Hae Anna.fi-sivustolta

Kaksi parasta lentoani Thaimaahan.

Viestiketju osiossa 'Thaimaa' , käynnistäjänä Hadermann, 18.03.2012.

  1. Hadermann Mõisnik, Karjakasvataja

    liittynyt:
    17.11.2011
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aloitetaan lyhyesti;
    Thai Airlines ja Turkish Airlines. Palvelu pelasi ja matka meni joutuisasti.
     
  2. KBH5050 Uusi jäsen

    liittynyt:
    23.12.2011
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yleensä Finnairia olen käyttänyt kymmenillä reissuillani. Suora, nopea yhteys, luotettava yhtiö ja kohtuu pilotit. Poikamiehenä ollessani on tuo SAS tullut katsottua myös suuren hintaeron takia. Seuraavalle reissulle haen kylläkin halvinta mahdollisuutta, tytär kun jo pärjää kanssamme monetkin mahdolliset vaihdot. Toki vajaan sadan euron hinnanerosta johtuen en Finskiä jätä. Kokonaan olen unohtanut täysin esim Aeroflotin. Pari kertaa olen kyydissään ollut, kun reilu kymmenenvuotta sitten Suomalainen kaverini Viipurissa huomasi, että täytyy rannalle päästä ja niinpä seikkailumielellä lähdimmekin Anabaan, Mustanmeren rannalle. Silloin en mitenkään vakuuttunut tästä lentoyhtiöstä ja pyrinkin välttämään, mutta se reissu olikin ihan eri stoori.
     
  3. Finnflot Vierailija

    Onkohan suomalainen oikea arvostelemaan kommunismiaikaista Aeroflotia ja unohtaen, etta Aeroflot on ollut pörssiyhtö viimeiset kaksikymmentä vuotta.
    Finnair on edelleen Suomen sekatalousvaltion monopoli, joten se tästä KHB:n asiantuntemuksesta.
     
  4. KBH5050 Uusi jäsen

    liittynyt:
    23.12.2011
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hienoa, että keskusteluun osallistuu todellinen Finflotin kaltainen asiantuntija.

    Aeroflothan on hieman yli 51 prosenntisesti Venäjän valtion omistama yritys ja maan keskuspankki omistaa lisäksi yhtiöstä vajaat 12 prosenttia.
    Yhtiöhän on kovasti länsimaistunut ja hankkinut uutta kunnollista kalustoa, eikä maailmantilastoissakaan enään kuulu onnettomuusalttiudessa häntäpäähän.
    Tässä hieman lisää tietoa Finnairista ja muistakin lentoyhtiöistä, jokainen voi tehdä omia johtopäätöksiään asioista ja lentoturvallisuudesta, lainattu Rantapallosta:

    Maailman turvallisimmat lentoyhtiöt

    On todennäköisempää voittaa lotossa kuin joutua lento-onnettomuuteen. Ilmailualan kansainväliset turvallisuusmääräykset ovat tiukat ja niitä valvotaan aktiivisesti.
    Tilastollisesti lentoliikenteen riskit ovat huomattavasti mitä tahansa muuta matkustusmuotoa matalammat, lento-onnettomuudet vain ovat luonteeltaan dramaattisempia kuin esimerkiksi tieliikenteen vahingot. Silti ennen lentoa usein mietityttää – olenko nousemassa turvalliseen kyytiin?
    Finnair Euroopan turvallisin

    Saksalainen JACDEC (Jet Airliner Crash Data Evaluation Center) julkaisee vuosittaista listaa suurinten lentoyhtiöiden turvallisuudesta. Viimeisimmän raportin mukaan maailman turvallisimpiin lentoyhtiöihin kuuluvat australialainen Qantas, hongkongilainen Cathay Pacific, Israelin El Al, japanilainen All Nippon Airways sekä Suomen Finnair ainoana eurooppalaisena yhtiönä. Viittä turvallisinta ei ole asetettu keskinäiseen paremmuusjärjestykseen. Niistä yksikään ei ole kokenut vakavia onnettomuuksia viimeisen kolmen vuosikymmenen aikana.
    Jonkin lentoyhtiön puuttuminen listalta ei tarkoita automaattisesti huonoa turvallisuustasoa. JACDEC:in ja muiden vastaavien listojen kokoonpano ja sijoitukset riippuvat pitkälti siitä, mitkä yhtiöt ja millaiset onnettomuudet lasketaan mukaan. Esimerkiksi JACDEC:in sijoituksissa otetaan huomioon myös yhtiöiden perustamisajankohta, mikä karsii monta tunnettua lentoyhtiötä listalta pois. Muun muassa AirBerlin, Virgin Atlantic, Emirates, Qatar Airways, Ryanair ja EasyJet ovat lentäneet koko olemassaoloaikansa onnettomuuksitta, mutta ne ovat yrityksinä niin nuoria, 1980- ja 1990-luvulla perustettuja, että niillä tilastointikriteerien vuoksi ei toistaiseksi ole asiaa listakärkeen.
    Myös muut tahot kuin JACDEC tilastoivat lentoturvallisuutta. Amerikkalaisen vertailun mukaan lennettyjen mailien määrään nähden turvallisimpia lentoyhtiöitä ovat Southwest Airlines, Delta Airlines, British Airways ja SAS. Tässä vertailussa huomioon otettiin vain suuret, yli kaksi miljoonaa lentoa vuodessa tekevät yhtiöt. Peränpitäjiä tilastossa ovat Turkish Airlines, Indian Airlines ja Aeromexico.
    Tilastosijoitus ei ole vakuutus

