Kaksi ovulaatiota. varmistettu tikuilla

  • Viestiketjun aloittaja Meeriiksi
  • Ensimmäinen viesti
Meeriiksi
Viisas auttakoon, kiitos!
Tein ovulaatiotestin viime lauantaina ja näytti voimakkaasti positiivistä (tein kaksi testiä varmuudeksi). Uusin testin keskiviikkona ja taas näytti voimakkasti positiivista... Mitä tämä tarkoittaa?!? Onko kenelläkään tietoa? Mulla km takana, mutta sen jälkeen tehty myös nga ovistesti, joten mitään hormonia siitä tuskin on enää jäljellä.

 
...
Joku jossain kirjotteli että kun saa yhden positiivisen niin ei kannata sen jälkeen testailla kun voi näyttää vielä positiivista... Eli tuskin on kahta ovista vaan se on sitä samaa kun lh on pysyny korkeella..
 
hmmmmm
Minä sain ovisplussaa vielä jotain viikko ekan ovisplussan jälkeen. Tosin olin raskautunut siitä kierrosta, en silti usko, että vielä vaikutti (r-testi tuolloin nega)? Kaipa se joillakin vaan näyttää plussaa pitempään. Varmuuden vuoksi tee toki raskaustesti ;)
 
myöskin...
mahdollista on myös että ovis oli vasta myöhemmin. Joillain ihmisillä ovistesti näyttää positiivista monta päivää, ja yleensä tällöin ovis on vasta viimeisenä vahvana päivänä. OVistestit voi olla hankalia. :(
 
kuukkanen
mites kun olin ihan satavarma, että mulla oli ovis toissapäivänä. kierto on joka kuukausi hyvin samanlainen. tuli kananmunalimaa, jota ei muina päivinä tule. nyt tänään taas. was?? kaksi ovista vai mitä hemmettiä???
 
Meeriiksi
Hyviä vastauksia, mutta ei sne LH huipun pitäisi voimakkaana pysyä montaa päivää. Tosin voi olla, että munasoluja irtoaa kaksi kierrossa; neuvolatietoa. Tiedä sitten. Ja eikö irtoamisen pitäisi varmasti tapahtua 1-2 vrk kuluessa voimakkaasta huipusta (siis että testi viiva on selvästi voimakkaampi kuin kontrolliviiva).
 
-.-
Jos kerran itse tiedät vastauksen, miksi kysyt? toivotaan kahta ovulaatiota ja seksiä oikeaan aikaan ja vielä tulosta ;) tsemppiä. voihan se luonto olla aika arvaamaton ja pukata välillä kaksikin munaa. tiedä häntä.
 
**..
Samassa kierrossa ei voi olla kahta ovulaatiota eri aikaan. 2 follikkelia voi kyllä puhjeta samaan aikaan, mutta ei eri.. Fakta. Ja kyllä lh-huippu voi näkyä testeissä ihan hyvin parikin päivää, testaus vain tulisi lopettaa ekaan tasavahvaan tai vahvempaan testiviivaan. Jos lh-huippu näkyy testissä useita päiviä (esim 5) niin silloin on hormonitasapainossa vikaa. Usein esim. pco:laisilla näkyy tuo huippu pitkään, tai joillain jopa koko ajan, kun lh-taso on koko ajan liian korkea.
 
pco-
on monirakkulaiset munasarjat, eli munasoluja kypsymässä yhtä aikaa hirveä määrä, mutta mikään ei sitten kypsykään valmiiksi.
Itselläni on pco, ja ovistesti näytti plussaa monta päivää tokassa kierrossa, tuloksena olikin sitten parin viikon päästä positiivinen raskaustesti ;)
 
tietäjätär
Mielenkiintoista ja onnea plussauksesta!!!! Tarkennan vielä: ensimmäiseen positiiviseen ovistestiin on siis tässäkin tapauksessa luottaminen eli jos se näyttää ovulaatiota, niin on ovulaatio?
 
