoinen 7 v vanhempi) vain on tehty sellaisiksi että imee osan kakastakin ja siksi vaipassa voi näyttää oudolta.

Tuossa vaiheessa kakan väri voi olla ruohon vihreää tai kirkkaan oranssia tai ihan mitä väriä tahansa tuolta väliltä! Ja kaikki on normaalia. Meille terkkari sanoi, että vihreä väri voi johtua joko siitä, että vauvalla on ilmaa vatsassa eli kannattaa röyhtäyttää hyvin tai joskus vauvan suoli vaan puhdistuu tuolla tavalla, että kakka menee vihreäksi. Vihreys voi palata siinä n. kolmen kk iässä uudelleen, kun suoli kasvaa ja taas putsaa itseään. Meillä ei tullut enää vihreää, mutta kaamean pahan hajuista parin viikon ajan juuri kolmen kuukauden iässä. Nyt tyttö 4,5 kk.

Yhteistyössä