Kaksi lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Minun olisi pitänyt pitäytyä yhteen lapseen. Minusta ei vain ole kahden lapsen äidiksi. Vaikka molempia rakastan.

Olen niin väsynyt koko ajan.

Kaikesta normaalista elämästä tuli toisen lapsen jälkeen työtä. Esim. lapselle vastaaminen, kun on kaksi kysymässä normaalia asiaa tai pyytämässä lukemaan tai kaksi kertoo juttua, se kuunteleminen ja vastaaminen kaikkiin mieltä vaivaaviin kysymyksiin on kovaa työtä, rasittavaa.

aamutoimet ovat kovaa työtä. Ei jaksa enää itseä laittaa, kun etsii kaikille vaatteet, hiukset, ruoat sängyt ym.

Eikä tämä helpota koskaan. Meillä on lapset jo isompia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:02 vieras kirjoitti:
Minun olisi pitänyt pitäytyä yhteen lapseen. Minusta ei vain ole kahden lapsen äidiksi. Vaikka molempia rakastan.

Olen niin väsynyt koko ajan.

Kaikesta normaalista elämästä tuli toisen lapsen jälkeen työtä. Esim. lapselle vastaaminen, kun on kaksi kysymässä normaalia asiaa tai pyytämässä lukemaan tai kaksi kertoo juttua, se kuunteleminen ja vastaaminen kaikkiin mieltä vaivaaviin kysymyksiin on kovaa työtä, rasittavaa.

aamutoimet ovat kovaa työtä. Ei jaksa enää itseä laittaa, kun etsii kaikille vaatteet, hiukset, ruoat sängyt ym.

Eikä tämä helpota koskaan. Meillä on lapset jo isompia.

Meillä piti olla vaan 2 mutta on jo 3. :/

Jos lapsesi ovat jo isompia niin he pystyvät jo itsekkin tekemään paljon. En tiedä minkä ikäisiä he ovat mutta esim meidän 5 vuotiaskin osaa jo valita itselleen kerho vaatteita. Hiuksensakkin halusi harjata itse. Laittoin vain ponnarit. Pienempikin pukee jo itse.
Eli jos olet aivan yliväsynyt niin pyydä että lapset tekisivät itse niin paljon kuin pystyvät. Ja auttaisivat sinua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:07 Haarahius kirjoitti:
Jos lapsesi ovat jo isompia niin he pystyvät jo itsekkin tekemään paljon. En tiedä minkä ikäisiä he ovat mutta esim meidän 5 vuotiaskin osaa jo valita itselleen kerho vaatteita. Hiuksensakkin halusi harjata itse. Laittoin vain ponnarit. Pienempikin pukee jo itse.
Eli jos olet aivan yliväsynyt niin pyydä että lapset tekisivät itse niin paljon kuin pystyvät. Ja auttaisivat sinua.

Kyllä meillä pienempi tekeekin paljon itse ikäisekseen. Ja oikeastaan isompikin. Kyse taitaa olla enemmän henkisestä jaksamisesta. Isompi lapsi on luonne, jonka pitäisi olla koko ajan kylki kyljessä, ja minä taas luonne, joka kaipaisin välillä omaa tai itsekseni oloa. Ja yleensä tuon ikäiset eivät ole koko ajan kylki kyljessä kiinni enää (7). Olen vain todella väsynyt tänään. Ja pelkään vähän kesää. Miten väsynyt olen taas syksyllä, kun on nyhjätty tuon isomman kanssa 3 kk vieri vieressä. Hän siis tekee monenlaista ja osaa, mutta ei mitään itse. Kaikki pitäisi tehdä yhdessä. Ja minulla taas koko ajan pikku hiljaa vieteri kiristyy, koska olen luonne, joka haluaa tehdä yksin. Kai tässä vähitellen tullaan toistemme pahimmiksi tappelupukareiksi. Tai minä sekoan. Tai lapsi masentuu, kun äiti ei jaksa häntä.

Ja tiedän, että saan haukut tästä. Äitienhän pitäisi palvoa lapsiaan ja nauttia heidän kanssa yhdessäolosta. Mutat kun sitä on tunnista toiseen ja päivästä päivään ja viikosta viikkoon isomman lapsen kanssa, ja kun hän ei ole ainoa, vaan jostain pitäisi saada voimia sille pienemmällekin...

Eikö kukaan osaa sanoa mitään ratkaisua? Mitä meidän kannattaisi tehdä kesällä? Isä lapsilla on, mutta on töissä suurimman osan kesää. Miten jaksaisin tuota lasta, joka on niin erilainen kuin minä, yksinviihtyvä?

Onko tällä isomalla kavereita, joiden kanssa leikkiä? Voisitte pyytää välillä kaverin vaikka yökylään tai ottaa kesällä esim retkelle mukaan. 7-vuotiaat eivät paljon äitiä kaipaa, jos on ikäinen lapsi seurana.

Ja hei...kyllä se jossain vaiheessa loppuu...murkkuna hyvä kun muistavat käydä sanomassa sulle välillä moi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Onko tällä isomalla kavereita, joiden kanssa leikkiä? Voisitte pyytää välillä kaverin vaikka yökylään tai ottaa kesällä esim retkelle mukaan. 7-vuotiaat eivät paljon äitiä kaipaa, jos on ikäinen lapsi seurana.

Ja hei...kyllä se jossain vaiheessa loppuu...murkkuna hyvä kun muistavat käydä sanomassa sulle välillä moi =)

Ei niitä silloon paljoo näy

Yhteistyössä