**..
Pcossa ainoa oire voi olla juuri monirakkulaiset munasarjat . Joillain esim. ovulaatio tapahtuu kuitenkin aina välillä normaalisti. Joillain on sitten muutakin, ylipainoa, aknea, liikakarvoitusta jne. Mutta ei siis välttämättä.
 
vielä ovistesteistä
Vaikka yleensä ovis on juuri sen 1-2 päivää testiplussan jälkeen,ei kroppa kumminkaan mikään kone ole!Itse sain "oikeaan aikaan"ovisplussan digitestillä,mutta ovis olikin vasta yli viikon kuluttua siitä!Ja on varmistettu ultralla.Stressi,flunssa yms.voi ovista viivästyttää,vaikka lh-huippu olisikin tullut "ajallaan".Eli ei kannata jättää sänkyhommia heti,kun on pari päivää testiplussasta ;-)
 
heeiii
mikäs juttu tämä on, kun kaksi viikkoa sitten sain plussan ovistestistä ja toki sen jälkeen sitten pupuiltiin ahkerasti :) Huvikseni tein tuon ovisplussan jälkeen joinakin päivinä vielä o-testin ja se näyttikin vielä seuraavana päivänä aika vahvaa viivaa, muttei niin vahvaa, kun tuolloin ekana kertana ja toisina päivänä oli jo haalistunut. Nyt kp 30 ja ihan huvikseni taas tein ovistestin ja sain tosi tumman viivan! Mitäs tämä nyt sitten on?! Onko mulla taas ovulaatio vai mitä ihmettä? Ei kai tässä nyt mitään supermega hedelmällisiä olla, kun yritystäkin alkaa olla takana 9kk! Pitäiskö meidän nyt varmuuden vuoksi pupuilla taas, kun sain noin vahvan plussan... ??? Voiko ovistesti mahdollisesti näyttää plussaa, jos olisi raskaana? Vai onko mulla joku sairaus... :( Sillonhan testistä voi myös tulla plussaa....
 
heiii..
Joskus ovistesti voipi reagoida myös raskaushormoniin, mulla ainakin....jostain ihmeen syystä siitä kierrosta kun tulin raskaaksi, testasin koopee 28 eka ovistestin(en tiedä itsekkään miksi) ja näytti tosi vahvaa plussaa ja sit tein viel raskaustestin joka sekin näytti vahvaa plussaa...harmikseni kuitenkin tämä raskaus päättyi keskenmenoon...
 
Claire´+
Gyneni totesi minun ovuloivan mahdollisesti välillä jopa kaksi kertaa kuussa. (Ei pco)
Toinen raskauksistani alkoi lähes heti kuukautisten jälkeen ja samassa kuussa olin myös gynellä. Hän kertoi että molemmista munasarjoista voi joskus irrota munasolu (huom. erimunaiset kaksosraskaudet) samassa kierrossa.
Ja tuo viimeisin heiii, ovistesti voi kuulemma (ystäväni teki ensin ovistestillä raskausplussan)!!
Plussaonnea!
 
Huh..
Kyllä se nyt vaan on niin, että ovulaatio on vain kerran kierrossa. Ja jos kaksi follikkelia puhkeaa (erimunaiset kaksoset), niin se tapahtuu samaan aikaan. Vai oletteko muka kuulleet kaksosista, joista toisella olisi laskettu aika esim. 3 vkoa myöhemmin?

Ovulaatiotesti voi tosiaan näyttää raskaudessa plussaa. Samoin raskaustesti voi näyttää oviksen aikana haamua, johtuu ihan hormonien samankaltaisista valkuaisaineista, vaikka siis itse testit mittaavatkin eri hormoneja.
 
outoa täälläkin...
Oliskos kenelläkään kokemusta tällaisesta: kierto (lähes aina) 28 päivää, ovulaatio varmistettu yleensä kp 14. Viikko sitten eli just kp14 olin tunnistavinani oviksen, en tosin tikuttanut. Sen jälkeen kuiva kausi, ja nyt viikkoa myöhemmin (kp21) tulee ihan mielettömästi kananmunalimaa, ja äsken vessassa käydessä kunnon klöntti!! Siis mitä ihmettä?? Ei kai ovis voi enää tässä vaiheessa tulla..? Taustaa sen verran, että ollaan hoitotauolla, alkuraskauden km toukokuussa, edelliset menkat ihan normaalisti kierron mukaan... Toivottavasti jollakin olis parempaa tietoa asiasta :)
 

Yhteistyössä