    Onnettomuuksien vähyydestä voi päätellä yhtä ja toista lentoyhtiön kaluston ja huollon teknisestä tasosta sekä henkilökunnan ammattitaidosta, mutta korkeakaan sijoittuminen turvallisuustilastoissa ei anna minkään yhtiön lennolle sataprosenttista turvallisuusvakuutusta. Täydellistä koko maailman kattavaa tilastoa onnettomuuksista ei ole mahdollista tehdä, sillä kaikki tiedot eivät ole saatavilla – esimerkiksi Air China ei julkaise minkäänlaisia tietoja turvallisuudestaan.
    Maakohtaiset viranomaisvaatimukset ja kansainväliset turvallisuusmääräykset ovat tiukentuneet tiukentumistaan ja myös lentoliikenteen keskittyminen yritysryppäiksi edistää turvallisuutta. Allianssit, kuten One World ja Star Alliance, haluavat kumppaneikseen vain luotettavia yhtiöitä ja pitävät jäsenyysvaatimuksensa korkealla.
    Musta lista

    Euroopan unionin komissio ylläpitää säännöllisesti päivittyvää mustaa listaa, jolle päätyvät lentoyhtiöt eivät saa turvallisuussyistä lentää EU:n alueella. Lista sisältää sekä yksittäisiä yhtiöitä että useita Afrikan ja Aasian maita, joihin rekisteröidyiltä lentoyhtiöiltä pääsy EU:n ilmatilaan on evätty.
    Lentokiellossa ovat muun muassa seuraavat yhtiöt: Air Koryo (Pohjois-Korea), Air West (Sudan), Ariana Afghan Airways (Afganistan), Siem Reap Airways International (Kambodza) ja Silverback Cargo Freighters (Ruanda).
    Täysin kiellettyihin maihin kuuluvat tällä hetkellä Benin, Djibouti, Kirgisia, Kongon tasavalta, Kongon demokraattinen tasavalta, Liberia, Päiväntasaajan Guinea, Sambia, Sao Tome ja Principe, Sierra Leone ja Swazimaa. Mikään näissä maissa rekisteröity lentoyhtiö ei saa liikennöidä EU:ssa.
    Mustan listan maiden joukosta löytyvät myös Angola, Gabon, Indonesia ja Kazakstan, joihin rekisteröityjen yhtiöiden on kuitenkin muutamia erityistapauksia, kuten esimerkiksi yrityksiä, joiden tietyt yksittäiset koneet sallitaan Euroopan unionin alueella.
    EU:n musta lista kokonaisuudessaan löytyy osoitteesta http://ec.europa.eu/transport/air-ban/list_en.htm.
    Teksti: Riikka Krenn
     
  5. nonstop Vierailija


    Paras ja nopein tapa lentää Bangkokiin on kyllä Finnairilla suoraa Hesasta. Turha muuta horista.
     
  6. Hadermann Mõisnik, Karjakasvataja

    liittynyt:
    17.11.2011
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiinassa asuu tuhatmiljoonainen kansa ja ne ole kuulleetkaan Suomesta ja Finnairin suorasta Bangkokiin.
    Uudessa Seelannissa taas Suomi on jo melko tuttu ilmiö.
     
  7. kanton Vierailija


    Lennä sinä Ievastiina vaan Kiinan kautta,me tullaan edelleen Finnairilla suoraa. Ei kiinnosta pätkääkää se tuhatmiljoonaisen kansan lentoyhtiö.
     
  8. Ave Vierailija

    Antaa peräpukamaievan lennellä vaikka Mongolian kautta. Samaa mieltä. Herrojen Ieva voi matkustaa vaikka jalkaisin Siperian kautta Viroon.
     
  9. Kikkomaa Vierailija

     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti