Kakkosnaisen kilpailija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tohmajärvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tohmajärvi

Vieras
Pidän salasuhdetta exääni hänen avokkinsa tietämättä, mutta nyt exää pommittaa kolmas nainen, joka on mustasukkainen minusta ja soittelee puolen tunnin välein exälleni ja kyselee onko hän kanssani. Tilanne alkaa olla paskamainen; nyt minua salaillaan ykkös- ja kolmosnaiselta. ja mittani on aika täynnä. V---ttaa tälläinen pelleily ja tekisi mieli käräyttää exä oikein kunnolla. Kakkosnaista kun ei kannata vihastuttaa, voipi mennä ykköset siinä samalla menojaan...

Mitä tekisit minuna? Turha soittaa suuta, että olen ansainnut tämän, sillä ei ole vaikutusta asiaan. Jokainen järki-ihminen tajuaa, että peestähän pettäminen on ja riskin kantaa se, jolla on puoliso. Sinkulla ei ole paljon menetettävää parisuhde rintamalla, kohtuullinen rakastaja kyllä, mutta ajan mittaan sekin on helposti korvattavissa.

Exä kuvittelee pyörittävänsä kunnon naissirkusta ilman seurauksia, ja pörhistelee kahta rintakarvaansa yks risti kaks kuvitellen olevansa kovinkin nokkela...mutta loukatun naisen itsetunto vaatii korvausta kokemastansa mielipahasta ja kunnon näpäytys on paikallaan. Ideoita? Moraalisaarnoja? Jos sinulla on jälkimmäisiä niin aloita uusi ketju niille, luen sitten kun operaatio on ohi ;)

Nauti tyttönen niin kauan kun sitä exsääsi kiinnostat. Mikä Sinua estää etsimästä toista rakastajaa itsellesi?
Hanki edes kaveri, joka soitta sinulle silloin kun olet exsäsi kanssa touhuamassa.
Älä kuitenkaan käräytä sitä exsääsi, kyllä hän itse jossain vaiheessa onnistuu sekoittamaan asiansa. Saat vielä silmillesi sen avokin ja kolmannen suhteen. Nauti niistä pnoista niin kauan kun niitä jatkuu.

Kiitos Torsti viestistä!

Taitaa olla niin, että tunteita on vielä jäljellä exää kohtaa vaikka paljon on vettä virrannut sillan alta siitä kun erottiin ja monta miestä sängystäni noussut, avioliittoakin suunniteltu. Juuri siksi taidankin ottaa nokkiini niin paljon tästä potentiaalisesta kolmannesta puoliskosta. Exää en kokopäiväisesti elämääni halua, mutta ne parhaat puolet kyllä kelpaavat aina silloin tällöin. Panojen loppumista en pelkää mutta tälläisiä loukkauksia en aio sietää. Pikku näpäytys ja ongelmia kotirintamalle on nyt paikallaan.

'Hanki edes kaveri, joka soitta sinulle silloin kun olet exsäsi kanssa touhuamassa.' Kerroppa minulle miehenä(?), mitä hyödyn siitä, että teen hänet mustasukkaiseksi?
Kysyn siksi, koska en ymmärrä.

En kyllä aikonut jäädä itse kiinni käräyttämisestä...vaan katseet kääntyvät johonkin muuhun. Exä on patologinen valehtelija ja avokki haluaa uskoa päiväuniin, eli kaikki selitykset menee läpi (viikonloput poikien kanssa, pitkät työpäivät ja iltamenot...siis ihan mikä vaan, kunhan selittää jotain) eli tehtävä ei ole helppo. Itse en halua sotkuun sekaantua sen enempää vaan aion poistua takavasemmalle kuuntelemaan kulissien romahtamista. Voinpa vielä lohduttaakin exääni kun tilanne rauhottuu.

Voip olla niin, että ei se exäsi tulisikaan mustikseksi. Joten eipä se taida olla hyvä idea.
Sille kolmannelle kyllä voisit ilmaista jotenkin olemassaolosi, mutta älä sille avokille. Jos kerran uskoo läpinäkyvät selitykset, niin varmaan uskoo myöskin exäsi selitykset sillon. Voi vaikkapa väittää että sinä olet ihan kateuksissasi keksinyt moisia juttuja. Siinä vaiheessa saat varmaankin sen naisen syytökset niskaasi, vaik miten hyvin peittäisitkin jälkesi.
Eiköhän meillä miehilla, ainakin osalla ole se tarve kertoa niitä satuja puolisolle, varsinkin silloin kun käymme katsastamassa sen ruohon vihreyden aidan takaa. Sillä valehtelulla koitetaan sitten peittää niitä jälkiä ja mahdollisesti huonoa omaatuntoa.

Terve Torsti taas!

Tuosta mustasukkaisuudesta, kyllä hän on erittäin mustasukkainen ja ikävää siinä on, että hän alkaa pikkulapsen tavoin yrittämään tekemään minua mustasukkaiseksi erinäisin tavoin. Itse koen sen lähinnä typeränä ajan hukkana kun voitaisiin sekin aika käyttää toistemme tutkiskeluun ja muuhun mukavaan.

Kolmas osapuoli tietää olemassaoloni kyllä. Tämäpä juuri varmaan rohkaisee häntä markkinoille mukaan kun on jo yksi esimerkki exän 'moniavioisuudesta'.

Avokki, no se on joskus suhteistamme tiennyt ja vihaa minua kuin ruttoa ja tuskinpa hän tähän suuntaan soittaa yhtään puhelua vaikka saisi tietää tälläkin kertaa. Ymmärtää nyt jo kokemuksesta ettei minua kannata häiritä eikä myötätuntoa heru. Tulee vaan hänelle pahempi mieli.

Toisaalta taidat olla oikeassa, että kyllä ex itse hoitelee homman kotiin ajan kanssa. Eli kun on taas tälle tielle lähtenyt niin yleensä käry ei ole kaukana, voipi olla että jossain mielessä haluaa niin käyvänkin, tiedä teistä miehistä sitten...

Taidanpa katsella ja kuunnella vielä hiukan ennenkuin teen lopullisen päätöksen toimistani. Exää pitää vielä hiukan valistaa mahdollisista seurauksista jos pahoittaa mieleni ;)
Ah tätä vallan tunnetta, ja niin mukavaa kun ei ole tunteita niin hirveästi enää pelissä. Loppujen lopuksi ei sillä niin suurta väliä ole miten tämä loppuu mutta mua pitää kohdella nätisti. Ego-ongelmainenko? Tuskinpa, kasvamassa vaan isoksi tytöksi, joka pitää puolensa eikä mene nurkan taakse itkemään ja nuolemaan haavojaan.

Huomenta Tohmajärvi.

Vai Isoksi tytöksi olet kasvamassa. Hyvä.

Tuntuu tuo exsäsi olevan oikea hurmuri, mutta miksi ihmeessä on mustasukkainen? Pitäähän sitä olla molemmilla samat oikeudet mennä jos menojalkaa vipattaa. Voihan se tietenkin olla huonoa itsetuntoa. Hän ei ilmeisesti tiedä miten vaarallinen onkaan loukattu nainen, kuten ei moni muukaan mies sitä tiedä.
Sitä kun me miehet luulemme, että me kykenemme pitämään montakin naista kierroksessa, mutta taitaa se totuus kuitenkin olla toinen. On siinä kovilla jos ja kun joutuu pitämään tyytyväsenä kolme naista.

Onko naisella yleensä hankala juttu olla tietoisesti se ns kakkosnainen? Nainen, joka on yksin kaikki juhlapyhät ja viikonloput? Jotakin tarvitsee miehessä olla todella hyvää, jos tällaiseen järjestelyyn nainen vapaaehtoisesti suostuu.
T: T

Hei Torsti

Kysyit:
""Onko naisella yleensä hankala juttu olla tietoisesti se ns kakkosnainen? Nainen, joka on yksin kaikki juhlapyhät ja viikonloput? Jotakin tarvitsee miehessä olla todella hyvää, jos tällaiseen järjestelyyn nainen vapaaehtoisesti suostuu.""

Ok, tottakai se välillä ottaa päähän kun exä viihdyttää avokkia ja itselläkin olisi tarve. Mutta taas toisaalta minulla on oma elämä ja omat ystävät ja yksinäisyydestä en ole kauheasti kärsinyt. Exä lentää sängystäni leppäkeihäänä heti kun elämääni tulee mies, josta välitän. Eli järjestely on siinä mielessä väliaikainen ja tilanteen muuttuessa olemme 'vain ystäviä'. Kuten aiemminkin on tapahtunut.
Ehkä hänen mustasukkaisuutensa johtuu juuri tästä uhkakuvasta, että hän jossain vaiheessa joutuu kakkostilalle? Mies kun on valloittajatyyppi ja ollut aina mustasukkainen.

Kuten jo aiemmin mainitsin en exää enää jokapäiväiseen elämääni halua vaan mieluiten otan ne parhaat puolet ja jätän arjen ongelmat (pettämien, tarve hurmata naisia, valehtelu, alkoholi etc) avokin huoleksi. Itse kun en tuota menoa hermoja ja mielenterveyttä menettämättä jaksa katsella. Meillä on ollut paljon yhteisiä harrastuksia vuosien mittaan, yhteisiä ystäviä ja hyvää seksiä. Nautimme samoista asioista ja meillä on samanlainen huumorintaju. Eli kyllä hän on hyvää ja läheistä seuraa.

Alkuperäinen ongelmahan on se, että kolmas nainen on liikaa ja loukkaava tässä kuviossa. Sen verran aikoinani otin 'turpiini' exän kanssa, että olen tullut allergiseksi kaikelle tälläiseen viittaavaankin. Nykyistä avokkia en sääli pätkääkään, sillä hän oli suhteemme hajoamiseen yksi vaikuttava tekijä, eli ihan omaa lääkettänsä on maistanut jo monta vuotta. Mielestäni on parempi jos avokki ei kauheasti saisi tietää meistä, koska tällöin meillä on enemmän yhteistä aikaa mutta tämä kolmas elementti on vaarassa sotkea kuviot. Joko itse tulemalla väliimme tai pettymyksissään ilmoittamalla avokille (Exä on tietty flirttaillut ja antanut ymmärtää vaikka mitä tälle komannelle osapuolelle).

Tälläinen kuvio tässä. Näkemyksiä tai ajatuksia?

Moiks!
On Sinulla hankala tilanne. Eipä minulta keinoa löydy miten sen kolmanne osapuolen saisi pois kuvioista. Ehkäpä joku kavereistasi voisi vihjailla exsällesi että tämä kolmas onkin sellainen, jolle kelpaa seuraksi muutkin kuin exäsi. Eli herätät sen mustasukkaisuuden kuitenkin..

Hei Torsti,

Exä jäi kiinni ihan itse avokille ja hulabaloo on irti siellä päässä.
Asioilla näyttävät pitävän ihan itse huolta itsestään. Ja minä näytän pitävän exän elämässäni :)

Yhteistyössä