Kakola/laitokset/yleistä surua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiuku"

Vieras
Kuinka moni täällä oleva on ollut laitoksessa? (nuorisokoti,perhekoti tms)

Katsoin tuota Kakolaa ja tuli vahvasti mieleen omat laitosajat ja se miten vaikea oli kun ihmiset vaihtui.

Mikä teistä oli pahinta laitoksessa?
Entä parasta?

Mä olen ollut 16 vuotiaasta 18 vuotiaaseen asti laitoksessa. Vaikeinta oli muuttuva porukka, jotkut hoitajat ketkä ei selvästi ollu luotuja alalle, pakkosyöttäminen ja alussa liikkumisen rajoitus+pakkolääkitys. Parasta oli se että sain elämästä taas kiinni ja olen hengissä, ilman laitosta näin ei ehkä olisi.

pienryhmäkoti oli pahin helvetti elämässäni...vieläkin näen painajaisia niistä ajoista ja varsinkin työntekijöistä. Kolme vuotta kärsin sielä, sitten pääsin nuorisokotiin...ei ollut ruusuista sieläkään, mutta parempi kuin sylkykuppina ihmisille, jotka suorastaan inhoavat/halveksivat/eivätkä välitä tippaakaan.

Perhekotiin jouduin vanhempieni juomisen vuoksi. Kamala paikka. Äitipuoleni oli erityisen pimeä, kuului pienen paikkakunnan "kermaan" ja tunsi kaikki sossut jne. Kerrankin huusin hänelle että kerron kaiken, mitä hän on minulle tehnyt + sanonut- "kerro pois vaan, EI KUKAAN USKO SUA!" hän nauroi voitonriemuisesti. Sairas akka. Miehensä täysi tossukka, joka pelkäsi antaa meille lapsille edes jätskiä ilman äidin lupaa, siis oikeasti vannoitti että emme saa kertoa kellekään.

Me sijaislapset olimme tälle naiselle vaan keino tehdä rahaa. Viikonloppuisin pääsimme vanhemmillemme, mutta vasta kun olimme siivonneet tämän kotirouvan 150 neliöisen linnan. Muistan kun hän oli kerrankin viettänyt aikansa autotallissa maalaten luonnoksia ja käski meidät siivoamaan jälkensä (paperia, maalit jne. pitkin lattioita). Itse vietin rippipäiväni aamun kitkien kukkapenkkiä, jota kukaan ei olisi tullut näkemään sillä se sijaitsi takapihalla kohdassa, jonne ei edes pääse kunnolla. Tuli kyllä hyvin selväksi, mitä meistä oltiin mieltä. Minutkin ottivat kuulemma vain siksi, että olin "kiltti tyttö". No, enpä ollut kauaa- karkasin.

Terveisiä Espoon lähikuntaan.

Yhteistyössä