Kaksi lasta kolmen vuoden sisällä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Kotihoidontukea ei saa yhtä aikaa äitiyspäivärahan kanssa.

No mitä mä sit sain??? :xmas:

Tää on kans yks niistä tuista mitä ei saa päällekkäin. Eli mullekin KELAssa sanottiin että ei kannata edes hakea kotihoidontukea koska se vähennetään sitten äitiyspäivärahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Kotihoidontukea ei saa yhtä aikaa äitiyspäivärahan kanssa.

No mitä mä sit sain??? :xmas:

sä sait varmaan sitä kotihoidontuen lisäosaa...

No niin joo... Sama pää kesät talvet niin menee asiat sekaisin! Mähän sainkin sitä sen vähän aikaa kun mies oli työttömänä! Mutta en enää sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja höhh:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja höhh:
miks mä en saa kotihoidon tukee, vaik esikoinen on 1v7kk ja vauva 1kk

Koska sä saat äitiyspäivärahaa...kh-tukea ei voi samaan aikaan saada.

no miks toiset on saanu, vai onks tääkii joku pärstäkertoimen mukaa jaettava juttu

Ei ole saaneet, vaan ovat saaneet kh-tuen LISÄOSAA, eli hoitolisää koska ovat pienituloisia.

Sitä siis voi anoa, mikäli on riittävän pienet tulot.

Vastaus kelan sivuilta:

Vanhempainpäivärahat (erityisäitiys-, äitiys-, isyys- ja vanhempainraha) eivät välttämättä estä kotihoidon tuen saamista, jos perheessä on muita alle 3-vuotiaita lapsia. Saat kotihoidon tuen hoitorahaa, jos lapsista maksettavien hoitorahojen määrä ylittää vanhempainpäivärahan määrän. Hoitorahana maksetaan siis hoitorahan ja vanhempainpäivärahan erotus. Kela ei maksa hoitolisää, jos sen määrä on etuuksien yhteensovituksen vuoksi alle 16,81 e/kk

Hoitolisästä vielä:
Hoitolisää voit saada normaalisti, jos perheen yhteenlasketut bruttotulot eivät estä sitä. Hoitolisässä myös vanhempainpäiväraha otetaan tulona huomioon. Myös mahdolliset ulkomailta maksettavat perhe-etuudet saattavat vaikuttaa tukeen

Yhteistyössä